
Svaki ozbiljan restoran zna da je dobra vinska karta ključan dio gastronomske ponude. Gosti očekuju raznovrsnost, priliku da kušaju lokalne specijalitete uz vina koja naglašavaju autentičnost regije, ali žele i opcije izvan granica Hrvatske. Posebno u Dubrovniku, gdje se susreću različiti profili turista – od ljubitelja fine dining restorana do onih koji žele ležerniji pristup uživanju u hrani i piću.
Grad pod Srđom, s pravom, je ponosan na bogatu vinsku baštinu, a restorani prednjače u ponudi vrhunskih domaćih etiketa. Međutim, svjetski trendovi koji se preslikavaju i na našu obalu pokazuju da su gosti sve znatiželjniji i otvoreniji za nova iskustva – žele kušati i vina iz drugih dijelova svijeta.
- Iako Dubrovnik ima hotele s pet zvjezdica, tu su i hoteli s četiri i tri zvjezdice, kao i velik broj privatnog smještaja što strukturu gostiju čini vrlo raznolikom. Stoga se i restorani moraju prilagoditi te u ponudi imati i kvalitetna vina za goste koji nisu toliko financijski snažni ili nemaju afinitet za arhivska ili skupa vina - pojašnjava Kristijan Parlov, voditelj prodaje u Vinologu.
Upravo zato, na nedavnoj vinskoj radionici "Najprodavanija strana vina na čaše", održanoj u Dubrovniku, predstavljena su neka od najprodavanijih stranih vina koja bi ugostitelji trebali uvrstiti u svoje vinske karte. Niz vrhunskih etiketa predstavljen je ugostiteljima, a svako vino nosi priču o regiji, tradiciji i beskompromisnoj kvaliteti.
Jelena Balog, jedina hrvatska vinska brokerica i stručnjakinja za globalno vinsko tržište, istaknula je tijekom radionice važnost balansirane ponude...
- Dubrovački restorani već imaju fantastične domaće vinske karte, ali važno je ponuditi gostima i priliku da usporede naša vina s vrhunskim svjetskim etiketama. Svako od ovih vina donosi specifičan terroir i stil koji će se savršeno uklopiti u različite gastronomske ponude - objašnjava Balog.
A koja su to vina koja su oduševila prisutne?
- Pri odabiru vina za radionicu vodili smo se najprodavanijim vinima u Hrvatskoj. Budući da pokrivamo cijelu zemlju - imamo vinoteku u Zagrebu, prodajni dio u Splitu i već tri godine surađujemo s Dubrovnikom - pratili smo što ljudi kupuju privatno, ali i što se traži u HORECA segmentu. Naravno, pazili smo i da naša vina budu i cjenovno prihvatljiva - objasnio je Parlov i dodao:
- Vina koja smo predstavili već su dobro prihvaćena na svjetskim tržištima, a reakcije ovdašnjih ugostitelja pokazuju da i oni prepoznaju potencijal ovih etiketa. Očekujemo da će u sljedećim sezonama upravo ova vina postati stalni dio vinskih karti mnogih restorana.
- Svako od ovih vina nosi autentičnu priču i karakter, prilagođen različitim stilovima ugostiteljskih ponuda. Od svježih pjenušaca do dubokih crvenih vina – sigurna sam da će ova selekcija oduševiti i goste i sommeliere - zaokružila je Balog priču o predstavljenim vinima.
Kako sačiniti kvalitetnu vinsku kartu?
Tijekom radionice vinska stručnjakinja naglasila je kako se trendovi u ugostiteljstvu mijenjaju i kako restorani trebaju biti korak ispred
- Kvalitetna vinska karta je više od popisa vina – to je prilika za stvaranje priče, za predstavljanje regija, stilova i filozofije vinara. Svaka etiketa koja je predstavljena u Dubrovniku donosi jedinstvenu priču. Svjetska vina nisu konkurencija domaćima, nego ih nadopunjuju. Dobar sommelier zna kako kreirati vinsku kartu koja će pružiti najbolju moguću ponudu za svakog gosta – od onoga koji traži autentično lokalno iskustvo, do onoga koji želi istražiti i druge regije - istaknula je Balog.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Slobodne Dalmacije i Vinolog d.o.o.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....