StoryEditor
ZdravljeZbogom grčevima

I dalje liječite PMS čokoladom? Nutricionisti se ne slažu s tim i predlažu zdrave i ukusne namirnice kojih se nikad ne biste dosjetili

Piše PSD
5. veljače 2020. - 22:45
Shutterstock

Već nekoliko dana prije menstruacije, žene rado vole reći da im tijelo traži neku posebnu hranu. Nerijetko, ta posebna hrana je čokolada, što se i može opravdati stanjem hormona u organizmu, no je li to namirnica koju je dobro unositi u organizam u ovim osjetljivim danima.

Nutritivno gledano, čokolada ne bi trebala biti namirnica broj jedan u vrijeme ciklusa; kaže nutricionistkinja Tracy Lockwood Beckerman, autorica knjige 'The Better Period Food Solution'. 

Bolni grčevi, mučnina, akne i glavobolja samo su neki od simptoma s kojima se žene susreću tijekom menstruacije, a Beckerman navodi da uzrok tome mogu biti hormonalne promjene. Namirnice koje unosimo u svoj organizam uvjetuju hormonalni balans i imaju direktan utjecaj na naše zdravlje pa ne iznenađuje da se ponekad loše osjećamo kada nezdravo jedemo.

Nutricionistkinja Hillary Cecere navodi da bismo svakako za vrijeme menstrualnog ciklusa trebali izbjegavati cigarete, alkohol, nerafinirani šećer, hranu siromašnu vlaknima i bogatu natrijem, poglavito ako se učestalo borimo s gore navedenim simptomima.

Ovakve restrikcije, nijednoj ženi ne zvuče primamljivo, pa smo provjerili koju hranu bi bilo dobro konzumirati tijekom menstruacije, a da je pri tome i ukusna.

Sjemenke lana, graha i orašasti plodovi

Sjemenke lana bogate su omega 3 kiselinama i vješto suzbijaju grčeve, upalne procese te smanjuju bol. Sameljite ih i pomiješajte s jogurtom za doručak ili ih dodajte zdravoj verziji smoothieja.

Sjemenke graha i orašasti plodovi izvor su magnezija koji sprečava razdražljivost i pomaže opustiti mišićne kontrakcije tijekom pms-a.

Zob

Zob obiluje zdravim vlaknima, cjelovitim žitaricama i vitaminom B1, poznatim kao tiaminom. Zobenu kašu najbolje je pripremiti večer prije te ju za doručak jesti uz razne vrste voća. Ako pijete kavu s mlijekom, probajte kravlje zamijeniti zobenim.

Lubenica

Redovita hidratizacija pomoći će vam da se ne osjećamo napuhane te će spriječiti mogući zatvor. Osim vode, nutricionisti predlažu da u svoj jelovnik uvrstimo i lubenicu. Ovo sočno voće napunit će naš organizam hranjivim sastojcima poput vitamina B6 te će nas ujedno i osvježiti.

Gljive

Neposredno prije menstruacije razina estrogena u organizmu naglo pada, a s njime i vitamin D koji nam šalje energiju. Kako bismo ga nadoknadile na prirodan način, nutricionistkinja Cecere predlaže konzumiranje gljiva. Narežite ih na ploške i zapecite s kajganom ili napravite umak za tjesteninu. Energija će vam se vrlo brzo povratiti.

Losos

Već smo spominjali visoku vrijednost omega 3 kiselina, a ako konzumiramo losos dva do tri puta tjedno, ne trebamo se bojati da će nam ih nedostajati. Losos je najbolje kratko zapeći u pećnici na masnom papiru te ga blago začiniti i servirati uz povrće po izboru.

Sljedeći put kada s izlikom pms-a posegnete za čokoladom ili nekim drugim slatkišem, ponovno promislite i pokušajte uvesti neke kvalitetne promjene u svoj jelovnik.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

28. rujan 2020 21:28