“A što će mama i tata reći?” Ako ste baka ili djed, koliko ste puta postavili to pitanje u raznim situacijama dok čuvate svoju unučad? Svi koji su u toj ulozi koja donosi brojne sretne trenutke u druženju s djecom, ali i izazove kako reagirati kad dijete želi koji slatkiš više, a mama i tata to ne bi htjeli, ili ako želi produžiti igru umjesto poći na spavanje, dobili su svoj vodič koji nudi odgovore na to važno pitanje.
Riječ je o prvom hrvatskom vodiču za bake i djedove, koji su pod nazivom “A što će mama i tata reći?” izdali udruga Sijede vrijede i kreativna agencija I TO NIJE SVE! iz Zagreba.
Suradnja je, kažu, započela u jeku korona-krize tijekom koje je ta kreativna agencija priskočila u pomoć malim i srednjim poduzetnicima te ponudila svoje usluge bez naknade. Jedni od onih koji su se pozivu odazvali je bila i udruga Sijede vrijede, za koju je agencija u sklopu svoje strategije društveno odgovornog poslovanja i ponašanja ovaj vodič osmislila i izradila.
Tako je nastao jedinstven vodič na ovim prostorima, sve kako bi se pomoglo svima onima koji se po prvi puta susreću s izazovima odgoja svojih unuka i unučica.
Vodič ih vodi kroz deset najčešćih situacija u kojima se mogu pronaći svi članovi obitelji, daje im odgovare na najvažnija pitanja s kojima se svi kad tad susreću, kako novi djedovi i bake, tako i oni nešto iskusniji. Počevši od onog prvog – kad nova vremena donose nova imena djeteta, što nerijetko starije generacije teže prihvate, do raznih životnih situacija koje od bake i djeda traže odgovarajuće reakcije.
Alen Kekić, vlasnik i kreativni direktor agencije I TO NIJE SVE! po izlasku vodiča izjavio je kako je izuzetno ponosan na cijeli agencijski tim zbog ovog vodiča kao i zbog ostvarene suradnje s udrugom Sijede vrijede.
-Sretan sam što je udruga prepoznala naše ideje i što su hrabro s nama krenuli na ovakav put, dok je rezultat suradnje djelo koje će, uvjeren sam, biti od velike pomoći svim bakama i djedovima koji odgajaju nove generacije koje dolaze. S obzirom da smo svi svjesni tereta koja su moderna vremena i užurbani način života nametnuli našim bakama i djedovima, vjerujem da će se ovaj vodič pokazati kao pravo blago te određeni “how to guide” za sve one kojima je potreban odgovor na pitanje poput kako voditi baka servis ili što kad se čuvanje unuka pretvori u posao - istaknuo je Kekić.
Reći će i kako u agenciji, iako su još uvijek mladi, dijele vrijednosti za koje se zalaže udruga Sijede vrijede.
-Bitna nam je inkluzija starijih u društvo, jer na kraju krajeva, nisu naši roditelji jedini koji su nas odgajali i koji su svoju ljubav bezuvjetno dijelili, pa je vrijeme da im se na neki simbolični način i odužimo – zaključuje Kekić.
Vesna Širanović, jedna od osnivačica udruge Sijede vrijede, ističe kako se zahvaljujući razmjeni ideja različitih generacija i izuzetnoj kreativnosti agencije, danas mogu pohvaliti s jedinstvenim vodičem za koji je sigurna da će biti vrlo dobro prihvaćen među članovima udruge i svima kojima je namijenjen.
-Udruga Sijede vrijede priprema radionice za bake i djedove kako bismo im bili podrška, kako bismo zajednički pokušali naći odgovore na sva pitanja koja ih muče, a vodič će, vjerujem, biti dodatna vrijednost svima onima koji žele znati više o tome kako biti bolji baka ili djed. Svrha udruge Sijede vrijede je unaprijeđenje i podizanje kvalitete života osoba starije životne dobi, te sam sigurna da će nam ovaj vodič pomoći u tome, te da će nam pomoći u nastojanjima da premostimo generacijske razlike i da se bolje razumijemo – naglasila je Širanović.
Ovaj vodič za potrebe udruge Sijede vrijede, I TO NIJE SVE! kreativna agencija, je izradila, ilustrirala te osmislila bez financijske naknade. U projektu su sudjelovali i tiskara Radin koja je vodič tiskala te tvrtka Europapier koja je za vodič donirala potrebne količine papira. Vodič je tiskan u nakladi od 500 primjeraka.