StoryEditor
ŽivotDOBRE PREPORUKE

Idete li u teretanu ili sportski centar? Pomoću ovih savjeta možete smanjiti rizik zaraze koronavirusom

Piše Marija Vuković
14. travnja 2021. - 21:13
Ivo RavliĆ/Cropix

Ponovnim otvaranjem teretana i sportskih centara diljem svijeta za očekivati je da će ponovno biti puni profesionalnih sportaša i rekreativaca koji će se morati pridržavati određenih mjera kako bi smanjili mogućnost širenja zaraze, piše CNN. 

Ljudi mogu uhvatiti ili širiti koronavirus izlaganjem respiratornim kapljicama koje prenose virus u zraku ili dodirom površine kontaminirane virusom. To znači da "povećani napor dišnog sustava koji se javlja u zatvorenim prostorima zatvorenih prostorija za vježbanje olakšava prijenos" virusa, izvijestili su iz američkog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti.

Rizik od zaraze u teretanama niži je za potpuno cijepljene osobe, ali necijepljene osobe ostaju nezaštićene - pa bi obje skupine, ako odu, trebale poduzimati iste mjere opreza.

Bez obzira na to što radili, trebali bi se držati najmanje 2 metra od drugih i stalno nositi masku koja pokriva usta i nos. Ako intenzitet vježbe otežava nošenje maske, posebno je važno obavljanje te aktivnosti na otvorenom i dalje od drugih, savjetovao je CDC.

Potvrđeno je da maska koja se nosi tijekom vježbanja nije štetna za zdrave ljude - ali oni koji imaju plućnu bolest ili bolest srca trebali bi razgovarati sa svojim liječnikom prije nego što počnu vježbati noseći masku.

Online tečajevi i dalje su dostupni. Ali ako želite ići u teretanu, prvo se pripremite. Nazovite ili potražite na internetu kojih točno mjera se morate pridržavati. Rezervirajte svoje mjesto za kratko korištenje i ako je moguće prijavite se putem interneta. Saznajte o postupcima koji mogu utjecati na vaše planove, poput zatvorenih svlačionica. Čak i ako su svlačionice otvorene, tuširajte se kod kuće i dođite u odjeći za vježbanje kako biste izbjegli blizinu drugih na malom prostoru. Ponesite dvije maske u slučaju da se jedna smoči od znoja jer je mokra maska manje učinkovita i može otežati disanje.

Budući da se rizik povećava s razinom tjelesnog napora, budite izbirljivi oko aktivnosti koje radite. Sve dok je prostor dobro prozračen i dok se u njemu održavaju lakše aktivnosti niskog intenziteta - poput joge - sigurnije su od aktivnosti visokog intenziteta, uključujući košarku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. lipanj 2021 00:42