Hajduk u 2022. godini nije samo osvojeni kup, to je povratak trofeja u Poljud nakon devet sezona. Podsjetimo, posljednji kup osvojen je prije devet godina. Hajduk nisu samo utakmice i popunjeno gledalište, to je navijački pokret kakav nema nijedan drugi klub u Hrvatskoj, a i za šire područje Hajduk je pravi fenomen. Nevjerojatan je podatak o više od 90.000 članova. Hajduk nije samo pojava velemajstora baluna Marka Livaje koji se kao rijetko koja faca u povijesti “bijelih” poistovjetio s klubom, evo dvije godine otkako se vratio. Napose što ga prati fama i popularnost na razini jednog Diega Maradone, koji je svojedobno zaludio Napulj, temperamentni južnjački grad na Sredozemlju. Baš tako je i grad podno Marjana “lud” za Livajom, a Marko mu to itekako uzvraća. Osim toga, Hajduk je i – sjajan marketing. Zamah u produkciji raznih proizvoda i akcija koje su popratile sretan trenutak “bijelih”. Rekli bismo da je sve to zajedno – putovanje, kako je davno rekao predsjednik Lukša Jakobušić. Etape putovanja u bolje sutra. Sa ciljem povratka toliko željene titule prvaka, koja se čeka još od 2005. godine. Kad će do cilja, ne zna se, ali sadašnja uprava Hajduka pokazuje ustrajnost na tom putu, a dizanje marketinga na višu razinu posebno je važna stavka.
Lepeza proizvoda
Marketinška ostvarenja u Poljudu zanimljiva su priča i na svoj su način obilježila hajdučku 2022. godinu. Dogodilo se nekoliko vezanih stvari, rekli bismo sjajno iskorištenih prigoda da se lansiraju i plasiraju prigodni produkti. Uspjeh na terenu i pojava Livaje, želja da ga se pretvori u brend, da ga se “brendira”, pobudili su itekakav interes u navijačkoj populaciji. Navijači su odgovorili punom mjerom, svjedoci smo pravih gužvi u fan-shopu u Poljudu, posebno prije utakmica kad navijači kupuju ono što im se dopada. A zamjetan je dolazak i navijača iz okolice, kao i inozemstva, koji sad imaju na što potrošiti i “naoružati se” rekvizitima. Asortiman je bogat. Naravno, kupuje se i preko interneta, što je bitna stavka, ali onako po starinsku, mnogo je onih kojima je baš fan-shop u Poljudu epicentar zbivanja i prodaje. Na dan utakmice to je mjesto na koje hodočaste mnogi navijači prije početka samog susreta, a izlaze sretni, s vrećicama u rukama jer su dobro “pazarili”....
Hajduk se potrudio raširiti lepezu svojih proizvoda, a majice s likom Miše Kovača uz slogan “Ja ne mogu drugo nego da ga volin” ili lik Marka Livaje naprosto su ono što se kaže – navijački “must have”. Svaki navijač želi imati takvu majicu. Prije godinu dana, krajem studenoga 2021. lansirana je obrada davne pobjednice Splitskog festivala, koju izvode Saša Antić i Mišo Kovač, a Hajduk je tada zapisao na svojim stranicama: – Nema tog mobitela, automobila, radija, profila na društvenim mrežama s kojeg se ova pjesma nije pustila i osvojila srca svih navijača Hajduka, ali i šire javnosti koja ju je bespogovorno prihvatila. Sjajan odjek, još snažnija emocija koju je izazvala kod ljudi nije moglo proći nezapaženo. U samo dva dana pjesma i sport su poslušani, odnosno pregledani gotovo 300.000 puta na svim društvenim mrežama, odnosno komunikacijskim kanalima na kojima je puštena. Premijerno je pjesma objavljena i na poljudskom stadionu uoči i nakon susreta s Istrom 1961 (4:0), 26. studenoga, a Marko Livaja je netom nakon utakmice obukao majicu s kapuljačom s Mišinim likom i hajdučkim bojama. Započela je i prodaja posebno dizajniranih majica i šalica s Mišinim likom, nastala je prava pomama. Pohvale stižu sa svih strana, Mišo i Saša ostavljaju nam pjesmu trajno zapisanu, a mi ne možemo drugo nego da ga volimo. Za sva vrimena, za vječnost, pohvalili su se u Hajduku. I ta je pjesma obilježila Hajdukovu 2022. godinu.
Nezaobilazna je i kampanja “Retro” kolekcije proizvoda promovirane za Hajdukov rođendan, s patinom prošlosti, a posebno je svečano bilo ljetos u Makarskoj kad se otvorio fan-shop u gradu pod Biokovom čija populacija dokazano obožava Hajduk. Hajduk je u ovoj godini predstavio i novi bijeli dres izrađen od 100 % reciklirane plastike i kao prvi sportski klub u regiji započeo je aktivno provoditi kampanju zaštite okoliša. Slijedom toga prezentiran je i cijeli niz novih eko proizvoda: majicu od organskog pamuka s logom zelenog Poljuda, staklenu bocu za vodu, metalnu termo bocu, blok za bilješke, ‘beskonačnu’ olovku izrađenu od bambusa, torbu za kupnju....
Kud će suza neg’ na oko, pa se tako Hajduk u Makarskoj i fan-shopom približio navijačima. Bilo je veselo na makarskoj rivi, došli su i prvotimci Nikola Kalinić i Marco Fossati.
Važno je naglasiti da se Hajduk već od ove godine oslanja na vlastitu prodajnu mrežu. Posljednja akcija oko prodaje kalendara za 2023. i umjetničkih fotografija također je intrigantna i nešto novo, u humanitarnom aspektu prodaje slika na aukciji prikupljeno je 32.321 kuna, od čega će se putem “Bilog srca” financirati obnova vanjskog igrališta Centra za odgoj i obrazovanje “Juraj Bonači” iz Splita.
U Hajduku su ponosni na svoj Digital, klupsku televiziju koja sad već takoreći svakodnevno emitira video-sadržaj, s naglaskom na snimanje i emitiranje predstavljanja nogometaša, kao što je bio video-uradak dolaska Nikole Kalinića iz Verone, ali primjerice i film o produženju ugovora Lovre Kalinića. Nesumnjivo, Hajdukov marketing svojski odrađuje svoj dio posla – kako rekosmo – na putovanju koje zagovara Lukša Jakobušić, od sada do – titule prvaka!