stdClass Object ( [id] => 485082 [title] => Mladi Trogiranin Marko Vuletić na YouTubeu je našao slavu i bogatstvo. Ovo je tajna njegovog uspjeha [alias] => mladi-trogiranin-marko-vuletic-na-youtubeu-je-nasao-slavu-i-bogatstvo-ovo-je-tajna-njegovog-uspjeha [catid] => 264 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Kada je prije dvije godine YouTube konačno uvrstio Hrvatsku na popis zemalja svoga partnerskoga programa koji omogućuje zaradu od videa, mladi youtuberi odmah su se bacili na posao, ne želeći propustiti jedinstvenu šansu za uspjeh. Internetske platforme zlatni su rudnici 21. stoljeća, a klinci diljem svijeta sanjaju o ugodnom životu od YouTubea.

Snimiš video, ekipa te prati, što je više pratitelja više je i sponzora, a time i novca. Koncept je to koji starije generacije teško razumiju, što i nije čudno jer jaz generacija čini svoje. Ipak, moderne fenomene vrijedi pomno promatrati.

Da budemo iskreni, ni nama nije odmah bilo savršeno jasno - jedva da si punoljetan, ili brojiš mjesece do rođendana koji će ti i službeno otvoriti vrata u svijet odraslih, snimiš video za radnim stolom svoje sobe, a oduševljena ekipa pogleda ga milijun puta.

U videu nisi rekao ništa revolucionarno, pričaš o curama, prijateljima, pisanju testa, izlascima, komentiraš tuđe uratke, no malo pomalo postaješ slavan! Upravo to dogodilo se Trogiraninu Marku Vuletiću, sedamnaestogodišnjem junaku naše priče.

Marko je, doduše, učenik splitske Grafičke škole, smjer medijski tehničar, pa nije čudno što ima nos za multimediju. Ima 50 tisuća pratitelja samo na Instagramu, a na stotine tisuća pregleda imaju njegove YouTube snimke. Drugim riječima, Marko je prvoklasni marketinški talent i influencer od glave do pete!

Dvije operacije na otvorenom srcu

- Radim stvarno svašta, al opet se to sve i svašta svede na medije. Video i fotografija je ono što volim i znam da ću se time jednoga dana i profesionalno baviti! Inače sam pozitivna osoba, prošao sam dvije operacije na otvorenom srcu i nakon toga sve svoje dane provodim skačući od sreće jer još uvijek imam priliku živjeti! - već u prvoj minuti susreta Marko nam se uvukao pod kožu.

Karijeru je, kaže nam, započeo prije dvije godine, kada je i sam prvi put otkrio vlogersku scenu.
- Prvo sam bio gledatelj, a onda sam nakon možda dva mjeseca gledanja sjeo ispred kamere i pokušao snimiti video. Bila je to čista katastrofa! Danas više nije dostupan široj javnosti, već ga čuvam u privatnom kanalu kako bih mogao vidjeti svoj napredak. U Hrvatskoj su tada bila svega tri ili četiri youtubera, tako da se zaista mogu pohvaliti kako sam krenuo među prvima. No, tvrdi, do prvih deset tisuća pratitelja nije bilo lako doći.

 

 

- Išlo je jako sporo, trebala mi je cijela godina do prve desetke, a sada ih imam više od 60 tisuća, s tendencijom rasta! Nešto malo manje ih je na Instagramu, no tako je kod svakog youtubera moje generacije - govori nam objašnjavajući sve zamke svog zanata. Kada kreneš snimati, kaže, znaš da ćeš dobiti pratitelje, no internetskim platformama se treba baviti, ponavlja, isključivo iz ljubavi.

- YouTube obavezno treba raditi iz ljubavi, nikako iz koristi, jer ako na to gledaš kao na platformu za skupljanje novca, propadaš polako ali sigurno - uvjeren je u svoj prokušani recept, a sve je sigurniji i u razloge zbog kojih je baš on uspio.

- Prvenstveno mislim da me vole jer pričam na dalmatinski, nema ni jednog youtubera iz Dalmacije koji je uspio ovako kao ja, i naš naglasak svi vole!

Osim toga radim videa koja su drugačija od trenutnih na prostoru Balkana. To su reakcije na tuđa videa ili mini skečevi koji sadrže fore, ljudima se očito sviđaju! - sada znamo i njegove skrivene adute. Iako smo priču postavili tako da ga zasigurno gleda samo njegova generacija i oni koju godinu mlađi, Marko nas ispravlja.

- Većinom to jesu tinejdžeri kao što sam ja ili par godina mlađi, ali ima zanimljivih situacija kada mi priđu i stariji. Usudio bi se reći da me gledaju oni od četiri do 70 godina! Recimo, bio sam u situaciji kada bi mi ljudi prišli u pekari i pitali mogu li se fotografirati s njima, isto tako mame pratiteljica bi me prepoznale.

Jedna me žena slijedila sa svog radnog mjesta želeći se fotkati sa mnom jer me njena kći prati.

U shopping centru me na izlasku iz WC-a dočekalo petnaest ljudi koji su također htjeli fotografiju, sve je više takvih situacija - priča naš sugovornik.

Od ovakvog stila života u Hrvatskoj se, uvjerava nas, može živjeti. Novac koji dobiva za objavu fotografija i videa više je nego zadovoljavajuć.

Velike pare

- Kao i u mnogim drugim poslovima zarada varira i nikada nisi siguran hoće li taj mjesec biti kompanija koje će htjeti baš tebe za promociju proizvoda. Kada sam tek počinjao, bilo mi je prečudno da uopće mogu tražiti cijenu za fotografiju jer sam smatrao da je to samo objava...

No, s vremenom shvatio sam da se tu kriju velike pare i da jedino što trebaš je reći svoju cijenu i to je to... U svijetu se milijuni zarađuju od objava i reklama, a kod nas to zna doći do nekoliko tisuća kuna za jednu objavu - sugerira nam kako velike korporacije prije svega traže velike brojke i popriličan feedback.

- Ne grabim slavu, pa samim tim ne želim ništa ni forsirati, želim realan broj pratitelja. Također, s većinom youtubera iz regije sam prijatelj, ima onih koji gledaju slavu i brojke, ali stvarno mogu reći da je takvih malo...

Posebno sam dobar s Petrom Dimić, djevojkom koja također ima jako popularna videa, ponekad snimamo zajedno.... Teme naših priča su zaljubljivanja, školski i studentski problemi, odnosi medu tinejdžerima...
Iako još uvijek maloljetan, obveza, kaže, ima puno, no zahvaljujući dobroj organizaciji ipak pronalazi vremena za sve. Na prvom mjestu još uvijek mu je škola.

- Škola je na prvom mjestu jer jednostavno moram sebe osigurati! Nitko ne zna koliko će YouTube karijera trajati! Puno putujem, stvari iz kovčega i ne vadim... Svaki vikend sam u Zagrebu i autobus mi je postao drugi dom... Volim putovanja, želja mi je biti televizijski voditelj i lagano krećem tim putem.

Planiram upisati TV akademiju, pa onda tko zna gdje. Nadam se da ćemo se opet srest kada tu želju ostvarim - optimistično privodimo razgovor kraju. Mlad, pun života, radosti i ideja, u Markov uspjeh uopće ne sumnjamo.

 




 

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => fenomen [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2017-05-10 14:26:38 [created_by] => 3218 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2017-05-13 21:47:51 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2017-05-13 20:16:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 57192 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 264 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti za kvalitetan život [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [page_title] => Život [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2017\/05\/10\/marko 2.JPG","\/Archive\/Images\/2017\/05\/10\/marko 1.JPG","\/Archive\/Images\/2017\/05\/10\/marko 3.JPG"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["marko 2.JPG","marko 1.JPG","marko 3.JPG"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1260x840"},{"size0":"1260x840"},{"size0":"630x840"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 264 [name] => Život [alias] => zivot [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7758203 Threads: 6 Questions: 1564534456 Slow queries: 4772488 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111601502 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 57 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/zivot ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /mozaik/zivot/mladi-trogiranin-marko-vuletic-na-youtubeu-je-nasao-slavu-i-bogatstvo-ovo-je-tajna-njegovog-uspjeha-485082 [printLink] => /mozaik/zivot/mladi-trogiranin-marko-vuletic-na-youtubeu-je-nasao-slavu-i-bogatstvo-ovo-je-tajna-njegovog-uspjeha-485082?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 315329 [name] => Marko Vuletić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => marko-vuletic [link] => /tag/marko-vuletic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 315330 [name] => vloger [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => vloger [link] => /tag/vloger ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => fenomen [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Mladi Trogiranin Marko Vuletić na YouTubeu je našao slavu i bogatstvo. Ovo je tajna njegovog uspjeha [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3218 [name] => Tihana Marović [username] => tihana-marovi [email] => tihana-marovi@sd.hr [password] => $2y$10$EQg4Vkay.zw/IsOeGCXVsOvyGUhUkeDTvkAz6xhRVxh/xJzmftm8. [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/tihana-marovic-3218 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1736 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/b4a4aa832188dc8d9d5049bd499d8d6c?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/05/10/marko 2.JPG [galleryCount] => 3 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => marko 2.JPG [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/05/10/marko 2.JPG [title] => marko 2.JPG ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/05/10/marko 1.JPG [title] => marko 1.JPG ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2017/05/10/marko 3.JPG [title] => marko 3.JPG ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Kada je prije dvije godine YouTube konačno uvrstio Hrvatsku na popis zemalja svoga partnerskoga programa koji omogućuje zaradu od videa, mladi youtuberi odmah su se bacili na posao, ne želeći propustiti jedinstvenu šansu za uspjeh. Internetske platforme zlatni su rudnici 21. stoljeća, a klinci diljem svijeta sanjaju o ugodnom životu od YouTubea.

Snimiš video, ekipa te prati, što je više pratitelja više je i sponzora, a time i novca. Koncept je to koji starije generacije teško razumiju, što i nije čudno jer jaz generacija čini svoje. Ipak, moderne fenomene vrijedi pomno promatrati.

Da budemo iskreni, ni nama nije odmah bilo savršeno jasno - jedva da si punoljetan, ili brojiš mjesece do rođendana koji će ti i službeno otvoriti vrata u svijet odraslih, snimiš video za radnim stolom svoje sobe, a oduševljena ekipa pogleda ga milijun puta.

U videu nisi rekao ništa revolucionarno, pričaš o curama, prijateljima, pisanju testa, izlascima, komentiraš tuđe uratke, no malo pomalo postaješ slavan! Upravo to dogodilo se Trogiraninu Marku Vuletiću, sedamnaestogodišnjem junaku naše priče.

Marko je, doduše, učenik splitske Grafičke škole, smjer medijski tehničar, pa nije čudno što ima nos za multimediju. Ima 50 tisuća pratitelja samo na Instagramu, a na stotine tisuća pregleda imaju njegove YouTube snimke. Drugim riječima, Marko je prvoklasni marketinški talent i influencer od glave do pete!

Dvije operacije na otvorenom srcu

- Radim stvarno svašta, al opet se to sve i svašta svede na medije. Video i fotografija je ono što volim i znam da ću se time jednoga dana i profesionalno baviti! Inače sam pozitivna osoba, prošao sam dvije operacije na otvorenom srcu i nakon toga sve svoje dane provodim skačući od sreće jer još uvijek imam priliku živjeti! - već u prvoj minuti susreta Marko nam se uvukao pod kožu.

Karijeru je, kaže nam, započeo prije dvije godine, kada je i sam prvi put otkrio vlogersku scenu.
- Prvo sam bio gledatelj, a onda sam nakon možda dva mjeseca gledanja sjeo ispred kamere i pokušao snimiti video. Bila je to čista katastrofa! Danas više nije dostupan široj javnosti, već ga čuvam u privatnom kanalu kako bih mogao vidjeti svoj napredak. U Hrvatskoj su tada bila svega tri ili četiri youtubera, tako da se zaista mogu pohvaliti kako sam krenuo među prvima. No, tvrdi, do prvih deset tisuća pratitelja nije bilo lako doći.

 

 

- Išlo je jako sporo, trebala mi je cijela godina do prve desetke, a sada ih imam više od 60 tisuća, s tendencijom rasta! Nešto malo manje ih je na Instagramu, no tako je kod svakog youtubera moje generacije - govori nam objašnjavajući sve zamke svog zanata. Kada kreneš snimati, kaže, znaš da ćeš dobiti pratitelje, no internetskim platformama se treba baviti, ponavlja, isključivo iz ljubavi.

- YouTube obavezno treba raditi iz ljubavi, nikako iz koristi, jer ako na to gledaš kao na platformu za skupljanje novca, propadaš polako ali sigurno - uvjeren je u svoj prokušani recept, a sve je sigurniji i u razloge zbog kojih je baš on uspio.

- Prvenstveno mislim da me vole jer pričam na dalmatinski, nema ni jednog youtubera iz Dalmacije koji je uspio ovako kao ja, i naš naglasak svi vole!

Osim toga radim videa koja su drugačija od trenutnih na prostoru Balkana. To su reakcije na tuđa videa ili mini skečevi koji sadrže fore, ljudima se očito sviđaju! - sada znamo i njegove skrivene adute. Iako smo priču postavili tako da ga zasigurno gleda samo njegova generacija i oni koju godinu mlađi, Marko nas ispravlja.

- Većinom to jesu tinejdžeri kao što sam ja ili par godina mlađi, ali ima zanimljivih situacija kada mi priđu i stariji. Usudio bi se reći da me gledaju oni od četiri do 70 godina! Recimo, bio sam u situaciji kada bi mi ljudi prišli u pekari i pitali mogu li se fotografirati s njima, isto tako mame pratiteljica bi me prepoznale.

Jedna me žena slijedila sa svog radnog mjesta želeći se fotkati sa mnom jer me njena kći prati.

U shopping centru me na izlasku iz WC-a dočekalo petnaest ljudi koji su također htjeli fotografiju, sve je više takvih situacija - priča naš sugovornik.

Od ovakvog stila života u Hrvatskoj se, uvjerava nas, može živjeti. Novac koji dobiva za objavu fotografija i videa više je nego zadovoljavajuć.

Velike pare

- Kao i u mnogim drugim poslovima zarada varira i nikada nisi siguran hoće li taj mjesec biti kompanija koje će htjeti baš tebe za promociju proizvoda. Kada sam tek počinjao, bilo mi je prečudno da uopće mogu tražiti cijenu za fotografiju jer sam smatrao da je to samo objava...

No, s vremenom shvatio sam da se tu kriju velike pare i da jedino što trebaš je reći svoju cijenu i to je to... U svijetu se milijuni zarađuju od objava i reklama, a kod nas to zna doći do nekoliko tisuća kuna za jednu objavu - sugerira nam kako velike korporacije prije svega traže velike brojke i popriličan feedback.

- Ne grabim slavu, pa samim tim ne želim ništa ni forsirati, želim realan broj pratitelja. Također, s većinom youtubera iz regije sam prijatelj, ima onih koji gledaju slavu i brojke, ali stvarno mogu reći da je takvih malo...

Posebno sam dobar s Petrom Dimić, djevojkom koja također ima jako popularna videa, ponekad snimamo zajedno.... Teme naših priča su zaljubljivanja, školski i studentski problemi, odnosi medu tinejdžerima...
Iako još uvijek maloljetan, obveza, kaže, ima puno, no zahvaljujući dobroj organizaciji ipak pronalazi vremena za sve. Na prvom mjestu još uvijek mu je škola.

- Škola je na prvom mjestu jer jednostavno moram sebe osigurati! Nitko ne zna koliko će YouTube karijera trajati! Puno putujem, stvari iz kovčega i ne vadim... Svaki vikend sam u Zagrebu i autobus mi je postao drugi dom... Volim putovanja, želja mi je biti televizijski voditelj i lagano krećem tim putem.

Planiram upisati TV akademiju, pa onda tko zna gdje. Nadam se da ćemo se opet srest kada tu želju ostvarim - optimistično privodimo razgovor kraju. Mlad, pun života, radosti i ideja, u Markov uspjeh uopće ne sumnjamo.

 




 

 

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
marko 2.JPG marko 1.JPG marko 3.JPG
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/zivot/mladi-trogiranin-marko-vuletic-na-youtubeu-je-nasao-slavu-i-bogatstvo-ovo-je-tajna-njegovog-uspjeha-485082 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=a6cdad6c334c7c4a598983b2a369d2229329cf52 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Mladi+Trogiranin+Marko+Vuleti%C4%87+na+YouTubeu+je+na%C5%A1ao+slavu+i+bogatstvo.+Ovo+je+tajna+njegovog+uspjeha&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fmladi-trogiranin-marko-vuletic-na-youtubeu-je-nasao-slavu-i-bogatstvo-ovo-je-tajna-njegovog-uspjeha-485082 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fzivot%2Fmladi-trogiranin-marko-vuletic-na-youtubeu-je-nasao-slavu-i-bogatstvo-ovo-je-tajna-njegovog-uspjeha-485082 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => fenomen [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Životfenomen

Mladi Trogiranin Marko Vuletić na YouTubeu je našao slavu i bogatstvo. Ovo je tajna njegovog uspjeha

13. svibnja 2017. - 22:16
marko 2.JPG

Kada je prije dvije godine YouTube konačno uvrstio Hrvatsku na popis zemalja svoga partnerskoga programa koji omogućuje zaradu od videa, mladi youtuberi odmah su se bacili na posao, ne želeći propustiti jedinstvenu šansu za uspjeh. Internetske platforme zlatni su rudnici 21. stoljeća, a klinci diljem svijeta sanjaju o ugodnom životu od YouTubea.

Snimiš video, ekipa te prati, što je više pratitelja više je i sponzora, a time i novca. Koncept je to koji starije generacije teško razumiju, što i nije čudno jer jaz generacija čini svoje. Ipak, moderne fenomene vrijedi pomno promatrati.

Da budemo iskreni, ni nama nije odmah bilo savršeno jasno - jedva da si punoljetan, ili brojiš mjesece do rođendana koji će ti i službeno otvoriti vrata u svijet odraslih, snimiš video za radnim s...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. svibanj 2024 04:18