StoryEditor
Život‘rovinjka’ je prije 50 godina održavala prvu trajektnu liniju u hrvatskoj

Potonuo najstariji drveni trajekt na Jadranu

Piše PSD.
10. listopada 2009. - 20:38
U rovinjskoj luci u petak rano ujutro potonuo je trajekt “Rovinjka”, u vlasništvu tvrtke “Maistra”, u jadranskim pomorskim krugovima poznat i kao “Bodulka” koja je prije punih 50 godina održavala prvu trajektnu liniju na našoj obali između Crikvenice i Šila na otoku Krku.

Prema prvim informacijama iz Ministarstva mora, nije poznat uzrok potonuća 26-metarskog broda, ali pretpostavlja se da je svemu kumovalo loše stanje malog trajekta koji se od početka prošle godine nalazio na mrtvom vezu.

Pri tome nije zabilježeno onečišćenje mora, a predstavnici “Maistre”, djelatnici rovinjske Lučke uprave i vatrogasci obavljaju pripreme za dizanje broda čiji se zapovjedni most nalazi iznad razine mora.

Najstariji drveni trajekt na Jadranu izgrađen je 1952. godine u šibenskom mornaričkom zavodu “Velimir Škorpik” kao desantni brod za potrebe tadašnje JRM, ali ubrzo ga je pregazilo vrijeme za vojne namjene, pa ga je 1959. otkupila Kvarnerska plovidba iz Rijeke i u brodogradilištu u Puntu na Krku preinačila u trajekt “Bodulka”, kapaciteta 130 putnika ili 12 vozila.

U kronikama je ostalo zapisano da je “Bodulka” u nedjelju 12. travnja 1959. godine isplovila iz Šila prema Crikvenici sa uzvanicima, jednim autobusom, tri automobila i nekoliko motocikala te se tako upisala u povijest. “Jadrolinija” je 1963. godine otkupila “Bodulku”, a nakon 16 godina brod opet mijenja vlasnika i 1979. pod zastavom rovinjske tvrtke “Jadranturist” postaje “Rovinjka” i služi za prijevoz putnika i opskrbu turističkih objekata na Crvenom otoku.

Budući da je “Maistra” prošle godine kupila novi trajekt “Maškin”, veteranka je završila na mrtvom vezu nakon što je u posljednjoj “akciji” pomogla u gašenju turskog broda “Und Adriyatik” iz obalu Istre. Ipak, tu priči nije bio kraj jer je Turistička zajednica Crikvenice namjeravala otkupiti brod i pretvoriti ga u svojevrsni pomorski muzej.

“Maistra” je tada po zakonu morala brod ponuditi Ministarstvu kulture, Istarskoj županiji i Gradu Rovinju, koji imaju pravo prvokupa, jer je “Rovinjka” zaštićena kao kulturno dobro. Na adresu vlasnika stizale su i inicijative da se “Rovinjka” pretvori u izletnički brod na Kornatima, pa čak i u ploveću trgovinu ili kafić.

Cjelokupna priča sada je na čekanju dok se brod ne izvuče na površinu i procijeni je li uopće isplativa njegova obnova iako bi se to naprosto moralo napraviti jer je “Rovinjka” svojevrsni spomenik jadranskog linijskog brodarstva.

mirna divjak / epeha gordan zubčić

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. siječanj 2022 16:21