
Ford Focus, koji je stigao kao nasljednik popularnog Escorta 1998. godine, u protekla dva desetljeća, u tri generacijska izdanja, prodan je u više od sedam milijuna primjeraka u Europi i 16 milijuna u cijelom svijetu.
Sada je predstavljena nova, četvrta generacija Focusa, koja je razvijena od nule, a sve kako bi ovaj kompakt postao najbolji europski, pa čak i globalni obiteljski automobil po pitanju udobnosti i voznih svojstava. Nova generacija Focusa, kao globalni igrač, donosi višu razinu udobnosti, nove tehnologije i iskustva vožnje za kupce automobila srednje klase.
Novodizajnirana linija Focusa proširena je novim inačicama, s prvim crossoverom Focus Active i prvoklasnim Focusom Vignale, a u ponudi su uobičajene karoserijske izvedbe – s pet vrata (hatchback), karavan i sedan s četiri vrata, uz poznate pakete opreme Trend i Titanium, te sportski ST-line paket.
Najsofisticiraniji asortiman Fordovih tehnologija za pomoć vozaču besprijekorno je integriran kako bi smanjio stres vozača. Napredne tehnologije uključuju prilagodljivi tempomat (Adaptive Cruise Control – ACC), poboljšan Stop & Go tehnologijom, sustavom prepoznavanja znakova ograničenja brzine i sustavom pomoći zadržavanja u traku.
Osim toga, Ford je uveo sustav prilagodljivih prednjih svjetala s kamerom za osvjetljavanje kuta koji prati zavoje na cesti, dok svjetla s mogućnošću prethodnog prilagođavanja uzorka, prvi put, prate prometne znakove. Sustav aktivne pomoći pri parkiranju sada koristi stupnjeve prijenosa, ubrzanje i kočenje te omogućuje potpuno automatizirane manevre parkiranja samo jednim pritiskom na tipku.
Fordov prvi Head-up display (HUD) pomaže vozačima da usredotoče svoju pozornost na cestu, dok je sustav izbjegavanja sudara (Evasive Steering Assist) prvi segment tehnologije koja pomaže vozačima da zaobiđu zaustavljena ili spora vozila kako bi se izbjegao potencijalni sudar.
Potpuno novi Focus nakon 20 godina i dalje je na samom vrhu u dinamičnoj vožnji, dodatno pojačanoj primjenom Focus-application of Continuously Controlled Damping (CCD) tehnologije, koja pospješuje ublažavanje udaraca od neravnina na cesti. Focus dolazi uz nove selektivne modove vožnje, izolirani stražnji ovjes za veću uglađenost i Fordovu patentiranu tehnologiju opruge.
Što se tiče motorizacije, i tu su Fordovi stručnjaci napravili veliki iskorak, tako da su poznati benzinski 3-cilindarski 1.0-litreni EcoBoost s tri različite izlazne snage (85, 100 i 125 KS) optimizirali po pitanju emisije štetnih plinova. Prvi put je omogućena deaktivacija jednog cilindra kod 3-cilindarskog motora na nižim “đirima” radi veće uštede goriva.
Ponudu benzinaca zaokružuje novi 4-cilindarski 1.5-litreni EcoBoost motor s dvije izlazne snage – 150 i 180 KS. Novi su i dizelski agregati. Slabiji je 1.5-litreni EcoBlue s dvije izlazne snage od 95 i 120 KS uz 300 Nm okretnog momenta, dok je snažniji i veći 2.0-litreni EcoBlue agregat sa 150 KS i okretnim momentom od 370 Nm.
Motori su upareni s novim 6-stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa. Automatski mjenjač ide u kombinaciji s najsnažnijim 1.0-litrenim EcoBoostom od 125 KS, te 1.5-litrenim EcoBoostom od 150 KS, te sa snažnijim 1.5-litrenim dizelašem od 120 KS i 2.0-litrenim EcoBlue sa 150 KS.