Što je bilo u Milanu? – najvažnije je pitanje ovih dana nakon što je održan jubilarni 60. Salone del Mobile, a zaljubljenici u dizajn i interijere s nestrpljenjem žele znati koji su novi trendovi u uređenju naših životnih i radnih prostora.
Prema službenim podacima Salona, izlagalo je 2175 brendova, od čega 27 posto stranih, sa 600 mladih dizajnera. U šest dana bilo je 262.608 posjetitelja iz čak 173 zemlje, iako su gotovo potpuno izostali Kinezi i Rusi koji su, s druge strane, u 2019. godini izbrojili više od 42 tisuće posjetitelja. Čak 61 posto kupaca i sektorskih operatera došlo je iz inozemstva, a sve je popratilo više od 3500 akreditiranih novinara iz cijeloga svijeta.
Među onih 260 tisuća posjetitelja bilo je i posjetitelja iz Hrvatske, a s njima i naša poznata dizajnerica interijera Martina Majić. Nije joj ovo bio prvi posjet milanskom sajmu, pa smo iz prve ruke doznali što je u trendu, a što je tijekom dvije pandemijske godine otišlo u zaborav.
– U Milanu je sve oblo – kazala nam je Martina, opisujući trendovske forme namještaja svih vrsta, pa sve do sanitarija u kupaonicama.
– Ovaj je sajam zaista bio u znaku "bublastog" namještaja, a minimalističke, ravne linije otišle su u prošlost – pojasnila nam je Martina i dodala kako takav namještaj oblikom i materijalima zove na uživanje. Osim toga, nove forme namještaja sljubljene su s kvalitetom materijala i savršenim obradama.
Osim zaobljenih oblika ojastučenog namještaja, sofa, fotelja, pa čak i kreveta, "zaokruženi" su i stolovi. Uglavnom su pravilno okrugli ili izduženi, ovalni, elipsasti.
Za svojeg posjeta sajmu prije pandemije, Martina Majić je bila puna dojmova o tome koliko je zelena bila hit-boja, no ovaj put njezin sveukupni dojam je – bjelina. I nisu to samo tonovi pijeska i svijetli bež tonovi, nego baš bijelo, kaže ona.
Naravno da to ne znači da će kolorit zauvijek napustiti interijere, bilo je toga u Milanu, boje u svoj svojoj ljepoti koju mogu samo one dati, ali ipak se čini da su zadnje dvije pendemijske godine promijenile perspektivu. Iako smo svi mi s pandemijom "otkrili" koliko nam je priroda važna u životu, valjda je s time došla i potreba za jednostavnošću i nenametljivošću u prostoru.
– Ako govorimo o tome koji su najpopularniji materijali ovog sajma to je definitivno bukle.
Njime su tapecirani kreveti, fotelje, stolice, sofe... na svakom je milanskom štandu bukle korišten za neki komad namještaja. Uz bublaste oblike namještaja ovaj materijal je odnio pobjedu.
Bukle, od franc. bouclé, od boucler: kovrčati, naziv je za pređu i tkaninu izrađenu najčešće od vune, hrapave, neravne gornje površine (lica), s nepravilno raspoređenim izbočenjima u obliku kvržica, čvorića i petljica, koje potječu od efektne pređe u potki. Uglavnom se upotrebljava za toplu zimsku odjeću koja se ne gužva (ogrtači, kostimi, haljine). Osim od vune, danas se bukle tkanine izrađuju i od efektnih pređa od drugih vrsta vlakana – istaknula je Martina.
Osim toga, osim te popularne tkanine za presvlačenje, ove je godine u Milanu opet kraljevao mramor za kuhinje, kupaonice ili dnevne prostore. A uz sve to, drvo je bilo prisutno u svim tonovima.
Boje su na neki način sada pronašle svoje mjesto u kupaonicama, ako uopće možemo tako reći za ugašene tonove smeđih, zelenkastih, sivih... nijansi sanitarija. Kade, umivaonici i školjke su sada u prvom planu, ne samo zbog spomenutih tonova nego i zbog oblika.
Sve je tu oblo kao i u sobama i dnevnim prostorima. Kade su samostojeće i jednostavnih oblih linija, više podsjećaju na "korita" iz kaubojskih filmova nego na klasične kade kakve koristimo.
Ovi oblici nisu baš prvi krik u dizajnu, ali ipak su redizajnirane i modernije, često postavljene na niskim nogicama ili pak cijelim dnom leže na podu. Umivaonici su obli i često veliki poput teće za kuhanje. Stoje samostalno na ormarićima ili kakvom postolju, pa kad smo komentirali koliko su nepraktični Martini nam je dala jednostavan odgovor:
– To je kao u modi, sada su u trendu nove minijaturne torbice u koje nam baš ništa ne stane pa ih svejedno nosimo. Ali sveukupno gledajući na kupaonice kakve će od sada biti, možemo reći da su one u budućnosti kao male spa oaze.
Raskošan i ugodan vanjski namještaj je možda isto posljedica pandemijskog zatvaranja u kuću. Potreba za "zrakom" i boravkom na otvorenom pojačala je tu težnju da vanjski prostori, bilo balkoni, terase, vrtovi, budu što udobniji i da što više nalikuju našim dnevnim boravcima. Veličina eksterijera tu će utjecati samo na veličinu namještaja. Jer svaki vanjski kutak može biti uređen tako da u njemu odmaramo dušu.