StoryEditorOCM
Životbonton

O ovome ni u ludilu nemojte pričati u frizerskom salonu, jedno im posebno ide na živce: ‘Uvredljivo je!‘

Piše MOZAIK SD
21. ožujka 2024. - 19:49

Kad idete u frizerski salon, vjerojatno ste svjesni uobičajenih najboljih praksi ponašanja, poput davanja napojnice frizeru i dolaska na vrijeme. No sada su frizeri i stručnjaci za bonton otkrili stvari koje klijenti ponekad kažu u salonu za koje možda ne shvaćaju da ih čine nepristojnima.

Jedna od prvih stvari koje ne biste trebali govoriti pred svojim frizerom je da vam je neki drugi upropastio kosu.

“Nemojte otići s termina mrzeći svoju frizuru samo da biste otišli u konkurentski salon i sasuli paljbu po svom prethodnom frizeru”, rekla je za The Huffington Post Melissa Goudeau, vlasnica salona u Louisiani. “To ne samo da ostavlja loš dojam pred frizerom jer će misliti da biste isto mogli napraviti i njima, već ste uništili reputaciju prethodnog stručnjaka, a da mu niste ni dali do znanja da niste zadovoljni frizurom”, objasnila je.

Budite otvoreni

Umjesto toga, ako niste zadovoljni svojom frizurom, recite to frizeru i dajte mu priliku da ju popravi. Goudeau kaže da je važno zapamtiti da, iako većina frizera pokušava učiniti točno ono što želite pri prvom posjetu, ponekad je potrebno nekoliko pokušaja da se prilagode i isprave ako treba.

Također, kada sjednete u frizerski stolac i pita vas se što želite, odgovor da niste uopće razmišljati što biste htjeli može ispasti kao da vam termin nije važan, smatra J. Clark Walker, vlasnik brijačnice u Utahu. “Nepristojno je doći i na posao i sastanak započeti riječima: ‘Izuzetno mi je žao, ali nisam se uopće pripremio’. Nitko to ne bi učinio, zar ne? E pa isto vrijedi i kada sređujete kosu”, objasnio je brijač.

Ako ne znate što želite, Walker kaže da je savršeno prihvatljivo to reći i pitati frizera ili brijača ima li kakvu ideju. ”Možete reći da ste pogledali neke fotografije, ali vam se ništa nije svidjelo i tražiti pomoć u odluci”, istaknuo je.

‘Nije to buvljak‘

Jedna od nepristojnih tema su i, kažu frizeri, popusti. Osim ako niste u salonu za koji znate da trenutno nudi posebne ponude, Melissa Goudeau kaže da može biti uvredljivo ako klijent traži popust. ”Nije to buvljak.

Platili smo desetke tisuća teško zarađenog novca za obrazovanje, licence i stručnosti, tako da ne, neću ti dati popust jer ti je rođendan”, poručila je. Ona preporučuje da s frizerom razgovarate o svom budžetu prije nego što se započne raditi na kosi. Ako je usluga skuplja od iznosa koji možete potrošiti, dogovorite se za prilagodbu frizure koja bi odgovarala vašem novčaniku, a bila na tragu onda što želite.

‘Nismo mi vaši terapeuti’

Frizere živcira i kada im se kaže da mogu s kosom klijenta raditi što god požete. ”“Ljudi dođu i kažu: ‘Ma nije me briga, nisam izbirljiv’. I onda na samom kraju iznesu svoje mišljenje i želje što su htjeli”, objasnila je. Jedna je stvar ako se traži dorada na kraju, no ako klijenti imaju stroge kriterije za frizuru, onda je najbolje da ih se kaže odmah na početku. Goudeau predlaže da pokažete frizeru što je više fotografija moguće onoga što vam se sviđa.

Ne zamarajte ih

A ono što frizeru ne biste možda trebali otkrivati jest previše detalja o privatnom životu i zamarati ih vlastitim problemima, osim ako ste zbilja dobri prijatelji. “Stilisti nisu terapeuti. Oni su tu da vam srede kosu, a ne da slušaju toliko o tome što vam se događa u životu”, rekla je stručnjakinja za bonton Lizzie Post. Dodaje da je u redu imati prijateljski odnos s frizerom, no da je važno paziti na to da razgovor bude uravnotežen, a ne da liči na seansu kod terapeuta.

Također, nepristojno možete biti buljiti u druge klijente ili komentirati ono što rade na svojoj kosi. “Ako krenete komentirati, klijent u stolcu pored vas mogao bi se osjećati nelagodno, ako ne i posramljeno”, objasnila je Shantella Rios, vlasnica studija u New Jerseyju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2024 00:14