StoryEditor
ŽivotJedini primjerak

Zadranin Neven Krpina: Moj ljubimac audi radi kao doxa!

Piše PSD.
28. prosinca 2014. - 16:42
Ljubav prema starim vozilama priča je koju rado s drugima dijeli Neven Krpina, inače predsjednik Oldtimer kluba “Sv. Kreševan” iz Zadra, u čijem je posjedu jedinstveni primjerak audija 100/5E avant – automatik!

– Istina, u Hrvatskoj je samo jedan ovakav automobili iz 1976. godine, što mogu provjeriti svi kojima su oldtajmeri strast. I do njega sam došao posve slučajno, odnosno zahvaljujući mojem prijatelju koji ga je “snimio” u jednoj garaži u Zadru. Odmah mi je dojavio, sve ostalo je odrađeno podosta brzo i audi “jedinac” postao je moje vlasništvo. Naknadno sam došao do spoznaje kako je riječ o doista rijetkom primjerku automobila kojem se čak i u Njemačkoj izgubio trag. Čujem da su samo dva ili tri još dostupna, ali su u jako derutnom stanju, gotovo se raspadaju i nisu za upotrebu – veli Krpina, koji je ponosni vlasnik i mercedesa “repaša” iz 1962. godine, koji su koristili najprije u Saveznom izvršnom vijeću bivše države, zatim u Poljoprivrednom kombinatu “Neretva”.

– Imam i BMW iz šezdesetih godina prošloga stoljeća, te fiata terenca isto godište, chryslera le baron, kao i dva motora “ural” s prikolicom i “moto guzzi”. Svi su u voznom stanju, dok u ovom trenutku najviše brige posvećujem upravo audiju koji valja još dotjerati i uskoro ću s njime na registraciju pa na cestu. Iako je prešao više od 170 tisuća kilometara, znam da me neće ostaviti na putu jer mu motor radi savršeno – ponosno će Neven.

Audi o kojem s podosta nježnosti govori Krpina, pune dvadeset dvije godine skupljao je prašinu, pa mu je valjalo udahnuti nov život.

’Zadimljena’ stakla


– Zadnji tehnički pregled obavljen je 1993. godine u Zagrebu, prethodno je servisiran u Autokući Zubak, pa je čak postojala opcija da ga otkupi Pavao Zubak, međutim, tadašnji vlasnik ga je, unatoč ratnim zbivanjima, parkirao u Zadar. I onda je došao u moje ruke i sad ga njegujem, jer je sve na njemu bilo blokirano, od kočnica do pumpe za gorivo i pumpe za vodu. Ali su vrata klizila kao po loju. Moram istaknuti da je original boja na njemu, ima klima-uređaj i onda se to tako zvalo “zadimljena” stakla. Opremljen je i posebnim spremnikom za skije koji se proteže od kokpita do “gepeka”. Ma luksuz kakav se može poželjeti. Amortizeri su mu toliko dobri da se preko ležećih policajaca prelazi kao preko spužve, ne trese bubrege kao današnji moderni automobili – ističe Krpina, koji svojem ljubimcu stalno tepa: “Radiš kao doxa!”

Zadranin veli kako se ne namjerava riješiti novoga člana limene ergele unatoč tomu što troši između 10 i 12 litara benzina na stotinu kilometara.

– Neka troši, ako guštaš, onda moraš i platiti. Prodaja? Ne dolazi u obzir, ali... sve ima svoju cijenu. Iako, znam čovjeka koji ima tatru iz 1931. godine i pogonsko gorivo su joj drva, ali je ni po koju cijenu nije htio prodati jednom šeiku koji ju je “snimio” u Fojnici i želio odvesti u Ujedinjenje Arapske Emirate. Da po mojeg audija dođu Nijemci, ne mislim da bih ga se riješio tako lako, sad mi je već u krvi – iskreno će Krpina.

DRAŽEN ŽURA


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

01. ožujak 2021 02:55