StoryEditorOCM
ŽivotOPEL ASTRA SPORTS TOURER 1.6 CDTI BITURBO DYNAMIC

Karavan prostrane unutrašnjosti i velikog prtljažnika, a agregat s dvije turbine pršti od snage

21. prosinca 2016. - 22:11

Astra u karavanskoj verziji s dizelašem s dvije turbine snage 160 „konja“ perjanica je Opelove kompaktne ponude, te svojom prostranošću i prtljažnikom kapaciteta kao u klasi većoj Insigniji puca na vrh segmenta.

Naravno, uvjereni smo da ovaj model Astre neće biti najprodavaniji, već će se prodavati na kapaljku s obzirom na to da se nude i verzije sa slabijim motorima od 95, 110 i 136 konjskih snaga. Međutim, top verzija sa 1.6-litrenim CDTI agregatom s dva turbopunjača ima svoje prednosti gdje je jednostavno neuhvatljiva na lijevom, pretjecajnom traku autoceste.

Mala turbina promjenjive geometrije zadužena je za brz odziv pri niskim okretajima, a velika za bolju reakciju pri višim okretajima. U srednjem području okretaja oba turbopunjača rade zajedno. Uz niz manjih dorada, to je osnovna i najveća razlika u odnosu na slabije izvedbe motora Astra Sports Tourer s kojom se lakše diše.

Novi karavan lakši je 150 kilograma od prethodnika, a odlično i mudro proračunat ručni 6-stupanjski mjenjač pridonosi kompromisu između brzine i potrošnje. Karavanska verzija Astre s agregatom snage 160 KS i okretnim momentom od 350 Nm između 1500 i 2250 „điri“, ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,0 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 220 km/h.

Možda će ove performanse nekoga i razočarati s obzirom na ukupan rezultat, ali zahvaljujući visokom okretnom momentu i nepostojanju turborupe, karavanska verzija Astre je kraljica međuubrzanja. U složenija pretjecanja ulazi se bez problema i straha, jer motor dodatno snažno povuče.

Uz snažan dizelski motor dobro su ukomponirani i precizan mjenjač kraćeg i finijeg hoda nego u starom modelu, dosta precizan volan i čvrsto podvozje s polukrutim ovjesom straga. Što se tiče potrošnje, ona se kreće oko 6 litara na 100 kilometara, nešto veća je u gradu, a manja na otvorenoj cesti tako da se kreće između 5 i 6,5 l/100 km.

U opremi se nudi i čitav niz sigurnosnih uređaja, a bijela boja i 18-colni naplatci ističu karavansku liniju. Aktivna diodna svjetla fantastična su u vožnji noću, ali su dio doplatnog paketa inovacije (12.670 kuna). Uzoran komfor vlada i u putničkom prostoru, ali i velika i dobro iskoristiva praznina u prtljažniku.

Obujam od 540 litara jednak je kao u karavanskoj verziji Insignije, a praktičnost je i bolja. Opremi Dynamic i mjenjaču ništa ne fali, ali uz ergonomski izvrsno oblikovana sjedala (doplata) ugođaj je još bolji.

Na testu smo imali primjerak napucan dodatnom opremom skoro do krajnjih granica, a to samo pojačava dojam posebnosti i sigurnosti, te stvara ugođaj klasu većeg i luksuznijeg automobila. Astra karavan s bitrubo dizelašem prava je nebeska strijela, ali i cijenom nije za „baciti“.

Testni model sa 1.6-litrenim CDTI biturbo agregatom od 160 KS, ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva i opremom Dynamic košta 23.510 eura. Međutim, s obzirom na dodatnu opremu čiji je popis gotovo duži od serijske opreme, cijena karavanske Astre raste na 31.480 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 160 KS pri 4000/min
Okretni moment: 350 Nm pri 1500-2250/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Dimenzije: 4700 x 1870 x 1510 mm
Međuosovinski razmak: 2662 mm
Ubrzanje: 9,0 s
Najveća brzina: 219 km/h
Potrošnja: 6,3 l/100 km
Prtljažnik: 540/1630 l
Cijena: 31.480 eura (23.510 eura)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. lipanj 2023 00:18