
Tijekom protekla dva desetljeća i oni koji nisu osvojili prestižni zlatni kipić, nisu s dodjele Oscara otišli praznih ruku, mogli su se utješiti poklon-košaricama u kojima su svake godine skupa putovanja, kozmetički tretmani i proizvodi, nakit, pića...
Prijašnjih je godina u tim košaricama bilo svega, od krstarenja Antarktikom do jednogodišnjeg najma Audi vozila, a svi čiji se proizvodi i usluge nađu u toj skupoj "košarici" nadaju se kako će im se isplatiti reklama koju im mogu omogućiti slavna glumačka i režiserska imena.
Toga je već bilo, piše Forbes, primjerice, 2013. je Amy Adams snimljena u poklonjenoj majici s natpisom "Strong Is The New Skinny", a Viola Davis i Mark Ruffalo objavili su na Instagramu fotografije s putovanja koja su dobili na poklon. Redatelj Ron Howard organizirao je vjenčanje svoga sina na Winvian Farmi u Connecticutu nakon što ju je posjetio dobivši odmor u njoj na poklon na dodjeli oscara.
Ovogodišnja košarica vrijedna je 126.000 dolara, što je deset posto manje u odnosu na vrijednost lanjske košarice, i gotovo polovina vrijednosti najskuplje košarice dosad, one iz 2020. godine čija je vrijednost bila 225.000 dolara, odnosno 261.000 dolara u današnjoj vrijednosti novca.
Iako nije vrtoglavo skupa, ovogodišnja košarica je još uvijek više od 300 puta vrijednija od samog kipića Oscara, pozlaćene statue čija izrada košta oko 400 dolara. Naravno, prava vrijednost Oscara ne leži u kipiću, ali da je kojim slučajem izrađen od punog zlata, vrijednost svakog trofeja bila bi oko 440.000 dolara.
Od 2002. godine marketinška tvrtka Distinctive Assets iz Los Angelesa, čija aktivnost nema veze s Akademijom filmske umjetnosti i znanosti koja dodjeljuje prestižnu nagradu, poklanja neslužbene "Everyone Wins" darove nominiranima u glumačkim kategorijama i onima koji se bore za Oscare u kategoriji najboljeg režisera.
Iako je moto "svi pobjeđuju", poklon-košarice dobiva samo 25 nominiranih u pet kategorija, ove godine će ih biti 26 jer film "Everything Everywhere All At Once" ima dvojicu redatelja, obojica će doma odnijeti luksuznu poklon-košaricu, s Oscarom ili bez njega. Zapravo je poklon-košarica neprikladan izraz budući da je potreban kufer ili više njih da se u domove nominiranih zvijezda transportira sve što dobivaju.
Ipak, najskuplji dijelovi poklona redovito su putovanja na udaljene, luksuzne lokacije, ove godine to je 40.000 dolara vrijedan boravak s tri noćenja na imanju The Lifestyle u ruralnom dijelu Ottave u Kanadi. Tamo će se hollywoodske zvijezde osjećati kao kod kuće, na raspolaganju im je kućno kino, bazen, hldnjak pun specijaliteta, a ako se ne žele zamarati kuhanjem, opcija je dostava obroka koje priprema profesionalni kuhar.
Drugi najskuplji segment poklon-košarice je 25.000 dolara vrijedna mogućnost obnove kuće ili stana koju će obaviti tvrtka Maison Construction, slijede po 12.000 dolara vrijedni kozmetički zahvati oblikovanja ruku centra Art Lipo Plastic Surgery i godišnja opskrba proizvodima brenda Oxygenetix, što uključuje i tretman za čvršću kožu u njihovom centru na beverly Hillsu ili u Ft. Lauderdaleu.
Newyorški estetski kirurg dr. Konstantin Vasyukevich nominiranima poklanja deset tisuća dolara vrijedne tretmane pomlađivanja, a u poklon-košarici je još jedno putovanje – devet tisuća dolara vrijedan trodnevni boravak za osam osoba na svjetioniku Punta Imperatore na otoku Ischia nedaleko Napulja.
Sedam tisuća dolara vrijedan je tretman kose kojeg poklanja dr. Alan Bauman, slijedi 1200 dolara vrijedan nakit brenda Rareté Studios Jewelry, 425 dolara vrijedan je kvadratni metar zemljišta u Australiji, ali ga nominirani ne mogu prodati niti na bilo koji način koristiti. Među poklonima je i med Manuka, japanski mliječni kruh, čokolade, vino, tekila, ulje za masažu, jastučnice Blush Silks, kokosova voda i još dosta toga.
Nominirani nisu obavezni prihvatiti poklon-košarice i već se događalo da ih odbijaju. Prošle godine to je napravio Denzel Washington, a J.K. Simmons je svoju donirao za humanitarnu aukciju...