Maria Schneider je imala 19 godina kada je dobila ulogu u kultnom ostvarenju "Posljednji tango u Parizu", a partner u filmu bio joj je tada 48-godišnji Marlon Brando. Međutim, erotska drama iz 1972. u režiji Bernarda Bertoluccija izazvala je kontroverzu, negodovanje i osudu širom svijeta, piše Daily Mail.
Nedavno je u okviru canneskog festvala prikazan i biografski film "Being Maria" upravo o liku i djelu ove Francuskinje, koji se između ostalog bavi i užasnim iskustvom na snimanju filma koji ju proslavio, ali i koji ju je doveo do toga da bude smještena na psihijatriju.
Maria 1972. doslovce preko noći postala slavna, postavši žena o kojoj se najviše pričalo u čitavoj Americi. Nakon što je film premijerno prikazan na New York Film Festivalu, odmah je izazvao niz kontroverzi, čak i zabranjen za prikazivanje.
Redatelju je u Italiji suđeno zbog opscenosti, a njegov sirov prikaz silovanja doveo je do međunarodnih polemika. On je, inače, sam priznao da je ideju za film razvio iz vlastitih seksualnih fantazija koje je dobio nakon što je "sanjao da je video prelijepu, nepoznatu ženu na ulici i imao seks sa njom, a da nije znao ni tko je ona".
U filmu se Marijin lik upušta u erotsku avanturu s likom koji igra Brando, a koji inzistira da njihova veza ostane isključivo seksualna i anonimna.
U ozloglašenoj, ljubavnoj sceni Brandov lik je analno silovao Marijin lik dok koristi maslac kao lubrikant. Godinama kasnije otkriveno je da scena nije bila napisana u scenariju, da je bila skrivena od Marije i da nije dobila njezinu suglasnost za snimanje
."Sekvencija je ideja koju sam dobio s Marlonom jutro uoči snimanja. Želio sam od nje reakciju djevojke, a ne glumice. I mislim da je mrzila mene i Marlona jer joj nismo rekli", rekao je Bertolucci.
Četiri godine prije smrti Maria je za "Daily Mail" priznala da se osjetila "pomalo kao da je silovana" i od strane Branda i od strane redatelja nakon što je snimila ovu šokantnu, vulgarnu scenu.
"Trebala sam pozvati svog agenta ili odvjetnika da dođu na set, jer ne možete natjerati nekoga da napravi nešto što nije u scenariju. Marlon mi je rekao: ‘Maria, ne brini, to je samo film‘, ali tijekom scene, iako ono što je on radio nije bilo stvarno, moje suze su bile prave", ispričala je.
Maria je rekla da se odmah nakon što je film prikazan osjetila kao "seks simbol" i da ju je to učinilo "malo ludom". "Nije mi se svidjela ta slika puna insinuacija koju su ljudi poslije stekli o meni. Ljudi su mi prilazili u avionu, govorili neprijatne stvari. Proganjali su me, osjećala sam se kao da me love", rekla je.
Reakcije i uvrede javnosti u Italiji dovele su je do ogromnog stresa i problema s mentalnim zdravljem. "Kontroverza me je natjerala da poludim", rekla je u jednom intervjuu, priznavši da se tada okrenula narkoticima kao sredstvu za bijeg od stvarnosti.
Glumica nimalo nije uživala u novostečenoj slavi, štoviše to ju je dovelo do pokušaja samoubojstva u nekoliko navrata, a više nikad nije snimila nijednu golišavu scenu tokom čitave karijere s preko 50 filmova.