Prema prvim informacijama iz Ministarstva mora, nije poznat uzrok potonuća 26-metarskog broda, ali pretpostavlja se da je svemu kumovalo loše stanje malog trajekta koji se od početka prošle godine nalazio na mrtvom vezu.
Pri tome nije zabilježeno onečišćenje mora, a predstavnici “Maistre”, djelatnici rovinjske Lučke uprave i vatrogasci obavljaju pripreme za dizanje broda čiji se zapovjedni most nalazi iznad razine mora.
Najstariji drveni trajekt na Jadranu izgrađen je 1952. godine u šibenskom mornaričkom zavodu “Velimir Škorpik” kao desantni brod za potrebe tadašnje JRM, ali ubrzo ga je pregazilo vrijeme za vojne namjene, pa ga je 1959. otkupila Kvarnerska plovidba iz Rijeke i u brodogradilištu u Puntu na Krku preinačila u trajekt “Bodulka”, kapaciteta 130 putnika ili 12 vozila.
U kronikama je ostalo zapisano da je “Bodulka” u nedjelju 12. travnja 1959. godine isplovila iz Šila prema Crikvenici sa uzvanicima, jednim autobusom, tri automobila i nekoliko motocikala te se tako upisala u povijest. “Jadrolinija” je 1963. godine otkupila “Bodulku”, a nakon 16 godina brod opet mijenja vlasnika i 1979. pod zastavom rovinjske tvrtke “Jadranturist” postaje “Rovinjka” i služi za prijevoz putnika i opskrbu turističkih objekata na Crvenom otoku.
Budući da je “Maistra” prošle godine kupila novi trajekt “Maškin”, veteranka je završila na mrtvom vezu nakon što je u posljednjoj “akciji” pomogla u gašenju turskog broda “Und Adriyatik” iz obalu Istre. Ipak, tu priči nije bio kraj jer je Turistička zajednica Crikvenice namjeravala otkupiti brod i pretvoriti ga u svojevrsni pomorski muzej.
“Maistra” je tada po zakonu morala brod ponuditi Ministarstvu kulture, Istarskoj županiji i Gradu Rovinju, koji imaju pravo prvokupa, jer je “Rovinjka” zaštićena kao kulturno dobro. Na adresu vlasnika stizale su i inicijative da se “Rovinjka” pretvori u izletnički brod na Kornatima, pa čak i u ploveću trgovinu ili kafić.
Cjelokupna priča sada je na čekanju dok se brod ne izvuče na površinu i procijeni je li uopće isplativa njegova obnova iako bi se to naprosto moralo napraviti jer je “Rovinjka” svojevrsni spomenik jadranskog linijskog brodarstva.
StoryEditorOCM
Život‘rovinjka’ je prije 50 godina održavala prvu trajektnu liniju u hrvatskoj
Potonuo najstariji drveni trajekt na Jadranu
10. listopada 2009. - 20:38
U rovinjskoj luci u petak rano ujutro potonuo je trajekt “Rovinjka”, u vlasništvu tvrtke “Maistra”, u jadranskim pomorskim krugovima poznat i kao “Bodulka” koja je prije punih 50 godina održavala prvu trajektnu liniju na našoj obali između Crikvenice i Šila na otoku Krku.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?