StoryEditorOCM
ZdravljeVIŠESTRUKA DOBIT

Radi koljena i živaca bismo trebali misliti o kalciju, ali radi masnoća nam nije dobro mlijeko: predlažemo četiri druge namirnice koje su top izvor, a još pomažu smanjenju tlaka i kolesterola

29. rujna 2021. - 19:25

Kalcij je esencijalni mineral za naše zdravlje i uvjeravaju nas da je mlijeko njegov glavni izvor, što je prilično daleko od istine.

Još od djetinjstva bili smo prisiljeni piti mlijeko jer je kalcij važan za naše kosti i zube.

Kalcij je također potreban za funkciju mišića i signalizaciju živaca. No dnevna doza kalcija dobiva se iz druge hrane, osobito dodavanjem u prehranu malo sjemenki i povrća bogatog ovim mineralom.

Chia sjemenke

Samo 45 grama chia sjemenki dnevno može vam osigurati istu količinu kalcija kao i čaša mlijeka. Na ovaj način možete očuvati kosti, zube i nokte zdravima.

Chia sjemenke također su pune vlakana i proteina koji će vam pomoći da duže ostanete siti.

image
Ilustracija/AFP


Visokokvalitetni proteini u njima mogu pomoći u rastu mišića. Pomiješajte ih u piće ili napravite puding kako biste povećali unos.

Sjemenke sezama

Sitne sjemenke sezama, crne ili bijele, pune su kalcija. Također su izvrsni izvori mangana, cinka i bakra. Samo 30 grama sezama može vam osigurati 300 mg kalcija.

image
Svašta možete raditi sa sezamom, zapeći glavice karfiola s njim i preliti jogurtom. Slasno!
Ilustracija/AFP


Svakodnevno dodavanje u salatu ili smoothie može smanjiti rizik od osteoartritisa koljena. Osim toga, mogu pomoći i u snižavanju krvnog tlaka, smanjenju upale i snižavanju kolesterola.

Sjemenke maka

Sjemenke maka su posebno bogate manganom i kalcijem. 20 grama ovih sitnih sjemenki može vam osigurati 300 mg kalcija.

image
Mak ljubi slastice, samo ne pretjerujte s količinama. Podijelite porciju...
Ilustracija/AFP


Ove sjemenke također su bogate bjelančevinama i bakrom. Svakodnevna konzumacija može pomoći tijelu da bolje iskoristi aminokiseline, masti i ugljikohidrate te održava kosti zdravima.

Zeleno lisnato povrće

Tamno, lisnato povrće također je nevjerojatan izvor kalcija. Listovi su posebno bogati kalcijem i trebali bi biti dio svakodnevne prehrane.

image
Ilustracija/AFP


Samo 150 do 200 grama zelenog lišća može vam osigurati dovoljnu količinu kalcija. Osim toga, ovo je povrće bogato željezom koje je bitno za stvaranje crvenih krvnih stanica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2022 09:12