StoryEditor
Životrad s mladima

Što nas čeka sutra? Zahvaljujući ovim platformama i projektima možemo očekivati bolju budućnost

Piše Vlado Ozretić
28. srpnja 2022. - 12:10

Digitalna umjetnost. Ne, ne radi se o NFT-ovima. Svaka im čast, ali ovo što je Hrvatski Telekom zamislio pod pojmom digitalne umjetnosti daleko je kompleksnija i društveno više angažirana priča. Svijet boljih mogućnosti je ono što bi svatko mogao zaželjeti. E, taj svijet počiva na - mladima. Pokretačka snaga svega dobroga upravo su mlade, neopterećene glave. I kome je onda bolje dati zadatak kreiranja vlastite vizije digitalne umjetnosti nego djeci?

Program "Generacija NOW", koji Hrvatski Telekom svake godine provodi u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih (IRIM), jedan je od takvih koji mladima daje prazno platno - priliku za realizaciju njihovih ideja, a sve kako bi svijet učinili boljim. U ovogodišnji natječaj, što dovoljno govori o njegovoj ozbiljnosti, uloženo je više od 700 tisuća kuna.

Ovogodišnji natječaj odvijao se na temu "Digitalna umjetnost", a uključivao je projekte koji spajaju umjetnost i tehnologije 21. stoljeća, moderne trendove i digitalizaciju. Na kreativni natječaj mogle su se prijaviti sve obrazovne i neprofitne institucije koje promiču bavljenje STEM-om. Ukupno, ove je školske godine u projektu aktivno sudjelovalo 169 ustanova.

Prema odluci stručnog žirija, u kategoriji od prvog do četvrtog razreda osnovne škole najbolji je projekt robotski slikar "Kotačko"; u kategoriji od petog do osmog razreda "Hobotic 2.0", elektronički didaktički uređaj, a najbolji rad u kategoriji srednjih škola je interaktivna "e-Vaza".

image

Interaktivna e-Vaza

Svi sudionici imali su organizirano individualno mentorstvo koje su provodili edukatori Instituta za razvoj i inovativnost mladih (IRIM), dok je HT, kao i do sada, sudionicima donirao najmoderniju opremu, omogućio besplatan pristup internetu s besplatnim podatkovnim prometom te ih financijski podržao.

Podrška se prilagođava potrebama projekta; od online podizanja svijesti, osiguravanja resursa ili korisnih sadržaja do stručnog mentorstva. Platforma pritom koristi NFT tehnologiju za pretvaranje digitalne povezanosti u stvarnu vrijednost

Generacija NOW je najveća primjena tehnologije interneta stvari u području obrazovanja u Hrvatskoj - tvrde zadovoljno organizatori, dodajući kako je posljednjih šest godina realizacije projekta pokazalo kako prostora za rast itekako ima.

Projekt "Kotačko" je robotski slikar koji umjesto kistovima slika kotačima različitih reljefnih uzoraka. Podržava ručno upravljanje korištenjem joysticka i automatsko upravljanje putem tableta.

Investicija u STEM obrazovanje

"Hobotic 2.0" je elektronički didaktički uređaj koji ima osam ticala tiskanih 3D printerom koja su upravljana servomotorima kroz jednostavan, ali precizan sustav poluga. S osam servomotora moguće je svirati preko jedne oktave, i to samo bijele tipke.

Interaktivna e-Vaza je dekorativni predmet za uljepšavanje prostora cvijećem. Putem "Blynk" aplikacije e-Vazu možete pretvoriti u funkcionalni VU-metar, lampu, noćno svjetlo za čitanje, svjetlosnu pozadinu, termometar i vlagometar, gdje temperaturu ili vlagu zraka prikazujemo kao "svjetlosni stupac". Ta e-Vaza modelirana je programom Fusion 360 i printana na 3D printeru te zalivena epoksidnom smolom.

image

Robotski slikar ‘Kotačko’

Natječajem "Generacija NOW" uspješno je educirano više od 2700 djece i mladih diljem Hrvatske, a u njemu je sudjelovalo više od 360 obrazovnih institucija. Tako se investiraju značajna sredstva u STEM obrazovanje. U razvoj digitalnih vještina učenika i mentora HT je do sada ukupno uložio više od četiri milijuna kuna, čime je pomoću najmodernijih oblika edukacije utjecao na razvoj kreativnosti i inovativnosti mladih.

Toliko o znanju, a o dobroj volji? I jednog i drugog kao da kronično nedostaje svijetu. Kaže se "dabogda živio u izazovnim vremenima". A ovo u kojem smo upravo jedno je od izazovnijih unatrag nekoliko desetljeća. I tada one stvari koje uzimamo zdravo za gotovo postanu itekako bitne.

Najbitnija od njih, koja je test ljudskosti, jest - pomaganje bližnjima. Nesebično. Jer, to je bit volontiranja. I HT-ove platforme #WhatWeValue… Radi se o besplatnoj, globalnoj digitalnoj platformi kojoj je cilj omogućiti mladim volonterima financijsku podršku te ih povezati s iskusnim voditeljima humanitarnih i društveno-odgovornih akcija koji im mogu pomoći u ostvarivanju njihovih ciljeva

Naime, volonteri pripadnici generacije Z na spomenutoj platformi mogu predstaviti svoje neprofitne projekte, povezati se s kolegama iz Europe te steći nova znanja i prilike za suradnju. Pristup je, kao što smo već napisali, besplatan i otvoren za sve voditelje volonterskih projekata u dobi između 18 i 30 godina. A svaki mjesec dva najbolja projekta dobivaju individualiziranu potporu kako bi dodatno unaprijedili svoj rad i povećali vidljivost svojih projekata.

Rodna, rasna i društvena jednakost

Jedino što je potrebno učiniti jest prijaviti volonterski projekt, a najbolje ocijenjeni ostvarit će i dodatnu, personaliziranu podršku. Različite kategorije uključuju rodnu, rasnu i društvenu jednakost, zastupanje prava osoba s invaliditetom, klimatske promjene, urbanu regeneraciju, mentalno zdravlje, migracije, prava životinja i još mnogo toga.

Na kraju svakog mjeseca, dva najbolja projekta dobit će individualiziranu potporu kako bi osnažili svoje ciljeve. Na platformi se već nalazi gotovo 100 prijavljenih projekata iz više od 10 zemalja, a među njima su i projekti iz Hrvatske - "Čisteći medvjedići", Sklonište za napuštene životinje Udruge "Pobjede" i Udruga "Šapa" u srcu Ogulina. Platforma je dio programa koji je Deutsche Telekom razvio za osnaživanje mladih putem ključnih tehnologija te je nastavak kampanje #WhatWeDoNext i #WeAreFutureproof, koje su obje istaknule jedinstvenu vrijednost generacije Z za izgradnju pozitivnijeg svijeta.

Platforma #WhatWeValue uključivat će niz aktivnosti, a jedna od njih je i film u režiji nagrađivane Olive Kastebring, sa stvarnim mladim volonterima i akronimom NFT, koji će biti prisutan na relevantnim društvenim medijima generacije Z, uključujući Instagram, Twitch, Snapchat, Spotify i TikTok. Sve dodatne informacije o platformi #WhatWeValue i kako se prijaviti dostupno je na ovom linku.

image

What We Value

_________

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s HT-om.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. rujan 2022 05:39