StoryEditor
U fokususavjeti

Ova četiri dodatka prehrani su sve što vam treba za bildanje ‘imuniteta‘ zimi. Svi znaju da je vitamin D prvi na listi, znate li za ostale?

27. studenog 2020. - 22:48
Profimedia

U hladnijem dijelu godine povećava se interes za dodacima prehrani. Poznato je da je ovo razdoblje kada je mogućnost raznih virusnih infekcija, a osobito infekcije koronavirusom, osobito velika. Dakle, mnogi ljudi pokušavaju pomoći svom imunološkom sustavu u borbi protiv patogena uz pomoć dodataka prehrani.

Međutim, bitno je razmotriti koje su tvari posebno važne u ovom razdoblju. Tako ćete moći odabrati stvarno najprikladnije dodatke prehrani za jesen i zimu.

U ovom članku ističemo četiri važna vitamina i minerala koji su obično potrebni u većim količinama u hladnijim mjesecima - ne samo za održavanje snažnog imunološkog sustava, već i za bolje raspoloženje. Naime, tijekom jeseni i zime postoji povećani rizik od tzv. sezonskog poremećaja raspoloženja povezanog s manje sunčeve svjetlosti u tom razdoblju.

1. Vitamin D.

Prvi i najvažniji je vitamin D, o kojem se u posljednje vrijeme puno govori zbog njegove uloge u jačanju imunološkog sustava. Nedostatak ovog izuzetno važnog vitamina, koji je također potreban za apsorpciju kalcija, znači povećani rizik od raznih infekcija.

Nažalost, rizik da tijelu počne nedostajati vitamina D najveći je kad je to najpotrebnije, u jesenskim i zimskim mjesecima. Najsigurniji način prevencije nedostatka je redovito izlaganje sunčevoj svjetlosti, jer tako tijelo može samostalno stvarati vitamin D. Dakle, ako bismo morali odabrati jedan dodatak prehrani koji se osobito poručuje u jesenskoj i zimskoj sezoni, to bi definitivno bio vitamin D.

2. Cink

Među mineralima koji pomažu u učinkovitijoj obrani tijela od patogenih organizama, posebno važno mjesto ima cink. Ne samo da smanjenje rizik od infekcije, već može pomoći i ako ste već bolesni, u ublažavanju simptoma prehlade. Cink je važan prije svega zato što sprječava da se virusi prikače na stanične stijenke u nosnoj šupljini i zato što sudjeluje u stvaranju antitijela. Čak i ako se ne odlučite redovito dodavati cink u obliku dodatka prehrani, korisno je povećati unos barem u slučaju da počnete primjećivati simptome infekcije.

3. Vitamin C

Vitamin C smatra se jednim od najmoćnijih antioksidansa, odnosno tvari koje pomažu tijelu da se zaštiti od slobodnih radikala. To je posebno važno za smanjenje rizika od kroničnih bolesti, ali vitamin C važan je i za prevenciju ili ublažavanje akutnih bolesti tipičnih za jesen i zimu.

Ovo je također vitamin koji je vrlo važan za održavanje jakog imunološkog sustava. U pravilu nije potrebno uzimati vitamin C kao dodatak prehrani. Postoji dosta namirnica koje se smatraju izvrsnim izvorom ovog važnog vitamina, poput paprike, raznih vrsta agruma, kivija i brokule. Dodatak prehrani koji sadrži vitamin C ima smisla, posebno za one koji nisu među najvećim ljubiteljima voća i povrća.

image
Shutterstock

No, može vam dobro doći kada želite u kratkom vremenu opskrbiti svoje tijelo većim količinama vitamina C - na primjer, ako ste počeli primjećivati prve simptome prehlade.

4. Folna kiselina

Vitamin B9 ili folna kiselina u obliku dodatka prehrani dodatak je koji je trudnicama vrlo dobro poznat. Dodatak ovog vitamina preporučuje se tijekom trudnoće, jer može smanjiti rizik od problema s fetalnim razvojem.

Međutim, ovaj dodatak ne smije biti rezerviran samo za trudnice. Kao što pokazuju rezultati nekih istraživanja, dodavanje folne kiseline u jesensko-zimskim mjesecima može biti posebno korisno osobama koje u tom razdoblju imaju više problema s raspoloženjem nego inače.

Smatra se da folna kiselina, između ostalog, pomaže u proizvodnji serotonina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2021 19:35