Osnivač prve europske društvene mreže Cliper, je Splićanin Marin Erceg, za koju je uvjeren da će uspjeti na infomatičkom polju. Marin Erceg završio je MIOC u Splitu 1986. i diplomirao na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu 1992., a magistar znanosti (M.Sc) je postao 2010. godine, također na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.
Za početak našeg susreta upitali smo ga da nam kaže zbog čega je Cliper drugačiji od drugih.
- Osim što u biti predstavlja prvu europsku društvenu mrežu Cliper ujedno predstavlja i prvu društvenu mrežu koja influencerima i drugim kreatorima video sadržaja omogućava jednostavnu i značajnu zaradu na kratkim videima - kaže nam Marin Erceg. Pitanje se veže na pitanje - kako je uopće nastala nova društvena mreža, odakle uopće ideja za Cliperom?
Nastali na iskustvimaTvIzzy platforme
- Društvena mreža Cliper je nastala na iskustvima koja smo stekli kada smo 2017. i 2018. godine, napravili TvIzzy platformu koja je u suradnji sa Hrvatskim Telekomom (koji je bila vlasnik video prava) pratila utakmice prve HNL na način da bi korisnik na svoj mobilni uređaj dobio video gola sa utakmice u roku od par minuta nakon što bi se on dogodio. Tom prilikom smo ustanovili kako je način oglašavanja koji smo koristili, a koji se sastojao od kratkih reklama prije i poslije videa u trajanju od tri sekunde, bio jako dobro prihvaćen od korisnika. Veliko istraživanje koje smo proveli među TvIzzy korisnicima pokazalo je kako je svega 2% korisnika smatralo da im smetaju reklame na našim videima - kaže nam Marin Erceg te dodaje:
- Cliper je pokrenut budući smo shvatili kako zapravo ovakav način oglašavanja ima puno veći potencijal od video highlighta u realnom vremenu koji su ipak svojevrsna niša. Cliper je takav način oglašavanja proširio na sva videa, bez obzira da li se ona odnose na sport, muziku, influencere, video igre ili nešto drugo.
Ovdje dolazimo do izuzetno bitne stvari: kako točno Cliper može zaraditi novac? Tko sve zarađuje i u kojim omjerima?
- Cliper omogućava jednostavnu zaradu kreatorima kratkih video sadržaja što znači da se može ostvariti zarada već i na videima sa trajanjem od svega 10-ak sekundi - kaže Marin Erceg.
Novac od oglašivača
- Na svakom videu nalazi se oglas prije i poslije samog videa, ali naše reklame su vrlo kratke i nenapadne budući se samo izvrte i nestanu za dvije, tri sekunde. Unatoč svojoj kratkoći one su odlično zamijećene obzirom da se nalaze u centralnom vidnom polju. Cliper novac zarađuje od oglašivača koji su podržali ovakav način oglašavanja smatrajući kako mi u biti predstavljamo platformu koja im omogućava da dođu do mikro influencera - kaže Marin Erceg, te dodaje:
- Zarađeni novac od oglašavanja se dijeli na pola između platforme i kreatora sadržaja, tako da kreator sadržaja u ovom trenutku za prikaze na području Hrvatske može zaraditi 500-600 € na 100.000 prikaza videa.
Kakav je model zarade za kreatora sadržaja na Cliperu u odnosu na ostale društvene mreže?
- Primijetili smo kako se kreatori video sadržaja u svojim počecima jako muče da ostvare prihode, budući da im društvene mreže poput Instagrama i Facebooka ne plaćaju za ostvarene preglede videa. Tek kada kreator sadržaja dostigne nekoliko milijuna pratitelja tada postaje interesantan oglašivačima, te može postići dogovore sa brandovima da ih promovira svojim pratiteljima. Međutim, potrebno je uložiti jako puno vremena i jako veliki trud da se dođe do tog nivoa.
YouTube kao platforma za dulja videa plaća kreatore sadržaja za preglede videa, ali oglasi na YouTubeu su vrlo dugački i iritantni, i često ne predstavljaju ništa više od scamova odnosno pokušaja prevare. Ta duljina trajanja oglasa je i razlogom što se YouTube danas smatra i pomalo zastarjelom društvenom mrežom sa smanjenom popularnosti kod Z generacije.
Iako TikTok plaća kreatoru sadržaja preglede videa, ti iznosi se kreću od dva do četiri dolara za 100 tisuća pregleda, što je više od 100 puta manje od zarade koju omogućava Cliper. Kod Clipera je model zarade vrlo jednostavan budući da se novac prikupljen od prikazanih oglasa dijeli na dva dijela između platforme i kreatora sadržaj - objašnjava Marin Erceg.
Brojni tim u novom projektu
Koliki tim ima Cliper, koliko Vas je trenutno u Cliperu?
- Cliper tim broji 15-ak ljudi, a pored mene ključne osobe su naš COO Ivan Martić i CTO Ariton Zanev. Ključni programeri su ujedno i partneri u firmi i njeni suvlasnici i suosnivači. Dosta veliki broj članova tima je sudjelovao i u TvIzzy projektu tako da se svi jako dobro poznajemo, a što znatno olakšava komunikaciju i suradnju.
Zašto na nešto slično način nisu došli YouTube, Instagram, Facebook, Twitter i LinkedIn - američke društvene mreže, te Tik Tok, koji je kineski?
- Oglašivačka industrija se u ovom slučaju pokazala inertnom, te je forsirala model oglašavanja baziran na zastarjelom konceptu 30-sekundne TV reklame - ističe Ivan Martić, te napominje:
- Međutim zbog sveprisutnog fenomena skraćenog attention spana tj. raspona pažnje, takav model oglašivanja izaziva kontraefekt budući da gledatelji za vrijeme trajanja takvih reklama svoju pažnju usmjeravaju na druge ekrane ili bilo što drugo što se nalazi oko njih. YouTube nije imao razloga za promjenu svog modela iz jednostavnog razloga što kao platforma za duža videa nije imao pravu konkurenciju, a time ni potrebu da traži nove formate oglašavanja. S druge strane, ostale društvene mreže u biti ostvaruju zaradu od oglašavanja, a pošto je ne dijele sa kreatorima sadržaja, također im odgovara status quo, jer bi u protivnom novac koji zarade od oglašavanja morali dijeliti - napominje Ivan Martić.
Kojii je najbolji način za content creatore da startaju na Cliperu? To nam pojašnjava Marin Erceg.
- Najbolja zarada se može ostvariti na način da se na Cliperu objavljuje ekskluzivni sadržaj, a zatim se ta videa ili dijele putem linka ili promovira na svojim kanalima na drugim društvenim mrežama.
U kojoj ste fazi sa razvojem platforme?
- Prva verzija platforme je izašla krajem prošle godine nakon čega je izvršeno nekoliko većih updatea. Obzirom da smo posvećeni kontinuiranom unapređenju Clipera, trenutno se radi na redizajnu platforme uz veliki fokus na daljnje unapređenje look & feel dijela (opći izgled i interakcije unutar platforme), što znači kako će novi veliki update izaći za nekih mjesec dana - kaže Marin Erceg.
S kime Već surađujete?
- S marketinške strane dogovorili smo suradnju sa marketinškom agencijom Imago, te imamo dogovore sa nekoliko ozbiljnih hrvatskih oglašivača koji će biti reklamirani na Cliperu. Možemo istaknuti kako smo potpisali ugovore o suradnji sa nekolicinom hrvatskih influencera, ali i nogometnih klubova, kao što su npr. Osijek i Rijeka. Također smo ugovore o suradnji potpisali sa nekoliko međunarodnih influencera od kojih svaki ima preko milijun pratitelja na društvenim mrežama. Kao zanimljivost mogu navesti egipatskog pjevača Hamadu Hilala čija videa na YouTubeu imaju i preko 100 milijuna pregleda.
Za kraj ovog razgovora upitali smo Ercega otkud su sve investitori Clipera?
- Investitorii kompanije su iz Hrvatske, Italije, Švicarske i Njemačke - za kraj će Marin Erceg.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....