StoryEditor
Trendself-care

Kako iz izolacije izaći ‘zdrave glave‘: ovo je šest koraka koji će vam pomoći, po osobnoj preporuci uglednih stručnjaka s Harvarda

17. travnja 2020. - 14:30
Shutterstock

Peremo ruke, nosimo maske, pravimo se da ne vidimo lijepo vrijeme koje nas mami vani, poduzimamo sve kako se ne bismo zarazili, no to ipak nije dovoljno. Koronavirus nije jedino čega se sad trebamo čuvati. Kako bismo iz pandemije izašli zdravog tijela, ali i zdrave glave, trebali bismo voditi računa o sebi. Na pravi način, jer sklupčati se u krevetu s kutijom keksa možda djeluje utješno, no nije baš uputno.

'Self-care', termin koji vam je možda poznat s hashtagova, više nije luksuz nego potreba, a isto tako više ne podrazumijeva poziranje za Instagram u kadi punoj pjene ili nekoj kvazi joga pozi. Savjeta za 'self-care', doduše, nikad nismo imali više pa je lako zalutati, stoga vam prenosimo naputke s Harvarda. Njihovi su ugledni stručnjaci na temelju vlastitih iskustava sastavili popis trenutno najkorisnijih mjera brige o sebi.

Svi su pod velikim stresom, mnogi od njih su liječnici u stalnom kontaktu sa zaraženima, prebačeni su na nova radna mjesta, nemaju kontakta s obiteljima... sve u svemu, realni su izgledi da im je ipak nešto teže nego nama. No našli su način kako se nositi sa stresom. Pa kad mogu oni, možemo valjda i mi. 

Evo šest koraka brige o sebi, po preporuci najuglednijih svjetskih stručnjaka.   

1. Priznajte

Životi su nam se iz temelja izmijenili, izgubili smo rutinu, mnogi i posao, društveni kontakti svedeni su nam na telefonske pozive i eventualne virtualne sastanke, veselimo se kad ugledamo poznatu tetu na blagajni u dućanu... Ovakvo stanje nije normalno i svatko na njega reagira drugačije. Jedni se prepuštaju brigama i strahu, deugi se trude sve skupa negirati pa bježe u neke svoje svjetove. Ako ćemo poslušati savjete s Harvarda, napravit ćemo slijedeće.

Priznat ćemo si koliko nam je teško i koliko smo žalosni što nam se život promijenio iz temelja i dat ćemo si vremena. Svakog dana naći ćemo jedan mali termin samo za sebe, provjerit ćemo kako se osjećamo, plakati ako nam se plače, rješavati se stresa na način koji nam najbolje odgovara - meditacijom, tjelovježbom, mindfulnessom ili jednostavnim sjedenjem u tišini.

2. Pazite

Kao što smo gore spomenuli, kutija keksa možda zvuči dobro, ali od nje je više štete nego koristi. Sada nam treba kvalitetna i nutritivno bogata hrana kako bismo se što bolje oduprli posljedicama stresa, no i kako bismo izgradili imunitet. Posvetite se planiranju obroka i u trgovinu nemojte ići nepripremljeni.

Ako ste, poput stručnjaka koji su sastavili ove naputke, rastrgani između obaveza i nemate vremena za kuhanje, potrudite se spremiti jelo koje možete jesti više dana, mesnog umaka, curryja ili graha. 

3. Zadajte 

Sad kad smo reducirali izlaske, prestali ići na posao i na treninge, manje se krećemo, a vježbanje je baš ono što nam treba. Međutim, mnogima nije nimalo lako uključiti vježbanje u svoju karantensku dnevnu rutinu. Stručnjci s Harvarda nude praktičan savjet: postavite si mini-ciljeve i neka budu specifični, mjerljivi, bitni, ostvarivi i vremenski određeni.

Jedan od liječnika otkriva kako si je zadao zadatak da, kad god mu se to uklapa u raspored, u 10 sata ode u oštru šetnju, pazeći pri tome na društveno distanciranje. Trudi se prijeći određeni broj koraka ili tijekom šetnje ugledati tri određene stvari, kako bi mu šetnja imala cilj.

4. Navijte

S promjenom životnih navika mnogima se poremetio ritam spavanja. Protiv nedostatka sna stručnjaci s Harvarda bore se - budilicom. Namjeste alarm da ih podsjeti kad je odlazak na spavanje, namjeste ga ujutro za nešto ranije buđenje.

Za nekoliko dana ritam se ponovno uspostavi, a s njim i zdraviji san, koji nam je sad itekako potreban. Pri tome pomaže i boravak na svježem zraku, naravno uz potrebne mjere opreza, ili barem izlaganje prirodnom svjetlu uz otvoren prozor.

5. Pozovite

Nije isto, ali boljeg trenutno nema: virtualno druženje putem Zooma, FaceTimea i ostalih aplikacija ideja je koju je šteta ignorirati. I mi smo vam već pisali o tulumuma preko aplikacije Zoom, a evo kao ga koriste neki od autora ovih preporuka.

Jedna liječnica, zaljubljenica u kuhanje, koristi opciju Zoom Dinner pa poziva prijatelje na virtualne večere, druga, s malom djecom i velikom obitelji koju sada ne viđa se dogovorila s djedovima i bakama da svojim unucima održavaju mala predavanja o različitim temama. Mala virtualna škola u kojoj su bake i djedovi predavači, a djeca učenici koristan je i zgodan način za druženje i zbližavanje, smatra liječnica.

6. Zahvalite

Sve do sada navedeno pomoći će vam da se osjećate bolje, no na kraju slijedi savjet koji bi vam po pitanju 'zdrave glave' itekako mogao pomoći. Stručnjaci s Harvarda ističu kako je izuzetno važno zadržati pozitivan pogled na život. Izražavanje zahvalnosti za bezbroj malih i velikih stvari koje su još uvijek i unatoč svemu dio naših života dobar je način za to.

Hoćete li se s ukućanima držati za ruke prije svakog obroka i govoriti na čemu ste sve zahvalni, hoćete li početi voditi dnevnik zahvalnosti ili se prije spavanja nastojati prisjetiti barem tri stvari na kojima ste zahvalni, odlučite sami. Izražavati zahvalnost za stvari koje su u našim životima još uvijek dobre, poput obitelji, zdravlja, doma i hrane umjesto oplakivanja opnoga što više nemamo snažno su oružje u nastojanju da sve ovo što nas je snašlo završimo u što boljem zdravlju, fizičkom i psihičkom, poručuju nam s Harvarda.

Pa tko ih ne bi poslušao?    

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

23. siječanj 2021 16:53