StoryEditor
Trendvježbaj...!

Vježbanje je sada korisnije nego što mislite: evo kako kvalitetno trenirati dok je na snazi društveno distanciranje, za čas ćete biti u formi

16. travnja 2020. - 12:48
Shutterstock

Oteglo se ovo. A manjak kretanja i višak grickanja sigurno vas nisu učinili zgodnijima. Međutim, seksi figura nije jedino što bi vam trebalo biti motivacija da napokon počnete vježbati. Evo par detalja iz laboratorija u kojem radi dr. Zhen Yan (nećemo, dugo, obećavamo). Taj je liječnik, kako smo pisali, otkrio da se na pojavu sindroma ARDS, od kojeg umire većina oboljelih od koronavirusa, može utjecati podizanjem razine enzima EcSOD. Jedan od jednostavnih, a učinkovitih načina za njegovo podizanje je tjelovježba. 

Čini se kako simpatični zagrebački umirovljenik koji nam je prije koju godinu u jeku epidemije gripe, uz zdravu dozu psovki, poručio da se on od zaraze brani fizičkom aktivnošću nije bio u krivu. 

E sad, nemojte nas držati za riječ, ali svakako nije na odmet pokušati. Vježbanje u izolaciji posljednjih je tjedana top tema pa stoga nema straha da će vam nedostajati ideja i savjeta. Ali, da nam, ne biste sad odlutali na google, evo vam nekoliko ideja.

Nedavno smo prenijeli savjete i vježbe koje nam je pokazao Antonio Perić, magistar kineziologije i fitness trener, podsjetiti se možete ovdje, a također i video za kratki slijed joga vježbi koje nam je pokazala učiteljica joge Ivana Šalov.

Ako vam se Antonijeve i Ivanine vježbe ne sviđaju, evo kako biste još mogli vježbati dok su na snazi mjere društvenog distanciranja. Gore spomenuti dr. Yan napominje da su najučinkovitije aerobne vježbe, pa se vodite tim naputkom. Aerobne su vježbe tjelesne aktivnosti umjerenog intenziteta pri izvođenju kojih se puls i disanje ubrzavaju, ali napor je izdržljiv. Hodanje, trčanje, biciklizam, ples i plivanje neki su od primjera.

Iskoristite, stoga, lijepo vrijeme kojeg će uskoro biti sve više i vježbajte na zraku, ali pametno i odgovorno. Nemojte se zadržavati, a, bože sačuvaj, ni grupirati, no redovito bicikliranje, oštra šetnja osamljenim terenom ili čak lagani jogging, mogli bi vas brzo vratiti u formu. 

Držite li se radije kuće, vježbati možete i tamo. Djevojka koja se naziva Pelvic Floor Princess, nemojte da vas glupo ime odvrati, na glasu je kao jedna od najboljih online trenerica za low-impact vježbanje kod kuće. Pratitelji ju obožavaju i tvrde kako premda se za njenog treninga 'ne umetu' od napora, idućeg dana itekako osjećaju posljedice, a i rezultati su uskoro vidljivi. Vrijedi iskušati...

Ples je jedan od zabavnih načina za ubrzanje pulsa i disanja, a možete plesati i sami. Ili ne baš posve. Upišite u YouTube 'dance routine tutorial' i moći ćete birati uz koji ćete hit s plesnih podija učiti plesne korake. Hoćete Billie Eilish, hoćete Rihannu, hoćete Arianu, hoćete Biebera, hoćete jazzy obrade dance hitova... izbor je vaš.

Puno dobrih programa za vježbu nudi besplatna aplikacija FitOn. Uz nju možete vježbati na različite načine, Low Impact ili Full Body Cardio su samo neki od njih, a naučit ćete i kako učinkovito izvoditi bodyweight vježbe koje reduciraju masne naslage, a grade mišiće.

U posljednje vrijeme popularna je aplikacija Obé Fitness, uz koju možete vježbati uz live prijenos ili arhivske snimke firness stručnjaka iz cijelog svijeta. Prvih sedam dana je besplatno, nakon toga se plaća 27 dolara mjesečno.

Eto, sad nemate izgovora za zabušavanje. Zaključit ćemo riječima gore spomenutog 'penzića' Tonija. Vježbaj!... Znate ostatak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

15. siječanj 2021 11:07