StoryEditorOCM
Showbizu čemu je tajna?

Fenomen Aleksandre Prijović u Hrvatskoj iznenađenje je i za Srbiju! Hrvati škrtare, ne mogu s malom lovom puniti Arene

Piše V.P.
8. prosinca 2023. - 22:37

Rasprodala je četiri Arene, a nitko ne zna tko je?! Istražili smo fenomen, poznati glazbenici i kritičari su u čudu... - pisali smo 5.10. ove godine (tekst možete pročitati OVDJE), a u međuvremenu su i ptice na grani doznale tko je Aleksandra Prijović te je ona umjesto četiri održala čak pet koncerata u zagrebačkoj Areni na kojima je okupila oko 90 tisuća ljudi.

Pjevačica ima 28 godina i rekorderka je u popunjavanju Arene Zagreb što dosad nije uspijelo nijednom domaćem izvođaču illi grupi. Kako pišu 24 sata, samo od prodaje ulaznica uprihodila je 2,780.000 eura. Procjenjuje se da je svake večeri na njezinim koncertima bilo prisutno oko 18 tisuća obožavatelja.

Iz Turističke zajednice grada Zagreba poručili su da je tijekom razdoblja od 1. do 5. prosinca broj dolazaka u odnosu na prošlu godinu bio veći za 22 posto, a broj noćenja veći za 14 posto. Aleksandra Prijović tijekom koncertnog tjedna s obitelji, prijateljima i bendom odsjela je u hotelu Esplanadi. Noć u njihovu Deluxe apartmanu iznosi oko 400 eura. Pa, kad se sve oduzme i zbroji, Prija je zaradila oko 2,5 milijuna eura.

image

Aleksandra Prijović i Lepa Brena

Ranko Suvar/Cropix

Hoće li njena ‘snajka‘ Lepa Brena ponoviti ili nadmašiti nevjestin uspjeh uskoro ćemo doznati, a iako je zakazala koncerte u Areni u prosincu 2024., u samo dva dana rasprodala je prva dva, ulaznice za treći počele su se prodavati danas.

U čemu je tajna?, pitaju se mnogi, a odgovor smo pokušali dobiti od estradnih menadžera, kako u Hrvatskoj, tako i u Srbiji. Osim da pokušaju odgonetnuti kako je Prijovićka uspjela nešto što drugi nisu, zanimalo nas je i tko bi po njihovom mišljenju mogao nadmašiti Prijin uspjeh. Postoji li u ovom trenutku takav netko? Iako smo kontaktirali nekoliko istaknutih srpskih menadžera, nijedan iz samo njima znanih razloga nije bio raspoložen za razgovor na ovu temu. Stoga smo se okrenuli kolegama novinarima da vidimo koje je njihovo mišljenje o svemu.

Ognjen Nestorović, urednik je i novinar emisija zabavnog sadržaja na K1 televiziji, koja je u vlasništvu velike pjevačke zvijezde Željka Joksimovića.

- Fenomen Aleksandre Prijović u Hrvatskoj, iznenađenje je i za Srbiju. Svjedoci smo njenog obaranja rekorda, što nije pošlo za rukom ni velikim zvijedama poput Zdravka Čolića ili Željka Joksimovića. Aleksandra je svakako ispisala novu glazbenu povijest na ovim prostorima - smatra Ognjen.

image

Aleksandra Prijović

Ranko Suvar/Cropix

- Unatrag nekoliko godina vidimo da je na tržištu prisutno toliko novih izvođača i žanrova i mislim da su ljudi bili željni tekstova i glazbe kakvu izvodi Aleksandra. Uz sve to ona je marljivo radila na svom imidžu i karijeri te nijedan detalj nije prepustila slučaju. Prirodno je sve to što se dogodilo. Još kad se tome doda da Hrvati vole slušati srpsku glazbu, sve se poklopilo. Ovo je samo pokazatelj koliko hrvatska publika voli slušati srpske pjesme. U prilog tome govori i to što je Brena u svega par dana rasprodala već dvije zagrebačke Arene i najavila treću. Zaboravili smo na ovaj način neke stvari koje su nas kočile i o kojima se stalno diskutira u medijima. Stoga bih rekao da je Aleksandra doslovno pomirila Balkan što mi je posebno drago.

image

Ognjen Nestorović

Privatni album

Od drugih srpskih pjevača koji bi mogli ponoviti ili barem približno ponoviti uspjeh od Aleksandre usudio bih se reći da to jedino može Tea Tairović, ona na to i pretendira, već je najavila da će zakazati koncert u zagrebačkoj Areni. Mada mislim da Aleksandra u ovom trenutku nema veliku konkurenciju po tom pitanju i mislim da će ovaj uspjeh doista bilo tko teško nadmašiti - ističe Ognjen.

Njegova kolegica s Prve srpske televizije, novinarka i urednica u emisiji Exkluziv, Ksenija Davidović pjevačicu Milicu Pavlović vidi kao nekoga od mlađe generacije koji bi mogli napuniti nekoliko Arena u Hrvatskoj.

- Ona gradi svoj glazbeni put na način da je na dobrom tragu za velike koncerte. Aleksandra Prijović izvodi taj naš balkanski melos u modernom aranžmanu i tu leži najveća zasluga za njen uspjeh. Rekla bih da ima srpskih pjevača koji mogu imati koncerte u zagrebačkoj Areni.

image

Ksenija Davidović

Privatni album

To je sve muzika Balkana, praktično ista scena. Lepa Brena je svakako zvijezda ovih naših prostora. Mislim da bi ljudima bilo zanimljivo i da u Zagrebu ponovno vide Dina Merlina i Vesnu Zmijanac kako zajedno pjevaju njihov čuveni duet Kad zamirši jorgovani - kaže Ksenija.

Naš glazbeni menadžer i producent Zoran Škugor nije iznenađen uspjehom Aleksandre Prijović.

- Važno je kazati da se gotovo cijela srpska scena digla na noge da pomogne Aleksandri. Pogledajte samo tko joj je sve došao na koncert dati podršku, pa to su najjača imena njihove scene. Znao sam kuda vodi ova priča još kad je najavila prvi koncert. U njezin je marketing uložen ogroman novac, pogotovo u društvene mreže, tako da je ovo na neki način njihova pobjeda nad tiskovinama i televizijama. Dosta je pametno sve to napravljeno, treba im se priznati.

image

Atmosfera na koncertu Aleksandre Prijović u zagrebačkoj Areni

Vanesa Pandzic/Cropix

Bez timskog rada nema ništa, a ovdje je u Hrvatskoj veliku ulogu imao PR stručnjak Vedran Strukar koji dugo godina radi s Brenom. Puno su toga odradili i organizatori koncerta u Zagrebu. Najveće je pitanje ovdje što rade Hrvati? Godinama već govorim da škrtare na pjesmama i spotovima, na produkciji. To vam ne ide tako. Ne možete s malim parama uzeti veliku lovu. To su Srbi odavno dokazali, shvatili su da moraju investirati lovu ako žele postići uspjeh. Jedino se ne slažem s Aleksandrinim izjavama da pjeva pop glazbu, samo me to smetalo - govori Škugor i dodaje.

image

Zoran Škugor

Privatni album

- Drago mi je da sada i drugi vide kako bez velikih ulaganja u spotove, pjesme i marketing nema šanse da se nekome nešto slično dogodi. Za razliku od Prijovićke i drugih srpskih izvođača, naši ne ulažu dovoljno i zato imamo ovo što imamo. Trebaju se prvo dogoditi dva velika hita u šest mjeseci, a onda i agresivan marketing u svim medijima uključujući i društvene mreže. Doris je prodala dvije Arene, no kad se počelo događati sve ovo oko Aleksandre, Doris više nitko nije spominjao, naprosto je nestala, nije postojala...

Dvije Arene bile bi dovoljno dobar razlog da se svi hrvatski mediji samo o tome raspišu idućih šest-sedam dana, no znamo o kome i čemu se pisalo. Da se Doris na novom albumu dogode tri hita ona je kadra napuniti više od dvije Arene. No opet je pitanje kakve su pjesme i koliko su jake. Na tome treba dugo raditi, imati puno pameti i para. Što se Brene tiče ona je megazvijezda, pametna žena i zna dobro investirati, nije škrta. Ako je stvarno prodala dvije Arene u samo par dana, ja joj skidam kapu! To je sada opet jedan novi trenutak. Sve dok se karte prodaju, ona će ići dalje s Arenama. Ne bi me iznenadilo da stane na tri Arene, a ne bi ni da dođe do šest, sedam - zaključuje Škugor.

U Hrvatskoj svi žele brzi keš

U Hrvatskoj nema pravog showbiza. I, dok se nešto ne pomijeni nema hrvatske mlađe zvijezde koja bi napunila i jednu Arenu, a kamoli npr. pet kao Aleksandra Prijović. Jednu Arenu bi jedan dan, uz još koji hit, mogao napuniti Grše, i to ako bi se promijenilo da ga hrvatski mainstream mediji podrže više, što on svakako zaslužuje. Plus, ako bi on i ljudi oko njega uložili ozbiljnije u dodatni marketing, jer bi to privuklo ostale segmente koji su isto bitni u tom poslu, osim samih nastupa, koji njemu idu jako dobro - napisala je na Facebooku pjevačica Anezi koja se proslavila sudjelovanjem u hrvatskim reality emisijama Big Brother i Gospodin Savršeni.

Lanac showbiza ne funkcionira u Hrvatskoj, za razliku od Srbije i BiH. Tamo kada se obratiš jakom skladatelju on ne samo da ti radi pjesmu, već odmah zna što će s njom, jer je više-manje umrežen sa svim segmentima posla. Dakle, ima puno jakih showbiz emisija gdje se možeš pojaviti i promovirati novi spot (u HR nema ni jedne relevatne, tj. značajnije gledane), puno kanala gdje se on može puštati, manadžeri su umreženi s puno mjesta za nastupe i tamo i u inozemstvu... U Hrvatskoj najjači skladatelji neće daljnjeg rizika od eventualno onoga da ti skupo ili možda besplatno usnime audio pjesme i poguraju je na neki festival, jer će im se od tantijema vratiti. Realno, što ćes ti dalje sa sobom - njih zaboli. Nisu umreženi kao nekad s ostalim segmentima toga posla, a i nemaju snage, ni love, da se busaju sa Srbima i Bosancima. Tako da, srpska i bosanska para trenutno vrti gdje burgija neće, a to nije samo na digitalnom marketingu, već je počelo i u medijima, pa i na javnoj televiziji. Zašto?! Zato jer su kod njih svi lanci showbiza u doslovnom i prenesenom značenju ‘dobro podmazani‘.

U Hrvatskoj malo tko hoće rizika, jer tržiste je nestabilno... Svi više-manje žele brzi keš za nešto, a realno teško da mogu za to nešto značajnije napraviti, ako sam ne znaš što bi sa sobom. Imamo primjere ljudi s ozbiljnim novcima i timom iza sebe koji opet nisu napravili ništa značajno. To je zato jer u Hrvatskoj nema pravog showbiza - smatra Anezi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. studeni 2024 16:11