stdClass Object ( [id] => 1353494 [title] => Zapadnom rutom do grčkih otoka: Do Italije i Otranta, pa prema Krfu [alias] => zapadnom-rutom-do-grckih-otoka-do-italije-i-otranta-pa-prema-krfu [catid] => 418 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Najbolje odskočne daske s hrvatske strane Jadrana prema talijanskoj obali su Komiža na Visu ili luka Ubli na Lastovu. U obje su pomorski granični prijelazi. Ruta iz Komiže prema širokom poluotoku Gargano vodi neposredno uz Palagružu. Zahvaljujući upravo Palagruži, teritorijalno more Hrvatske primaklo se Garganu na samo 17 milja. Uz Palagružu se, naravno, nećete zaustavljati; ovdje nema ni luke ni privezišta, zapravo nije niti dozvoljeno izlaziti na otok bez ranije pribavljene dozvole hrvatske Obalne straže.

Odmah po prolasku Palagruže udvostručite oprez jer počinjete presijecati vrlo prometni plovni put! Brojni veliki brodovi, najčešće tankeri i veliki trajekti, ovuda plove prema lukama sjevernog Jadrana i, u suprotnom smjeru, prema Otrantskim vratima, a vi im se upravo podmećete pod prove! (Ovo je jedan od akvatorija gdje radar pokazuje svoju moć.)

Lučica Vieste

Najbliža talijanska luka, pogodna da bude prvo odmorište na ovoj plovidbi, Vieste, nevelika je ribarska lučica zaštićena od valova s pučine lukobranima i hridima. Na hridi Santa Eufemia nalazi se jak svjetionik (B Bl(3) 15s 25M). Već podalje od obale valja pripaziti na plutače kojima su označeni podmorski cjevovodi i plinovodi! (Duž talijanske jadranske obale ima oko 150 platforma za crpljenje plina i nafte.) U luku Vieste ulazi se između dva lukobrana. S vanjske je strane nabacano kamenje, a na njima su crveno i zeleno lučko svjetlo. Južno do hridi sa svjetionikom ne može se ploviti (pličina i podmorski kabel)!

---

image
---

Nakon prolaska uz još jedan unutrašnji lukobran, po lijevom se boku otvara pogled na više gatova s lokalnim brodicama. Iako je luka puna ribarica, naći će se koji slobodan vez, vjerojatno na zapadnoj strani lučkog bazena gdje su izgrađeni novi gatovi. Vezovima ovdje upravlja tvrtka Marina di Vieste (www.marinavieste.it; +39 34 713 39 215, VHF kanal 12), te je uputno najaviti se prije uplovljenja. Lučka uprava i crpka za gorivo nalaze se u NE kutu lučkog bazena.

Grad Vieste diči se lijepom povijesnom jezgrom koja datira iz 11. stoljeća. Osobito je zanimljiva katedrala Santa Maria Assunta građena u stilu apulijske romanike. Luka ponosno nosi Plavu zastavu za čistoću mora, a veći dio poluotoka Gargano je nacionalni park (zajedno s otočjem Tremiti).

Alternativno, umjesto uplovljavanja u Vieste (bez obzira jeste li krenuli s Visa ili Lastova), mogli biste nastaviti oko 25 milja do Manfredonije. Tamo je možda lakše naći slobodan vez, grad je veći i raspolaže s prostranom lukom. Ipak, Manfredonia je izrazito ribarska luka. Tu borave brojni ribarski brodovi, vezani su nagusto uz više dugačkih lukobrana i gatova. Za nautičare je doduše dograđen južni dio luke i sada je namijenjen upravo jahtama. Ovdje je velika i moderna marina, Marina del GarganoPorto Turistico di Manfredonia (www.marinadelgargano.it; telefon: +39 338 527 9477). Najbolje je zaputiti se ravno tamo, po mogućnosti uz raniju najavu.

---

image
---

Slijedi 150 milja plovidbe uz talijansku obalu do luke Otranto (koja je dala ime Otrantskim vratima). Pri tome se valja držati na pristojnoj udaljenosti od obalne crte – najbolje oko dubine od 20 m – jer mnogo je tu potencijalnih prepreka; plutača ispred industrijskih i rafinerijskih postrojenja ili na ulazima u luke, valobrana ispred plaža i slično. Treba reći da je ova obala izložena svim vjetrovima. Luke i lučice bore se protiv njih visokim lukobranima i valobranima. Ako vas ovdje uhvati hrvatska bura (koja zna prijeći Jadran i dotjerati ovamo vrlo velike valove) ili jako jugo, morat ćete se možda skloniti u neku od tih luka i pričekati smirivanje. Ovih 150 milja najbolje je, uostalom, presjeći jednom ili dva puta; logičnim se izborom nameću Bari i Brindisi.

Odmorišta do Otranta

Velika luka Bari vrlo je prometna. U nju dolaze i iz nje kreću trajekti prema Dubrovniku, Baru, Durrësu, Krfu, Igoumenitsi i Patrasu, a pridodaju se i brojni veliki cruiseri. Kad se svemu pribroje još i ribarske brodice, jasno je da za jahte ovo nije najpoželjnija luka na svijetu. Za velike brodove razdvojene su putanje u ulaznom i izlaznom smjeru (vidi plan), a za mala plovila najbolje je da se uklanjaju velikima držeći se svoje desne strane plovnog puta.

---

image
---

Za jahte (pleasure vessels) obveza prijave Lučkoj kapetaniji (Capitaneria di Porto – Bari) na određenoj udaljenosti ispred luke, te pilotaže, nije nužna; ona vrijedi tek za one iznad 45 metara dužine; ipak, dobra je ideja neprestano slušati radijski promet na VHF kanalima 16 (pozivni), 11 i 12 (lučke informacije) i 14 (glavni radni kanal).

Telefoni VTS centra Bari (VTS = Vessel Traffic Service) su +39 080 528 15 11 i +39 080 521 68 60, a Lučka kapetanija se nalazi na adresi Corso Antonio De Tullio 1 (stari dio luke, Darsena Vecchia), telefon: +39 080 528 1511. Za slučaj da preko Jadrana stižete ravno u Bari, na primjer s Lastova (Ubli – Bari = 98 milja) dobro je znati da se vrlo blizu Kapetanije nalazi i granična policija.

Gdje pristati? Više je mogućnosti, ali jahte u tranzitu ne mogu očekivati da će se svaka od njih pokazati povoljnom; općenito govoreći, Bari nudi razmjerno malo slobodnih vezova za namjernike, jer su četiri lučice (darsene) namijenjene prije svega domaćim nautičarima na stalnom vezu. Najluksuznija je relativno nova marina koju je sagradilo ovdašnje poznato brodogradilište Ranieri (Cantiere Navale Ranieri), na je planu označena slovom A. Ovdje primaju plovila do 40 m dužine. Marina je ograđena, dobro čuvana i nudi sve usluge koje možete poželjeti. Broj plovila u tranzitu koja su spremni prihvatiti nije ograničen, a prije uplovljavanja treba se najaviti (+39 3402 503 782, VHF kanal 9). Do ove marine je Darsena a Vele Spiegate s gatovima tvrtke

---

image
---

Mar di Levante s.r.l. (B). Za goste je ovdje namijenjeno oko 30 vezova, ali dio njih je uz plitku rivu (oko 2,5 m). Najveća duljina broda je 22 m. I ovdje najprije provjerite kako stoje svari sa slobodnim vezom, a njihov telefon je +39 0804 621 902.

U samo dno luke zavukla se Darsena Vecchia (Stara lučica, C), zatrpana lokalnim barkama; možda je baš zbog toga simpatična onim nautičarima koji blagodatima (i cijenama) dobro uređenih marina pretpostavljaju domaću atmosferu. Ovdje se možete pokušati uvaliti, ako se nađe kakav vez, rado će vas prihvatiti. Telefonskog broja niti najave nema, ako imate sreće – uspjet ćete. Uostalom, tu ćete biti najbliže starom srcu grada, ali i Lučkoj kapetaniji i pograničnim vlastima.

---

image

Luka Vieste prvo je odredište na talijanskoj obali

---

Po jednostavnosti i prisnosti (i nedostatku luksuza) slična je i lučica u Staroj luci (ne lučici), naime u Porto Vecchio, izvan glavne (Nove) luke. Tamo svoja plovila drže članovi udruge Circolo della Vela Bari (D). Do tamo treba izvana oploviti veliki istočni lukobran Nove luke, pazeći na vrlo nezgodnu pličinu od 0,4 m (Seccha del Monte, u potamnjenom sektoru svjetla na ulazu u Staru luku). Kako svoje brodice ovdje vežu uglavnom domaći ljubitelji mora, za tranzitne goste je malo mjesta, ali možete provjeriti na telefon + 93 080 521 62 34 ili na e-mail Circola cvbari@tin.it.

Na kraju opisa luke Bari treba još dodati da neki nautičari, upravo zbog sveopće gužve u toj luci, prednost daju manjim lukama u blizini. Izbor nije prevelik, no ako vas ta mogućnost zanima možete potražiti više podataka o ovim destinacijama između Manfredonije i Barija: ​Trani je gradić bogate prošlosti (središte židovskih doseljenika u ranom srednjem vijeku) s dubokom i odlično zaštićenom lukom, 30 milja od Manfredonije, a 22 milje NW od luke Bari. Luku ćete raspoznati po velikoj crkvi pokraj korijena lukobrana. Lučica Bisceglie (17 milja NW od Barija) je dobra, ali vjerojatno će biti pretrpana (jahtama i ribaricama). Molfetta (13 milja NW) ima prostranu, ali dosta plitku luku pješčana dna. Giovinazzo (8,5 milja NW) je simpatičan gradić s malom i sigurnom lučicom, a luka ljetovališta Santo Spirito (4,5 milja NW) je vrlo malena i nemirna po jugu.

Dalje u SE smjeru od luke Bari zanimljiva je omanja luka Mola di Bari (12 milja od Barija). Visoki lukobran u obliku slova S štiti je od zapadnjaka i bure, ali jugo se u luci dosta osjeća (u planu je izgradnja još jednog velikog lukobrana koji će je štititi od juga). Mola di Bari ima dobro opremljenu marinu (struja, voda, servisi, kran 300 t). Oko 25 milja SE od Barija je prostrana luka Monopoli.

Još južnije u smjeru Otranta sve je manji broj pogodnih zakloništa; obala postupno postaje sve nepristupačnija, tu i tamo s ponekom lučicom koja jedva da štiti lokalne brodice. Najveća je Savelletri, ali s dubinom od samo 2 metra. I Marina di Ostuni nedaleko Villanove je plitka (sa samo nekoliko vezova dubljih od 2 m), usto je i varljiva naziva: radi se o turističkom naselju toga imena, a ne pravoj marini.

Zanimljivi Brindisi

Ako, dakle, želite udaljenost između luka Bari i Otranto presjeći još jednim noćenjem, jedina će prilika biti velika (i nautički donekle složena) luka Brindisi. Srećom, odlična marina nalazi se blizu ulaza, u takozvanoj Srednjoj luci, što će vas osloboditi potrebe dubljeg zavlačenja (ali ćete do stare gradske jezgre morati malo dulje hodati – ili pozvati taksi). Najljepši dio Brindisija je, naime, oko Unutrašnje luke, no jahte mogu i tamo.

Prije podrobnijih podataka o marini i vezovima treba reći da je Brindisi vrlo zanimljiv grad čija povijest seže unatrag do Ilira koji su ga osnovali, a za rimske vladavine imao je jednak broj stanovnika kao danas (100.000). Iz Brindisija je započinjala čuvena Via Appia i vodila je do Rima. Tu je živio i umro pjesnik Vergilije. Moćne utvrde, Castello Svevo i Castello del Mare podsjećaju na burnu srednjovjekovnu povijest grada.

---

image

Od Komiže na Visu do Italije ruta vodi uz Palagružu

---

Upravo ova posljednja, Castello del Mare, nalazi se na hridi na ulazu u luku i u prilazu s mora skriva pogledu veliku gradsku marinu. To je Marina di Brindisi (A na gornjem planu). Nakon što prođete kroz prolaz iz Vanjske u Srednju luku, skrenite oštro udesno (dubine uz tvrđavu su posvuda velike, između 5 i 12 m).

Marina ima 638 vezova za plovila do 38 metara duljine. Raspolaže potpunim komforom: strujom, vodom, trgovinama, barom i restoranom itd. Pri korijenu prvoga gata marine nalazi se crpka za gorivo. U marini je agencija koja će za vas obaviti sav posao s brodskim papirima ako ulazite ili izlazite iz talijanskih voda. Telefon recepcije je +39 0831 411 516, VHF kanal 8; e-mail adresa marine je info@marinadibrindisi.it, a web-stranica (na kojoj ćete naći i plan marine) www.marinadibrindisi.it.

Druge dvije mogućnosti veza su skromnije, ali vas vode ravno u srce grada. Lega Navale (talijanska udruga komunalnih i jeftinih komercijalnih lučica) ima nekoliko pontonskih gatova ispred južne obale Unutrašnje luke (B). Tu prihvaćaju jahte u tranzitu, ako ima slobodnih vezova (ukupno ih je 300, za najveću duljinu broda 18 m; dubine su 3,5 do 7 m). Vode i struje ima na većini vezova, postoji WC s tušem te Wi-Fi. Telefon: +39 0831 412 114; e-mail: segreteria@lnibrindisi.it; VHF kanal 9 ili 16 (ako imate sreće).

Jahte mogu pristati i na nekim dijelovima rive Unutrašnje luke. Iako se tom lukom uglavnom služe komercijalna plovila, pokušajte se vezati (čak i bokom!) na dijelu zapadno od uočljivog okomitog spomenika od žućkastog kamena (to je Spomenik talijanskom mornaru) ili kod južnog prijeloma rive, blizu Kapetanije (C). To bi mogao biti najnesigurniji vez; možda ćete se trebati koji put premjestiti ili će vas ljuljati ribarski brodovi koji danju i noću zuje po luci.

Na kraju, recimo o luci Brindisi još i ovo: idealno je smještena na ruti sa sjevera prema Otrantskim vratima i Krfu. Na ovome je mjestu talijanska obala blago izbočena, dalje ka luci Otranto i rtu Santa Maria di Leuca obala se sve više povija udesno i zapravo se udaljava od idealne putanje prema Krfu. Zaključak bi mogao glasiti: ako se možete nositi s etapama dugim iznad 100 milja, ne morate nastaviti do Otranta. Cijelu talijansku stranu Jadrana možete, naime, obaviti u samo dvije etape – jer razdaljine su sljedeće: Vieste – Brindisi 110 milja, Brindisi – Krf 115 milja.

Mi ćemo ipak spomenuti i Otranto, najjužniju luku u samim​ Otrantskim vratima. Od nje je do Krfa ipak manje, oko osamdeset milja. Još ne tako davno, početkom ovoga stoljeća, nautičari koji su dolazili u Otranto jedva bi našli neko slobodno mjesto za vez pri korijenu lukobrana, jer veći njegov dio bio bi zauzet, a ostatak luke je plitak. No sada su u SE dijelu luke izgrađeni jednostavni gatovi za mala plovila, tri dugačka i dva kraća. Gatovi se oslanjaju na stupove zabijene u pijesak. Ovdje bi se mogao naći slobodan vez – plovilima u tranzitu namijenjeno je nešto vezova uz prva dva kraća gata i prvi sljedeći duži gat. Ovim vezovima upravlja Lega Navale Italiana, ispostava Otranto, telefon: +39 0836 801 509. Pri korijenu gatova su priključci struje i vode, blizu je i WC te servisne radionice, restorani i trgovine, a lučica ima i kran (15 t). Crpka za gorivo je uz lukobran (8-12 i 15-19 h). Ako su svi vezovi popunjeni, sidriti se može i NW dijelu luke na dubinama 6-8 m; pješčano dno drži vrlo dobro.

Bibavica u Luci Otranto

Luka Otranto trpi umjerenu bibavicu pri vjetrovima iz NE, ali to se stanje popravilo nedavnim produženjem lukobrana. U prilazu luci izdaleka se vidi povijesni kameni toranj Torre del‘Orto, smješten nad nešto južnijim rtom. Sjeverno od luke treba pripaziti na hridinastu obalu (u crvenom sektoru svjetla na rtu Craul). Unutar same luke postoji pokriveni smjer (125°) preko oznaka na kopnu, koji čuva od plitkog pješčanog dna u W i SW dijelu luke. Desnu stranu sigurnoga prilaza označava također zelena plutača sa svjetlom.

Lokalne vlasti nastoje ubrzati planove o izgradnji nove luke s vanjske strane današnjeg lukobrana (vidi gore). Sve vama nužne službe – Lučka kapetanija, carina i Obalna straža – imaju sjedište u prepoznatljivoj velikoj zgradi nakošenih zidova uz lukobran. Telefonski broj kapetanije je +39 0836 801 073, VHF kanal 16.

Nakon napuštanja Otranta slijedi konačni skok preko Otrantskih vrata do Krfa. Budite na oprezu, tu ćete se doslovno bacati pod noge svim brodovima koji ulaze u Jadran ili iz njega izlaze!

Do prvih grčkih otoka samo je 50 milja pa ćete, za dobre vidljivosti, razmjerno brzo ugledati visoke albanske planine. Kurs između 105 i 108 vodi vas ravno na grčke otoke Othonoi i Erikoussa (nešto južniji Mathraki je nepristupačan i posve izložen vjetrovima). Na južnoj strani Erikousse i Othonoia su lučice, loše po jugu, ali zaštićene od (ljeti prevladavajućeg) zapadnjaka. Neki ovdje rado zastaju, čak i noće na sidru; hoćete li nastaviti još 30 milja do sigurne marine u Krfu ovisi samo o vama. A sam prilaz Krfu bit će opisan u idućem nastavku.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kroz vrata Jadrana [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [extra_fields_search] => kroz vrata Jadrana 2 0 14668 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2023-12-06 13:43:12 [created_by] => 3261 [created_by_alias] => IZ KNJIGE DARKA TRALIĆA NAJLJEPŠE JADRANSKE PLOVIDBE [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2024-01-08 09:02:00 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2024-01-08 09:01:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 418 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--nautika [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [page_title] => Nautika [menu-meta_description] => Donosimo nautičke savjete, izvještaje s regata i boat showova, testiramo brodove. Čitajte sve o jedrenju, đitama po Jadranu, brodovima na struju, brodskim motorima i popravku broda. Učimo vas kako održavati brod. [menu-meta_keywords] => nautika, jedrenje, regata, brod, nautički savjeti, boat show, test broda, plovidba, tradicijski brodovi, đita, drveni brodovi, Marijan Žuvić, Damir Višić [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= title=Zapadnom rutom do grčkih otoka: Do Italije i Otranta, pa prema Krfu page_title=Zapadnom rutom do grčkih otoka: Do Italije i Otranta, pa prema Krfu [metakey] => najljepše jadranske plovidbe, krf, Otrant [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2023\/12\/06\/25459347.jpg","\/images\/slike\/2023\/12\/06\/26172177.jpg","\/images\/slike\/2023\/12\/06\/26172178.jpg","\/images\/slike\/2023\/12\/06\/26172179.jpg","\/images\/slike\/2023\/12\/06\/26172180.jpg","\/images\/slike\/2023\/12\/06\/26172181.jpg","\/images\/slike\/2023\/12\/06\/26172183.jpg","\/images\/slike\/2023\/12\/06\/26172184.jpg","\/images\/slike\/2023\/12\/06\/26172185.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["NurPhoto via AFP","","","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","","","

Luka Vieste prvo je odredi\u0161te na talijanskoj obali<\/p>","","

Od Komi\u017ee na Visu do Italije ruta vodi uz Palagru\u017eu<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1024x682","hd_25459347_1920.jpg":"1920x1080","k_25459347_1280.jpg":"1280x1280","k_25459347_1024.jpg":"1024x1024","k_25459347_640.jpg":"640x640","k_25459347_480.jpg":"480x480","k_25459347_340.jpg":"340x340","k_25459347_220.jpg":"220x220","o_25459347_1280.jpg":"1280x852","o_25459347_1024.jpg":"1024x682","o_25459347_640.jpg":"640x426","o_25459347_480.jpg":"480x319","o_25459347_340.jpg":"340x226","o_25459347_220.jpg":"220x146","h_25459347_1280.jpg":"1280x854","h_25459347_1024.jpg":"1024x683","h_25459347_640.jpg":"640x427","h_25459347_480.jpg":"480x320","h_25459347_340.jpg":"340x227","h_25459347_220.jpg":"220x147","pp_25459347_1280.jpg":"1280x1628","pp_25459347_1024.jpg":"1024x1303","pp_25459347_640.jpg":"640x814","pp_25459347_480.jpg":"480x611","pp_25459347_340.jpg":"340x432","pp_25459347_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1649","hd_26172177_1920.jpg":"1920x1080","k_26172177_1280.jpg":"1280x1280","k_26172177_1024.jpg":"1024x1024","k_26172177_640.jpg":"640x640","k_26172177_480.jpg":"480x480","k_26172177_340.jpg":"340x340","k_26172177_220.jpg":"220x220","o_26172177_1280.jpg":"1280x1099","o_26172177_1024.jpg":"1024x879","o_26172177_640.jpg":"640x549","o_26172177_480.jpg":"480x412","o_26172177_340.jpg":"340x292","o_26172177_220.jpg":"220x188","h_26172177_1280.jpg":"1280x854","h_26172177_1024.jpg":"1024x683","h_26172177_640.jpg":"640x427","h_26172177_480.jpg":"480x320","h_26172177_340.jpg":"340x227","h_26172177_220.jpg":"220x147","pp_26172177_1280.jpg":"1280x1628","pp_26172177_1024.jpg":"1024x1303","pp_26172177_640.jpg":"640x814","pp_26172177_480.jpg":"480x611","pp_26172177_340.jpg":"340x432","pp_26172177_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1919x913","hd_26172178_1920.jpg":"1920x1080","k_26172178_1280.jpg":"1280x1280","k_26172178_1024.jpg":"1024x1024","k_26172178_640.jpg":"640x640","k_26172178_480.jpg":"480x480","k_26172178_340.jpg":"340x340","k_26172178_220.jpg":"220x220","o_26172178_1280.jpg":"1280x608","o_26172178_1024.jpg":"1024x487","o_26172178_640.jpg":"640x304","o_26172178_480.jpg":"480x228","o_26172178_340.jpg":"340x161","o_26172178_220.jpg":"220x104","h_26172178_1280.jpg":"1280x854","h_26172178_1024.jpg":"1024x683","h_26172178_640.jpg":"640x427","h_26172178_480.jpg":"480x320","h_26172178_340.jpg":"340x227","h_26172178_220.jpg":"220x147","pp_26172178_1280.jpg":"1280x1628","pp_26172178_1024.jpg":"1024x1303","pp_26172178_640.jpg":"640x814","pp_26172178_480.jpg":"480x611","pp_26172178_340.jpg":"340x432","pp_26172178_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1833","hd_26172179_1920.jpg":"1920x1080","k_26172179_1280.jpg":"1280x1280","k_26172179_1024.jpg":"1024x1024","k_26172179_640.jpg":"640x640","k_26172179_480.jpg":"480x480","k_26172179_340.jpg":"340x340","k_26172179_220.jpg":"220x220","o_26172179_1280.jpg":"1280x1222","o_26172179_1024.jpg":"1024x977","o_26172179_640.jpg":"640x611","o_26172179_480.jpg":"480x458","o_26172179_340.jpg":"340x324","o_26172179_220.jpg":"220x210","h_26172179_1280.jpg":"1280x854","h_26172179_1024.jpg":"1024x683","h_26172179_640.jpg":"640x427","h_26172179_480.jpg":"480x320","h_26172179_340.jpg":"340x227","h_26172179_220.jpg":"220x147","pp_26172179_1280.jpg":"1280x1628","pp_26172179_1024.jpg":"1024x1303","pp_26172179_640.jpg":"640x814","pp_26172179_480.jpg":"480x611","pp_26172179_340.jpg":"340x432","pp_26172179_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1731","hd_26172180_1920.jpg":"1920x1080","k_26172180_1280.jpg":"1280x1280","k_26172180_1024.jpg":"1024x1024","k_26172180_640.jpg":"640x640","k_26172180_480.jpg":"480x480","k_26172180_340.jpg":"340x340","k_26172180_220.jpg":"220x220","o_26172180_1280.jpg":"1280x1154","o_26172180_1024.jpg":"1024x923","o_26172180_640.jpg":"640x577","o_26172180_480.jpg":"480x432","o_26172180_340.jpg":"340x306","o_26172180_220.jpg":"220x198","h_26172180_1280.jpg":"1280x854","h_26172180_1024.jpg":"1024x683","h_26172180_640.jpg":"640x427","h_26172180_480.jpg":"480x320","h_26172180_340.jpg":"340x227","h_26172180_220.jpg":"220x147","pp_26172180_1280.jpg":"1280x1628","pp_26172180_1024.jpg":"1024x1303","pp_26172180_640.jpg":"640x814","pp_26172180_480.jpg":"480x611","pp_26172180_340.jpg":"340x432","pp_26172180_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1863","hd_26172181_1920.jpg":"1920x1080","k_26172181_1280.jpg":"1280x1280","k_26172181_1024.jpg":"1024x1024","k_26172181_640.jpg":"640x640","k_26172181_480.jpg":"480x480","k_26172181_340.jpg":"340x340","k_26172181_220.jpg":"220x220","o_26172181_1280.jpg":"1280x1242","o_26172181_1024.jpg":"1024x993","o_26172181_640.jpg":"640x621","o_26172181_480.jpg":"480x465","o_26172181_340.jpg":"340x329","o_26172181_220.jpg":"220x213","h_26172181_1280.jpg":"1280x854","h_26172181_1024.jpg":"1024x683","h_26172181_640.jpg":"640x427","h_26172181_480.jpg":"480x320","h_26172181_340.jpg":"340x227","h_26172181_220.jpg":"220x147","pp_26172181_1280.jpg":"1280x1628","pp_26172181_1024.jpg":"1024x1303","pp_26172181_640.jpg":"640x814","pp_26172181_480.jpg":"480x611","pp_26172181_340.jpg":"340x432","pp_26172181_220.jpg":"220x280"},{"size0":"980x754","hd_26172183_1920.jpg":"1920x1080","k_26172183_1280.jpg":"1280x1280","k_26172183_1024.jpg":"1024x1024","k_26172183_640.jpg":"640x640","k_26172183_480.jpg":"480x480","k_26172183_340.jpg":"340x340","k_26172183_220.jpg":"220x220","o_26172183_1280.jpg":"1280x984","o_26172183_1024.jpg":"1024x787","o_26172183_640.jpg":"640x492","o_26172183_480.jpg":"480x369","o_26172183_340.jpg":"340x261","o_26172183_220.jpg":"220x169","h_26172183_1280.jpg":"1280x854","h_26172183_1024.jpg":"1024x683","h_26172183_640.jpg":"640x427","h_26172183_480.jpg":"480x320","h_26172183_340.jpg":"340x227","h_26172183_220.jpg":"220x147","pp_26172183_1280.jpg":"1280x1628","pp_26172183_1024.jpg":"1024x1303","pp_26172183_640.jpg":"640x814","pp_26172183_480.jpg":"480x611","pp_26172183_340.jpg":"340x432","pp_26172183_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x2397","hd_26172184_1920.jpg":"1920x1080","k_26172184_1280.jpg":"1280x1280","k_26172184_1024.jpg":"1024x1024","k_26172184_640.jpg":"640x640","k_26172184_480.jpg":"480x480","k_26172184_340.jpg":"340x340","k_26172184_220.jpg":"220x220","o_26172184_1280.jpg":"1280x1598","o_26172184_1024.jpg":"1024x1278","o_26172184_640.jpg":"640x799","o_26172184_480.jpg":"480x599","o_26172184_340.jpg":"340x424","o_26172184_220.jpg":"220x274","h_26172184_1280.jpg":"1280x854","h_26172184_1024.jpg":"1024x683","h_26172184_640.jpg":"640x427","h_26172184_480.jpg":"480x320","h_26172184_340.jpg":"340x227","h_26172184_220.jpg":"220x147","pp_26172184_1280.jpg":"1280x1628","pp_26172184_1024.jpg":"1024x1303","pp_26172184_640.jpg":"640x814","pp_26172184_480.jpg":"480x611","pp_26172184_340.jpg":"340x432","pp_26172184_220.jpg":"220x280"},{"size0":"980x730","hd_26172185_1920.jpg":"1920x1080","k_26172185_1280.jpg":"1280x1280","k_26172185_1024.jpg":"1024x1024","k_26172185_640.jpg":"640x640","k_26172185_480.jpg":"480x480","k_26172185_340.jpg":"340x340","k_26172185_220.jpg":"220x220","o_26172185_1280.jpg":"1280x953","o_26172185_1024.jpg":"1024x762","o_26172185_640.jpg":"640x476","o_26172185_480.jpg":"480x357","o_26172185_340.jpg":"340x253","o_26172185_220.jpg":"220x163","h_26172185_1280.jpg":"1280x854","h_26172185_1024.jpg":"1024x683","h_26172185_640.jpg":"640x427","h_26172185_480.jpg":"480x320","h_26172185_340.jpg":"340x227","h_26172185_220.jpg":"220x147","pp_26172185_1280.jpg":"1280x1628","pp_26172185_1024.jpg":"1024x1303","pp_26172185_640.jpg":"640x814","pp_26172185_480.jpg":"480x611","pp_26172185_340.jpg":"340x432","pp_26172185_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1","1","1","1","1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 418 [name] => Nautika [alias] => nautika [description] => [parent] => 417 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"417","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2018-11-16 09:18:21","customparams_modified":"2018-11-16 09:18:21","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 0 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 14879399 Threads: 4 Questions: 3138655261 Slow queries: 6995058 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234744555 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 35 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '0' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /om/nautika ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 418 [name] => Nautika [alias] => nautika [parent] => 417 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /om/nautika ) ) [link] => /om/nautika/zapadnom-rutom-do-grckih-otoka-do-italije-i-otranta-pa-prema-krfu-1353494 [printLink] => /om/nautika/zapadnom-rutom-do-grckih-otoka-do-italije-i-otranta-pa-prema-krfu-1353494?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 699529 [name] => najljepše jadranske plovidbe [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-12-09 08:02:33 [main_article_id] => 0 [alias] => najljepse-jadranske-plovidbe [link] => /tag/najljepse-jadranske-plovidbe ) [1] => stdClass Object ( [id] => 703981 [name] => krf [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-01-25 12:52:09 [main_article_id] => 0 [alias] => krf [link] => /tag/krf ) [2] => stdClass Object ( [id] => 743209 [name] => Otrant [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2024-01-08 10:03:18 [main_article_id] => 0 [alias] => otrant [link] => /tag/otrant ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kroz vrata Jadrana [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Zapadnom rutom do grčkih otoka: Do Italije i Otranta, pa prema Krfu [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3261 [name] => Miomir Štrbac [username] => miomir.strbac [email] => miomir.strbac@slobodnadalmacija.hr [password] => $2y$10$oBa2AAEGUKq/Ymg095Mrh.7uW.yCfYXSNnHxeF4nyWHs8x3qBlQvy [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [3] => 3 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/miomir-strbac-3261 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1775 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/96410507fb7745ab8b7da88e9937be54?s=100&default=https%3A%2F%2Fmore.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/12/06/25459347.jpg [galleryCount] => 9 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => NurPhoto via AFP [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/12/06/25459347.jpg [title] => NurPhoto via AFP ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/12/06/26172177.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/12/06/26172178.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/12/06/26172179.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/12/06/26172180.jpg [title] => ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/12/06/26172181.jpg [title] => ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/12/06/26172183.jpg [title] =>

Luka Vieste prvo je odredište na talijanskoj obali

) [7] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/12/06/26172184.jpg [title] => ) [8] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/12/06/26172185.jpg [title] =>

Od Komiže na Visu do Italije ruta vodi uz Palagružu

) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Najbolje odskočne daske s hrvatske strane Jadrana prema talijanskoj obali su Komiža na Visu ili luka Ubli na Lastovu. U obje su pomorski granični prijelazi. Ruta iz Komiže prema širokom poluotoku Gargano vodi neposredno uz Palagružu. Zahvaljujući upravo Palagruži, teritorijalno more Hrvatske primaklo se Garganu na samo 17 milja. Uz Palagružu se, naravno, nećete zaustavljati; ovdje nema ni luke ni privezišta, zapravo nije niti dozvoljeno izlaziti na otok bez ranije pribavljene dozvole hrvatske Obalne straže.

Odmah po prolasku Palagruže udvostručite oprez jer počinjete presijecati vrlo prometni plovni put! Brojni veliki brodovi, najčešće tankeri i veliki trajekti, ovuda plove prema lukama sjevernog Jadrana i, u suprotnom smjeru, prema Otrantskim vratima, a vi im se upravo podmećete pod prove! (Ovo je jedan od akvatorija gdje radar pokazuje svoju moć.)

Lučica Vieste

Najbliža talijanska luka, pogodna da bude prvo odmorište na ovoj plovidbi, Vieste, nevelika je ribarska lučica zaštićena od valova s pučine lukobranima i hridima. Na hridi Santa Eufemia nalazi se jak svjetionik (B Bl(3) 15s 25M). Već podalje od obale valja pripaziti na plutače kojima su označeni podmorski cjevovodi i plinovodi! (Duž talijanske jadranske obale ima oko 150 platforma za crpljenje plina i nafte.) U luku Vieste ulazi se između dva lukobrana. S vanjske je strane nabacano kamenje, a na njima su crveno i zeleno lučko svjetlo. Južno do hridi sa svjetionikom ne može se ploviti (pličina i podmorski kabel)!

---

image
---

Nakon prolaska uz još jedan unutrašnji lukobran, po lijevom se boku otvara pogled na više gatova s lokalnim brodicama. Iako je luka puna ribarica, naći će se koji slobodan vez, vjerojatno na zapadnoj strani lučkog bazena gdje su izgrađeni novi gatovi. Vezovima ovdje upravlja tvrtka Marina di Vieste (www.marinavieste.it; +39 34 713 39 215, VHF kanal 12), te je uputno najaviti se prije uplovljenja. Lučka uprava i crpka za gorivo nalaze se u NE kutu lučkog bazena.

Grad Vieste diči se lijepom povijesnom jezgrom koja datira iz 11. stoljeća. Osobito je zanimljiva katedrala Santa Maria Assunta građena u stilu apulijske romanike. Luka ponosno nosi Plavu zastavu za čistoću mora, a veći dio poluotoka Gargano je nacionalni park (zajedno s otočjem Tremiti).

Alternativno, umjesto uplovljavanja u Vieste (bez obzira jeste li krenuli s Visa ili Lastova), mogli biste nastaviti oko 25 milja do Manfredonije. Tamo je možda lakše naći slobodan vez, grad je veći i raspolaže s prostranom lukom. Ipak, Manfredonia je izrazito ribarska luka. Tu borave brojni ribarski brodovi, vezani su nagusto uz više dugačkih lukobrana i gatova. Za nautičare je doduše dograđen južni dio luke i sada je namijenjen upravo jahtama. Ovdje je velika i moderna marina, Marina del GarganoPorto Turistico di Manfredonia (www.marinadelgargano.it; telefon: +39 338 527 9477). Najbolje je zaputiti se ravno tamo, po mogućnosti uz raniju najavu.

---

image
---

Slijedi 150 milja plovidbe uz talijansku obalu do luke Otranto (koja je dala ime Otrantskim vratima). Pri tome se valja držati na pristojnoj udaljenosti od obalne crte – najbolje oko dubine od 20 m – jer mnogo je tu potencijalnih prepreka; plutača ispred industrijskih i rafinerijskih postrojenja ili na ulazima u luke, valobrana ispred plaža i slično. Treba reći da je ova obala izložena svim vjetrovima. Luke i lučice bore se protiv njih visokim lukobranima i valobranima. Ako vas ovdje uhvati hrvatska bura (koja zna prijeći Jadran i dotjerati ovamo vrlo velike valove) ili jako jugo, morat ćete se možda skloniti u neku od tih luka i pričekati smirivanje. Ovih 150 milja najbolje je, uostalom, presjeći jednom ili dva puta; logičnim se izborom nameću Bari i Brindisi.

Odmorišta do Otranta

Velika luka Bari vrlo je prometna. U nju dolaze i iz nje kreću trajekti prema Dubrovniku, Baru, Durrësu, Krfu, Igoumenitsi i Patrasu, a pridodaju se i brojni veliki cruiseri. Kad se svemu pribroje još i ribarske brodice, jasno je da za jahte ovo nije najpoželjnija luka na svijetu. Za velike brodove razdvojene su putanje u ulaznom i izlaznom smjeru (vidi plan), a za mala plovila najbolje je da se uklanjaju velikima držeći se svoje desne strane plovnog puta.

---

image
---

Za jahte (pleasure vessels) obveza prijave Lučkoj kapetaniji (Capitaneria di Porto – Bari) na određenoj udaljenosti ispred luke, te pilotaže, nije nužna; ona vrijedi tek za one iznad 45 metara dužine; ipak, dobra je ideja neprestano slušati radijski promet na VHF kanalima 16 (pozivni), 11 i 12 (lučke informacije) i 14 (glavni radni kanal).

Telefoni VTS centra Bari (VTS = Vessel Traffic Service) su +39 080 528 15 11 i +39 080 521 68 60, a Lučka kapetanija se nalazi na adresi Corso Antonio De Tullio 1 (stari dio luke, Darsena Vecchia), telefon: +39 080 528 1511. Za slučaj da preko Jadrana stižete ravno u Bari, na primjer s Lastova (Ubli – Bari = 98 milja) dobro je znati da se vrlo blizu Kapetanije nalazi i granična policija.

Gdje pristati? Više je mogućnosti, ali jahte u tranzitu ne mogu očekivati da će se svaka od njih pokazati povoljnom; općenito govoreći, Bari nudi razmjerno malo slobodnih vezova za namjernike, jer su četiri lučice (darsene) namijenjene prije svega domaćim nautičarima na stalnom vezu. Najluksuznija je relativno nova marina koju je sagradilo ovdašnje poznato brodogradilište Ranieri (Cantiere Navale Ranieri), na je planu označena slovom A. Ovdje primaju plovila do 40 m dužine. Marina je ograđena, dobro čuvana i nudi sve usluge koje možete poželjeti. Broj plovila u tranzitu koja su spremni prihvatiti nije ograničen, a prije uplovljavanja treba se najaviti (+39 3402 503 782, VHF kanal 9). Do ove marine je Darsena a Vele Spiegate s gatovima tvrtke

---

image
---

Mar di Levante s.r.l. (B). Za goste je ovdje namijenjeno oko 30 vezova, ali dio njih je uz plitku rivu (oko 2,5 m). Najveća duljina broda je 22 m. I ovdje najprije provjerite kako stoje svari sa slobodnim vezom, a njihov telefon je +39 0804 621 902.

U samo dno luke zavukla se Darsena Vecchia (Stara lučica, C), zatrpana lokalnim barkama; možda je baš zbog toga simpatična onim nautičarima koji blagodatima (i cijenama) dobro uređenih marina pretpostavljaju domaću atmosferu. Ovdje se možete pokušati uvaliti, ako se nađe kakav vez, rado će vas prihvatiti. Telefonskog broja niti najave nema, ako imate sreće – uspjet ćete. Uostalom, tu ćete biti najbliže starom srcu grada, ali i Lučkoj kapetaniji i pograničnim vlastima.

---

image

Luka Vieste prvo je odredište na talijanskoj obali

---

Po jednostavnosti i prisnosti (i nedostatku luksuza) slična je i lučica u Staroj luci (ne lučici), naime u Porto Vecchio, izvan glavne (Nove) luke. Tamo svoja plovila drže članovi udruge Circolo della Vela Bari (D). Do tamo treba izvana oploviti veliki istočni lukobran Nove luke, pazeći na vrlo nezgodnu pličinu od 0,4 m (Seccha del Monte, u potamnjenom sektoru svjetla na ulazu u Staru luku). Kako svoje brodice ovdje vežu uglavnom domaći ljubitelji mora, za tranzitne goste je malo mjesta, ali možete provjeriti na telefon + 93 080 521 62 34 ili na e-mail Circola cvbari@tin.it.

Na kraju opisa luke Bari treba još dodati da neki nautičari, upravo zbog sveopće gužve u toj luci, prednost daju manjim lukama u blizini. Izbor nije prevelik, no ako vas ta mogućnost zanima možete potražiti više podataka o ovim destinacijama između Manfredonije i Barija: ​Trani je gradić bogate prošlosti (središte židovskih doseljenika u ranom srednjem vijeku) s dubokom i odlično zaštićenom lukom, 30 milja od Manfredonije, a 22 milje NW od luke Bari. Luku ćete raspoznati po velikoj crkvi pokraj korijena lukobrana. Lučica Bisceglie (17 milja NW od Barija) je dobra, ali vjerojatno će biti pretrpana (jahtama i ribaricama). Molfetta (13 milja NW) ima prostranu, ali dosta plitku luku pješčana dna. Giovinazzo (8,5 milja NW) je simpatičan gradić s malom i sigurnom lučicom, a luka ljetovališta Santo Spirito (4,5 milja NW) je vrlo malena i nemirna po jugu.

Dalje u SE smjeru od luke Bari zanimljiva je omanja luka Mola di Bari (12 milja od Barija). Visoki lukobran u obliku slova S štiti je od zapadnjaka i bure, ali jugo se u luci dosta osjeća (u planu je izgradnja još jednog velikog lukobrana koji će je štititi od juga). Mola di Bari ima dobro opremljenu marinu (struja, voda, servisi, kran 300 t). Oko 25 milja SE od Barija je prostrana luka Monopoli.

Još južnije u smjeru Otranta sve je manji broj pogodnih zakloništa; obala postupno postaje sve nepristupačnija, tu i tamo s ponekom lučicom koja jedva da štiti lokalne brodice. Najveća je Savelletri, ali s dubinom od samo 2 metra. I Marina di Ostuni nedaleko Villanove je plitka (sa samo nekoliko vezova dubljih od 2 m), usto je i varljiva naziva: radi se o turističkom naselju toga imena, a ne pravoj marini.

Zanimljivi Brindisi

Ako, dakle, želite udaljenost između luka Bari i Otranto presjeći još jednim noćenjem, jedina će prilika biti velika (i nautički donekle složena) luka Brindisi. Srećom, odlična marina nalazi se blizu ulaza, u takozvanoj Srednjoj luci, što će vas osloboditi potrebe dubljeg zavlačenja (ali ćete do stare gradske jezgre morati malo dulje hodati – ili pozvati taksi). Najljepši dio Brindisija je, naime, oko Unutrašnje luke, no jahte mogu i tamo.

Prije podrobnijih podataka o marini i vezovima treba reći da je Brindisi vrlo zanimljiv grad čija povijest seže unatrag do Ilira koji su ga osnovali, a za rimske vladavine imao je jednak broj stanovnika kao danas (100.000). Iz Brindisija je započinjala čuvena Via Appia i vodila je do Rima. Tu je živio i umro pjesnik Vergilije. Moćne utvrde, Castello Svevo i Castello del Mare podsjećaju na burnu srednjovjekovnu povijest grada.

---

image

Od Komiže na Visu do Italije ruta vodi uz Palagružu

---

Upravo ova posljednja, Castello del Mare, nalazi se na hridi na ulazu u luku i u prilazu s mora skriva pogledu veliku gradsku marinu. To je Marina di Brindisi (A na gornjem planu). Nakon što prođete kroz prolaz iz Vanjske u Srednju luku, skrenite oštro udesno (dubine uz tvrđavu su posvuda velike, između 5 i 12 m).

Marina ima 638 vezova za plovila do 38 metara duljine. Raspolaže potpunim komforom: strujom, vodom, trgovinama, barom i restoranom itd. Pri korijenu prvoga gata marine nalazi se crpka za gorivo. U marini je agencija koja će za vas obaviti sav posao s brodskim papirima ako ulazite ili izlazite iz talijanskih voda. Telefon recepcije je +39 0831 411 516, VHF kanal 8; e-mail adresa marine je info@marinadibrindisi.it, a web-stranica (na kojoj ćete naći i plan marine) www.marinadibrindisi.it.

Druge dvije mogućnosti veza su skromnije, ali vas vode ravno u srce grada. Lega Navale (talijanska udruga komunalnih i jeftinih komercijalnih lučica) ima nekoliko pontonskih gatova ispred južne obale Unutrašnje luke (B). Tu prihvaćaju jahte u tranzitu, ako ima slobodnih vezova (ukupno ih je 300, za najveću duljinu broda 18 m; dubine su 3,5 do 7 m). Vode i struje ima na većini vezova, postoji WC s tušem te Wi-Fi. Telefon: +39 0831 412 114; e-mail: segreteria@lnibrindisi.it; VHF kanal 9 ili 16 (ako imate sreće).

Jahte mogu pristati i na nekim dijelovima rive Unutrašnje luke. Iako se tom lukom uglavnom služe komercijalna plovila, pokušajte se vezati (čak i bokom!) na dijelu zapadno od uočljivog okomitog spomenika od žućkastog kamena (to je Spomenik talijanskom mornaru) ili kod južnog prijeloma rive, blizu Kapetanije (C). To bi mogao biti najnesigurniji vez; možda ćete se trebati koji put premjestiti ili će vas ljuljati ribarski brodovi koji danju i noću zuje po luci.

Na kraju, recimo o luci Brindisi još i ovo: idealno je smještena na ruti sa sjevera prema Otrantskim vratima i Krfu. Na ovome je mjestu talijanska obala blago izbočena, dalje ka luci Otranto i rtu Santa Maria di Leuca obala se sve više povija udesno i zapravo se udaljava od idealne putanje prema Krfu. Zaključak bi mogao glasiti: ako se možete nositi s etapama dugim iznad 100 milja, ne morate nastaviti do Otranta. Cijelu talijansku stranu Jadrana možete, naime, obaviti u samo dvije etape – jer razdaljine su sljedeće: Vieste – Brindisi 110 milja, Brindisi – Krf 115 milja.

Mi ćemo ipak spomenuti i Otranto, najjužniju luku u samim​ Otrantskim vratima. Od nje je do Krfa ipak manje, oko osamdeset milja. Još ne tako davno, početkom ovoga stoljeća, nautičari koji su dolazili u Otranto jedva bi našli neko slobodno mjesto za vez pri korijenu lukobrana, jer veći njegov dio bio bi zauzet, a ostatak luke je plitak. No sada su u SE dijelu luke izgrađeni jednostavni gatovi za mala plovila, tri dugačka i dva kraća. Gatovi se oslanjaju na stupove zabijene u pijesak. Ovdje bi se mogao naći slobodan vez – plovilima u tranzitu namijenjeno je nešto vezova uz prva dva kraća gata i prvi sljedeći duži gat. Ovim vezovima upravlja Lega Navale Italiana, ispostava Otranto, telefon: +39 0836 801 509. Pri korijenu gatova su priključci struje i vode, blizu je i WC te servisne radionice, restorani i trgovine, a lučica ima i kran (15 t). Crpka za gorivo je uz lukobran (8-12 i 15-19 h). Ako su svi vezovi popunjeni, sidriti se može i NW dijelu luke na dubinama 6-8 m; pješčano dno drži vrlo dobro.

Bibavica u Luci Otranto

Luka Otranto trpi umjerenu bibavicu pri vjetrovima iz NE, ali to se stanje popravilo nedavnim produženjem lukobrana. U prilazu luci izdaleka se vidi povijesni kameni toranj Torre del‘Orto, smješten nad nešto južnijim rtom. Sjeverno od luke treba pripaziti na hridinastu obalu (u crvenom sektoru svjetla na rtu Craul). Unutar same luke postoji pokriveni smjer (125°) preko oznaka na kopnu, koji čuva od plitkog pješčanog dna u W i SW dijelu luke. Desnu stranu sigurnoga prilaza označava također zelena plutača sa svjetlom.

Lokalne vlasti nastoje ubrzati planove o izgradnji nove luke s vanjske strane današnjeg lukobrana (vidi gore). Sve vama nužne službe – Lučka kapetanija, carina i Obalna straža – imaju sjedište u prepoznatljivoj velikoj zgradi nakošenih zidova uz lukobran. Telefonski broj kapetanije je +39 0836 801 073, VHF kanal 16.

Nakon napuštanja Otranta slijedi konačni skok preko Otrantskih vrata do Krfa. Budite na oprezu, tu ćete se doslovno bacati pod noge svim brodovima koji ulaze u Jadran ili iz njega izlaze!

Do prvih grčkih otoka samo je 50 milja pa ćete, za dobre vidljivosti, razmjerno brzo ugledati visoke albanske planine. Kurs između 105 i 108 vodi vas ravno na grčke otoke Othonoi i Erikoussa (nešto južniji Mathraki je nepristupačan i posve izložen vjetrovima). Na južnoj strani Erikousse i Othonoia su lučice, loše po jugu, ali zaštićene od (ljeti prevladavajućeg) zapadnjaka. Neki ovdje rado zastaju, čak i noće na sidru; hoćete li nastaviti još 30 milja do sigurne marine u Krfu ovisi samo o vama. A sam prilaz Krfu bit će opisan u idućem nastavku.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
NurPhoto via AFP






Luka Vieste prvo je odredište na talijanskoj obali



Od Komiže na Visu do Italije ruta vodi uz Palagružu

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/om/nautika/zapadnom-rutom-do-grckih-otoka-do-italije-i-otranta-pa-prema-krfu-1353494 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=baa2ecb517c41bfd39b182ce5afebb3c0a50ba25 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Zapadnom+rutom+do+gr%C4%8Dkih+otoka%3A+Do+Italije+i+Otranta%2C+pa+prema+Krfu&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fom%2Fnautika%2Fzapadnom-rutom-do-grckih-otoka-do-italije-i-otranta-pa-prema-krfu-1353494 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fom%2Fnautika%2Fzapadnom-rutom-do-grckih-otoka-do-italije-i-otranta-pa-prema-krfu-1353494 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kroz vrata Jadrana [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) )
StoryEditorOCM

kroz vrata JadranaZapadnom rutom do grčkih otoka: Do Italije i Otranta, pa prema Krfu

Piše IZ KNJIGE DARKA TRALIĆA NAJLJEPŠE JADRANSKE PLOVIDBE
8. siječnja 2024. - 10:01

Najbolje odskočne daske s hrvatske strane Jadrana prema talijanskoj obali su Komiža na Visu ili luka Ubli na Lastovu. U obje su pomorski granični prijelazi. Ruta iz Komiže prema širokom poluotoku Gargano vodi neposredno uz Palagružu. Zahvaljujući upravo Palagruži, teritorijalno more Hrvatske primaklo se Garganu na samo 17 milja. Uz Palagružu se, naravno, nećete zaustavljati; ovdje nema ni luke ni privezišta, zapravo nije niti dozvoljeno izlaziti na otok bez ranije pribavljene dozvole hrvatske Obalne straže.

Odmah po prolasku Palagruže udvostručite oprez jer počinjete presijecati vrlo prometni plovni put! Brojni veliki brodovi, najčešće tankeri i veliki trajekti, ovuda plove prema lukama sjevernog Jadrana i, u suprotnom smjeru, prema Otrantskim vratima, a vi im se upravo ...

11. svibanj 2024 16:20