
Splitski modni brend "Arileo" jubilarni rođendan proslavio je revijom u Dioklecijanovim podrumima i to je bila prva njihova samostalna revija u 20 godina postojanja. Tijekom dvije decenije bračni par Marija i Jurica Pirić predstavili su barem 50 svojih kolekcija na modnim manifestacijama poput Cro-a-porter, Fashion.hr, Montura zajedno s drugim modnim kućama i još barem 150 onih drugih, sezonskih kolekcija koje nisu predstavljene na modnim pistama. Stoga im je ova fešta bila zbilja posebna i danima uoči toga događaja u njihovoj radionici su trajala užurbane pripreme.
- Ovom smo revijom željeli pokazati presjek našeg rada i u nju smo pretočili veliki dio sebe, naše kreativnosti i inspiracije – kaže nam Jurica Pirić.
- U kolekciji od 20 novih modela koje je nosilo 20 manekenki mogu su se primijetiti naši prepoznatljivi detalji, već dobro poznati svim našim gostima i poslovnim prijateljima na reviji. Od samog početka smo bili prepoznati po našim puderasto roza tonovima, bijeloj i svijetloj mint boji, blagom minimalizmu, naglašenim ramenima, draperijama i naravno, kombinezonima, po kojima smo najpoznatiji. Početna inspiracija za ovu reviju u Dioklecijanovoj palači bila je prva žena Dalmacije - Priska i njezine nabrane, skulpturalne haljine – objašnjava Jurica, dok Marija, koja je u ovom dvojcu glavni dizajnerski strateg, dodaje:
- Modele "Arileo" karakterizira spoj arhitekture i skulpture, uvijek je prisutna ta geometrija iz arhitekture uz sofisticirane detalje koji na prvi pogled izgledaju kao da je tkanina samo obavila tijelo, ali iza toga stoje promišljeni i razrađeni krojevi. Strogog minimalističkog oblika i s laganom ženstvenošću. Novi modeli su "mekši", prate siluetu tijela, više vole žensku figuru, to je možda neki mali pomak, specifičnost nove kolekcije – objašnjava dizajnerica.
Bračni par Pirić jednom su nazvali "najomiljenijim dizajnerima dalmatinskih celebrityja" budući da među svojim klijentima imaju poznata imena poput Jelene Rozge, Danijele Martinović, Lorene, Domenike... i niza drugih. I dakako Hane Huljić Grašo, zbog čije su vjenčanice Piriće lani uoči vjenčanja proganjali svi mogući hrvatski mediji.
- Jedna mi je prijateljica rekla da mi je, bez obzira na toliko godina rada i silnih revija, ta vjenčanica obilježila karijeru – govori Jurica. - U svemu tome mi je bilo najčudnije to da su Petar i Hana, ljudi koje poznajem, neskloni toliko velikom interesu javnosti, njih to uopće ne zanima. Pritisak na njih je bio strašno velik. Oni su sve odradili fantastično, divio sam se Hani koliko je pribrano prošla kroz sve to. Hana je jedna od najboljih žena koje poznajem, skromna, prirodna, predivna osoba.
Vjenčanica je bila komentirana na razne načine, a ja sam bio zadovoljan jer je bila prilagođena osobnosti Hane, djevojke koja je sklona retro izdanjima i voli izgled starih diva, retro štih. Dobio sam tada pohvale kolega koji su prepoznali da smo postigli taj "vintage look".
Ali poznavajući mentalitet Hrvata i ukuse ljudi, mogu reći da su neki komentirali polazeći od sebe i ne gledajući kroz prizmu osobe koju komentiraju - kako ona izgleda, nosi tu haljinu, njezinu osobnost. Mogao bih uzeti za primjer neke javne osobe poput Josipe Lisac, koje su bile komentirane zbog svog stila, a poslije su postale modne ikone. Kad slijediš svoj stil i uporan si, nije te ni briga što drugi kažu, na koncu.
Ali, da se vratim na početak, razumio sam taj nezaustavljivi pritisak iz medija: tada je bila zima, korona je harala, sve je bilo zatvoreno, ograničeno, ničeg drugog nije bilo osim tog njihovog vjenčanja. Tako da je pritisak na Petra i Hanu bio veći nego je trebalo – s razumijevanjem će Jurica Pirić, prisjećajući se perioda koji mu je bio najteži u životu.
Jer, u 20 godina dugom razdoblju mora biti i uspona i padova, a dvogodišnje vrijeme epidemije koronavirusa za vlasnike brenda "Arileo" bilo je najgore moguće. Modni brend koji je stvoren za odijevanje žena u svečanim i najljepšim životnim situacijama, kada žene žele izgledati samo nabolje, našao se u situaciji da nema – fešta. Lockdown, zabrana okupljanja, zatvaranje restorana, otkazivanje svih proslava sada izgleda kao loš film iz prošlosti, ali u sjećanju Jurice Pirića ostaje kao teško iskustvo:
- Definitivno najteži period u naših 20 godina. Nakon 17 ili 18 godina uspješnog poslovanja, kada smo bili na vrhuncu, korona nas je "presjekla". Bili smo na rubu da zatvorimo. Dvije godine nismo radili, osim nešto kratko ljeti kad bi brojke zaraženih pale. Nas deset u firmi jedva smo preživjeli. Srećom, nismo nikog otpustili s posla, ali smo plaće jedno vrijeme držali malo niže. Strašno je bilo.
A onda savjeti: "Zašto ne šiješ posteljinu?" "Zašto ne šiješ kapatoje? Trenerke?" Pa to je isto kao da kažete nogometašu "ajde igraj košarku jer nema nogometa". Razumijete? Ako ste isprofilirani u jednoj branši, toga se držite. Ajme, rekao sam, kad sam iz te korone izašao zdrav, onda ću iz svega – uzruja se i sada Jurica Pirić kada govori o tome.
Ipak, u proljeće prošle godine – kad je već prošlo i vjenčanje u obitelji Huljić/Grašo – stvari su se počele vraćati u kolotečinu.
Oko 30 mladenki godišnje poželi na dan svoga vjenčanja odjenuti unikatnu haljinu s logom "Arilea", bez svih onih drugih svečanijih prigoda.
Pirići kažu da nikada nisu težili biti slavni, tako se jednostavno dogodilo. Isto kao što nikada nisu imali ambicija preseliti svoj modni biznis izvan Splita. Da bi realizirali život kakav žele, dovoljno im je bilo što se zadovoljni klijenti vraćaju, a njihov broj se uvijek pomalo širi. Dolaze od Visa do Hercegovine i od Zadra do Dubrovnika.
Ipak, jesu li celebrityji zahtjevniji klijenti od nas "običnih smrtnika"?
- Celebrityji prate naše kolekcije i nađu komad u kojem se vide. Ili se ne vide, pitaju nas za savjet. Oni ne utječu na mijenjanje kroja kao što radimo ustupke za "normalne" klijentice. Ako je primjerice model s dugim rukavom, a klijentica želi "tri kvarta", mi ćemo ga prilagoditi da se ona osjeća dobro u toj odjeći. Nećemo inzistirati na svome, iako ne volimo mijenjati kroj, postoje granice kojih se držimo – govori Jurica.
- Znači, udovoljiti klijenticama koje su stilski različite je zapravo bit kreatorskog posla. Neće se sve u kreacijama "Arilea" osjećati dobro. Zato model prilagodimo osobi i njezinim željama. Dobra komunikacija je bitna. U ovom poslu možete biti dobar dizajner ali ako ne možete saslušati drugu stranu, ne ide. Mi imamo razumijevanja i zajednički dođemo do rezultata, da budemo i mi i klijentica zadovoljni. Vrlo rijetko smo imali slučaj da je netko otišao nezadovoljan, ali se i to dogodilo – govori Marija.
- Treba biti socijalno osviješten, znati nositi se s različitim karakterima – veli Jurica, koji je preuzeo taj dio tvrtke. - Ne gledam nikada samo građu tijela. U razgovoru volim osjetiti karakter osobe, osobnost. Imate žene koje su kokete ali nemaju koketno tijelo. Boho djevojku, dugu i vitku. Sve ovisi o karakteru. Kad se potrefi koketni karakter i koketno tijelo, idealno, možeš napraviti "Monika Belucci haljinu". Ako nije, malo se mučimo, moramo naći simbiozu uma i tijela da dobijemo na kraju zadovoljnu klijenticu. Radim "jedan na jedan" i nekoć sam se mučio da pogodim, ali nakon dugogodišnjeg iskustva i naučenog o ljudima, danas radim lakše. Rijetko mi se dogodi nezadovoljan klijent – govori Jurica, koji umijeću komunikacije pripisuje to što su se održali 20 godina na modnoj sceni.
A budućnost će vjerojatno pripasti njihovoj 19-godišnjoj talentiranoj kćeri Ivi, koja se sprema upisati Tekstilno-tehnološki fakultet u Zagrebu. Studirat će u Hrvatskoj, za razliku od svojih roditelja koji su počeli svoju vezu na studiju u Milanu:
- Zašto ona ne ide u inozemstvo, nas svi pitaju – smije se Marija. - Iva može studirati i učiti se ovom poslu istovremeno. Mi smo završili dobre fakultete, puno naučili, ali smo krenuli od nule učiti o poslu i realnim problemima. Ona tijekom studija može osjetiti kako sve funkcionira i nadam se kad završi fakultet da će biti "gotov proizvod". Poslije će dvije godine otići na master u Pariz ili Milano, zavisi koji je modni pravac bude više zanimao. I složila se s nama, dosta je realna - procjenjuje Marija.
A budući da je ovdje riječ o skladnoj obiteljsko-poslovnoj tvrtki i da se ove godine slavi i 20 godina njihova braka, očito je da su demantirali onu da "ljubav i posao ne treba miješati". Kako?
- Oboje smo vatreni znakovi u horoskopu, temperamentni smo i energični, ali budući da smo iz prijateljstva ušli u vezu, ta prva prijateljska emocija nas vrati i kad dođe do sukoba – objasnit će Jurica. - Sve uspijemo prebroditi razgovorom, komunikacija je ključ odnosa. Kompromis.
I imamo svaki vrijeme za sebe. Radimo zajedno, živimo, imamo obitelj, izlazimo zajedno, zajedno smo u svemu, ali poslijepodne odemo svaki na svoj trening, u gym, ispušemo se, budemo s drugim ljudima – podijelio je recept za sve kojima zatreba Jurica Pirić.