stdClass Object ( [id] => 465066 [title] => Suzuki najtraženiji među privatnim kupcima, dok je kralj potražnje među pravnim osobama Volkswagen [alias] => suzuki-najtrazeniji-medu-privatnim-kupcima-dok-je-kralj-potraznje-medu-pravnim-osobama-volkswagen [catid] => 264 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Premda je tijekom 2016. godine prodano 44.106 novih automobila što je 23,49 posto više nego godinu ranije, podatak o registraciji novih vozila kvari činjenica da je od tog broja tek 13.507 limenih ljubimaca ili 30,6 posto završilo u rukama privatnih kupaca.

Naime, još uvijek veliki nesrazmjer između pravnih osoba koji su imale udjel od 69,4 posto (30.599 primjeraka) naprema 30,6 posto fizičkih osoba ne ulijeva previše optimizma za prodaju tijekom 2017. godine. Situacija bi bila puno bolja, čak bi se usudili kazati i normalnija da privatnici sudjeluju u kupnji novih automobila s nekih 40 do 45 posto...

Međutim, kada se malom udjelu privatnih kupaca doda oko 55.000 rabljenih vozila koji su stigli iz inozemstva kao unos (pojam uvoz ne postoji od kako je Hrvatska članica Europske unije), dobiva se rezultat koji u konačnici ne samo da ne ohrabruje, nego drastično podiže starost voznog parka u Hrvata s dosegnutom starosnom granicom od 13,5 godina.

Međutim, podrobnijom analizom prodajnih rezultata tijekom 2016. godine, možemo zaključiti kako je Suzuki kao marka najprodavanija kada su u pitanju fizičke osobe, dok je kralj potražnje među pravnim osobama Volkswagen.

Naime, Suzuki je zabilježio najviše, 1400 novih registracija po pitanju privatnih kupaca što predstavlja 10,36 posto tržišnog udjela, dok je na drugom mjestu Opel s 1322 primjerka, treći je Renault (1256), a Volkswagen je na četvrtom mjestu s 1165 prodanih vozila ispred Hyundaija koji je još jedini premašio brojku od tisuću novih registracija (1027).

Međutim, kada je riječ o fizičkim osobama koju čini uglavnom flotna prodaja državnim ustanovama, javnim tvrtkama i posebno renta-a-car kućama, kralj među markama je, naravno, Volkswagen s čak 5280 prodanih novih automobila ili 17,26 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Škoda s 3088 novih registracija, dok su među prvih pet još Opel (2813), Renault (2459) i Ford s 2281 novim primjerkom.

Primjerice, u tom segmentu Suzuki je daleko slabiji od Volkswagena i nalazi se na 13. mjestu s 978 novih registracija pravnim osobama s tek 3,20 posto tržišnog udjela. Zbog toga u ukupnom skoru, kada se zbroje privatni kupci i fizičke osobe, Volkswagen je daleko najprodavaniji sa 6445 komada, dok je Suzuki šesti s 2378 prodanih novih automobila (5,39 posto tržišnog udjela).

Što se tiče samih modela situacija je ponovno ista. Suzukijev crossover Vitara daleko je najtraženiji model među privatnim osobama koje su se u 1002 slučaja odlučila za njegovu kupnju što je ekvivalent tržišnom udjelu od 7,42 posto.

Broj je vjerojatno još i veći s obzirom na to da postoji određeni broj kupaca koji su kupili Vitaru, registriravši je na tvrtku. S druge strane, Volkswagen Golf je bio najpopularniji među pravnim osobama tako da je čak 1869 primjeraka registrirano na ime tvrtki, javnih ustanova, rent-a-carova i slično (6,11 posto).

Nakon Vitare najpopularniji model među privatnim kupcima je Renault Clio s 478 novih registracija, dok je Opel Corsa s 447 prodanih primjeraka treća. Četvrta je Dacia Sandero (445 primjeraka), dok je Volkswagen Golf tek peti s 372 primjerka za koje su se odlučile fizičke osobe (2,75 posto tržišnog udjela).

Dakle, VW Golf je najtraženiji među pravnim osobama dok je na drugom mjestu Škoda Octavia s 1577 novih registracija. Među prvih pet još su Ford Focus (1341), Renault Clio (1256) i Opel Astra (1232 komada).

U ovom segmentu Suzuki Vitara zaostaje te je s 518 prodanih novih primjeraka pravnim osobama tek na 12. mjestu sa tržišnim udjelom od 1,69 posto. I kad se sve zbroji na kraju Volkswagen Golf na prvom mjestu broji 2241 novu registraciju u 2016. godini, dok je Suzuki Vitara s ukupno 1520 prodanih primjeraka šesti najpopularniji model u Hrvata.

Na kraju slijedi zaključak kako je Suzuki i njegov model Vitara najpopularniji i najtraženiji među privatnim kupcima, dok su Volkswagen i njegov Golf najuži izbor pravnih osoba.

Zagrepčani najviše kupovali 

Rezultati prodaje po regijama i županijama kada su u pitanju privatni kupci i pravne osobe ide na stranu zagrebačke regije. Naime, u široj okolici Zagreba 11.335 novih automobila registrirano je tijekom 2016. na ime pravnih osoba, dok su fizičke osobe kupile 4444 nova vozila.

Od pravnih osoba najviše su kupovali, odnosno najviše registrirali, još u Požeško-slavonskoj (3873) i Bjelovarsko-bilogorskoj županiji (3033 vozila). Na četvrtom mjestu među pravnim osobama je Splitsko-dalmatinska županija s 2178 novih registracija.

Druga po kupnji od strane fizičkih osoba je Primorsko-goranska županija s 1593 primjerka, a treća je Splitsko-dalmatinska županija, gdje je kupljeno 1208 novih automobila.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ANALIZA TRŽIŠTA U 2016. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2017-01-24 11:50:08 [created_by] => 39 [created_by_alias] => Zdravko Juričko, Izvor Promocija plus [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2017-01-27 09:39:30 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2017-01-26 18:08:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7107 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 264 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti za kvalitetan život [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [page_title] => Život [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2017\/01\/26\/3_01.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/01\/26\/3_02.jpg","\/Archive\/Images\/2017\/01\/26\/3_03.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["01","02","03"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"900x500"},{"size0":"900x536"},{"size0":"655x840"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 264 [name] => Život [alias] => zivot [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15012197 Threads: 3 Questions: 3151306526 Slow queries: 7034708 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234985327 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/zivot ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /mozaik/zivot/suzuki-najtrazeniji-medu-privatnim-kupcima-dok-je-kralj-potraznje-medu-pravnim-osobama-volkswagen-465066 [printLink] => /mozaik/zivot/suzuki-najtrazeniji-medu-privatnim-kupcima-dok-je-kralj-potraznje-medu-pravnim-osobama-volkswagen-465066?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 419885 [name] => auto-moto [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => auto-moto [link] => /tag/auto-moto ) [1] => stdClass Object ( [id] => 489957 [name] => auto tržište [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => auto-trziste [link] => /tag/auto-trziste ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ANALIZA TRŽIŠTA U 2016. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Suzuki najtraženiji među privatnim kupcima, dok je kralj potražnje među pravnim osobama Volkswagen [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-13-03-14-11-39 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/01/26/3_01.jpg [galleryCount] => 3 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => 01 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/01/26/3_01.jpg [title] => 01 ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/01/26/3_02.jpg [title] => 02 ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/01/26/3_03.jpg [title] => 03 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Premda je tijekom 2016. godine prodano 44.106 novih automobila što je 23,49 posto više nego godinu ranije, podatak o registraciji novih vozila kvari činjenica da je od tog broja tek 13.507 limenih ljubimaca ili 30,6 posto završilo u rukama privatnih kupaca.

Naime, još uvijek veliki nesrazmjer između pravnih osoba koji su imale udjel od 69,4 posto (30.599 primjeraka) naprema 30,6 posto fizičkih osoba ne ulijeva previše optimizma za prodaju tijekom 2017. godine. Situacija bi bila puno bolja, čak bi se usudili kazati i normalnija da privatnici sudjeluju u kupnji novih automobila s nekih 40 do 45 posto...

Međutim, kada se malom udjelu privatnih kupaca doda oko 55.000 rabljenih vozila koji su stigli iz inozemstva kao unos (pojam uvoz ne postoji od kako je Hrvatska članica Europske unije), dobiva se rezultat koji u konačnici ne samo da ne ohrabruje, nego drastično podiže starost voznog parka u Hrvata s dosegnutom starosnom granicom od 13,5 godina.

Međutim, podrobnijom analizom prodajnih rezultata tijekom 2016. godine, možemo zaključiti kako je Suzuki kao marka najprodavanija kada su u pitanju fizičke osobe, dok je kralj potražnje među pravnim osobama Volkswagen.

Naime, Suzuki je zabilježio najviše, 1400 novih registracija po pitanju privatnih kupaca što predstavlja 10,36 posto tržišnog udjela, dok je na drugom mjestu Opel s 1322 primjerka, treći je Renault (1256), a Volkswagen je na četvrtom mjestu s 1165 prodanih vozila ispred Hyundaija koji je još jedini premašio brojku od tisuću novih registracija (1027).

Međutim, kada je riječ o fizičkim osobama koju čini uglavnom flotna prodaja državnim ustanovama, javnim tvrtkama i posebno renta-a-car kućama, kralj među markama je, naravno, Volkswagen s čak 5280 prodanih novih automobila ili 17,26 posto tržišnog udjela. Na drugom mjestu je Škoda s 3088 novih registracija, dok su među prvih pet još Opel (2813), Renault (2459) i Ford s 2281 novim primjerkom.

Primjerice, u tom segmentu Suzuki je daleko slabiji od Volkswagena i nalazi se na 13. mjestu s 978 novih registracija pravnim osobama s tek 3,20 posto tržišnog udjela. Zbog toga u ukupnom skoru, kada se zbroje privatni kupci i fizičke osobe, Volkswagen je daleko najprodavaniji sa 6445 komada, dok je Suzuki šesti s 2378 prodanih novih automobila (5,39 posto tržišnog udjela).

Što se tiče samih modela situacija je ponovno ista. Suzukijev crossover Vitara daleko je najtraženiji model među privatnim osobama koje su se u 1002 slučaja odlučila za njegovu kupnju što je ekvivalent tržišnom udjelu od 7,42 posto.

Broj je vjerojatno još i veći s obzirom na to da postoji određeni broj kupaca koji su kupili Vitaru, registriravši je na tvrtku. S druge strane, Volkswagen Golf je bio najpopularniji među pravnim osobama tako da je čak 1869 primjeraka registrirano na ime tvrtki, javnih ustanova, rent-a-carova i slično (6,11 posto).

Nakon Vitare najpopularniji model među privatnim kupcima je Renault Clio s 478 novih registracija, dok je Opel Corsa s 447 prodanih primjeraka treća. Četvrta je Dacia Sandero (445 primjeraka), dok je Volkswagen Golf tek peti s 372 primjerka za koje su se odlučile fizičke osobe (2,75 posto tržišnog udjela).

Dakle, VW Golf je najtraženiji među pravnim osobama dok je na drugom mjestu Škoda Octavia s 1577 novih registracija. Među prvih pet još su Ford Focus (1341), Renault Clio (1256) i Opel Astra (1232 komada).

U ovom segmentu Suzuki Vitara zaostaje te je s 518 prodanih novih primjeraka pravnim osobama tek na 12. mjestu sa tržišnim udjelom od 1,69 posto. I kad se sve zbroji na kraju Volkswagen Golf na prvom mjestu broji 2241 novu registraciju u 2016. godini, dok je Suzuki Vitara s ukupno 1520 prodanih primjeraka šesti najpopularniji model u Hrvata.

Na kraju slijedi zaključak kako je Suzuki i njegov model Vitara najpopularniji i najtraženiji među privatnim kupcima, dok su Volkswagen i njegov Golf najuži izbor pravnih osoba.

Zagrepčani najviše kupovali 

Rezultati prodaje po regijama i županijama kada su u pitanju privatni kupci i pravne osobe ide na stranu zagrebačke regije. Naime, u široj okolici Zagreba 11.335 novih automobila registrirano je tijekom 2016. na ime pravnih osoba, dok su fizičke osobe kupile 4444 nova vozila.

Od pravnih osoba najviše su kupovali, odnosno najviše registrirali, još u Požeško-slavonskoj (3873) i Bjelovarsko-bilogorskoj županiji (3033 vozila). Na četvrtom mjestu među pravnim osobama je Splitsko-dalmatinska županija s 2178 novih registracija.

Druga po kupnji od strane fizičkih osoba je Primorsko-goranska županija s 1593 primjerka, a treća je Splitsko-dalmatinska županija, gdje je kupljeno 1208 novih automobila.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
01 02 03
01
02
03
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/zivot/suzuki-najtrazeniji-medu-privatnim-kupcima-dok-je-kralj-potraznje-medu-pravnim-osobama-volkswagen-465066 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=ed56880e387179342f9298045a5e21b05054696d [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Suzuki+najtra%C5%BEeniji+me%C4%91u+privatnim+kupcima%2C+dok+je+kralj+potra%C5%BEnje+me%C4%91u+pravnim+osobama+Volkswagen&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fsuzuki-najtrazeniji-medu-privatnim-kupcima-dok-je-kralj-potraznje-medu-pravnim-osobama-volkswagen-465066 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fsuzuki-najtrazeniji-medu-privatnim-kupcima-dok-je-kralj-potraznje-medu-pravnim-osobama-volkswagen-465066 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ANALIZA TRŽIŠTA U 2016. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
ŽivotANALIZA TRŽIŠTA U 2016.

Suzuki najtraženiji među privatnim kupcima, dok je kralj potražnje među pravnim osobama Volkswagen

Piše Zdravko Juričko, Izvor Promocija plus
26. siječnja 2017. - 19:08

Premda je tijekom 2016. godine prodano 44.106 novih automobila što je 23,49 posto više nego godinu ranije, podatak o registraciji novih vozila kvari činjenica da je od tog broja tek 13.507 limenih ljubimaca ili 30,6 posto završilo u rukama privatnih kupaca.

Naime, još uvijek veliki nesrazmjer između pravnih osoba koji su imale udjel od 69,4 posto (30.599 primjeraka) naprema 30,6 posto fizičkih osoba ne ulijeva previše optimizma za prodaju tijekom 2017. godine. Situacija bi bila puno bolja, čak bi se usudili kazati i normalnija da privatnici sudjeluju u kupnji novih automobila s nekih 40 do 45 posto...

Međutim, kada se malom udjelu privatnih kupaca doda oko 55.000 rabljenih vozila koji su stigli iz inozemstva kao unos (pojam uvoz ne postoji od kako je Hrvatska članica Europske uni...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 05:14