
Nesretna pandemija "proslavila" je svoj prvi rođendan, a u tom razdoblju poremetila je, hm – pa sve...
Nema onoga tko je u ovoj globalnoj nevolji prošao "lišo", a sigurno nisu iznimke ni televizijske kuće. Logično je za očekivati da je gledanost porasla, jer htjeli-ne htjeli, koliko smo proboravili u kući, sigurno su nam se "izlizali" i kauči i daljinski upravljači. Isto tako, logično je bilo za očekivati i manjak marketinških aktivnosti, odnosno manjak prihoda od istih, jer mnogi su oglašivači također zbog negativnog utjecaja pandemije "potegli ručnu".
Dakle, koliko je televizijska gledanost porasla u odnosu na prošlu godinu, te koje emisije su se najviše gledale – pitali smo nadležne na Novoj TV, HRT-u i RTL-u i dobili zanimljive, da ne kažemo nelogične odgovore.
Tko je najgledaniji – ovisi o onome koga pitate. Na HRT-u će reći da su oni, a na Novoj TV da je njihov kanal najgledaniji. Kako? Tako što informacije o gledanosti crpe s dva različita izvora.
– Televizijska gledanost je tijekom pandemije porasla. Ukupna televizijska gledanost u 2020. porasla je u odnosu na godinu prije (2019.) i povećala se za 7,7 posto (skočila je s 18,15% na 19,55%), dok se i samo prosječno gledanje televizije (ATV) povećalo, također, 7,7 posto. Nova TV je ostala najgledanija televizija, i u udarnom terminu, i tijekom cijelog dana. Dnevnik Nove TV najgledanija je informativna emisija već 11 godina za redom, što uključuje i razdoblje pandemije, kada je građanima pravovremena i vjerodostojna informacija izuzetno važna.
'Kud puklo' i TLZP,
'Pametan kao kokoš' i rukomet
Nova TV je općenito emitirala najgledanije formate: najgledanije serije ("Drugo ime ljubavi", "Kud puklo da puklo"...), najgledaniji zabavni sadržaj ("Tvoje lice zvuči poznato"), najgledanije informativne emisije u svim dijelovima dana i najgledanije filmove ("Brži od pravde", "Uskrsnuće", "Pravednik"), kazala nam je Ivona Devčić Ivičić voditeljica PR-a i korporativnih komunikacija, ističući kako je izvor za ove podatke agencija koja djeluje na pet kontinenata – AGB Nielsen.
Ta agencija provodi kompletnu analizu gledanosti na području cijele Hrvatske, neovisno o tome kako gledate televiziju (preko operatera A1, Max TV-a ili kojeg drugog "dobavljača"), i to na uzorku od 2500 ispitanika.
Podaci o gledanosti koje su nam poslali s HRT-a, bazirani su na podacima Agencije za elektroničke medije (AEM), za koju podatke provodi tvrtka AdScanner. Njihove priložene analize uključuju sve zemaljske i nezemaljske kanale dostupne AdScanneru, A1 i HT-u, a u uzorku je zastupljeno oko 1000 ispitanika. Po toj analizi, zanimljivo, HRT je najgledaniji.
– Hrvatska radiotelevizija zadovoljna je gledanošću svojih kanala i pojedinih emisija. Naime, prema podacima koje je objavila Agencija za elektroničke medije za siječanj 2021. godine, Prvi program Hrvatske televizije (HRT-HTV1) ponovno je bio najgledaniji televizijski kanal tijekom cijelog dana, s udjelom gledanosti (SHR) od 15,55 posto. HTV1 bio je najgledaniji i u prosincu 2020. (15,63 posto SHR-a), studenome 2020. (15,38 posto SHR-a), listopadu 2020. (15,06 posto SHR-a), kao i u ostalim razdobljima prošle godine.
Među najgledanijim HRT-ovim sadržajima u siječnju bili su dokumentarna serija "Pametan kao kokoš, tvrdoglav kao magarac", prijenos slaloma sa Sljemena, te središnji Dnevnik. Prema podacima o gledanosti za prosinac, najgledanije emisije na svim televizijama bile su upravo HRT-ove, i to EP u rukometu (Ž): Hrvatska – Danska, prijenos, Hrvatska – Francuska, prijenos polufinala, Dnevnik 2, kviz "Potjera!, središnji Dnevnik, "Plodovi zemlje".
Na HRT-u priznaju kako je pandemija utjecala na pad marketinških prihoda.
– Globalna pandemija koja je kao posljedicu imala specifične situacije, a s kojom su se suočile mnoge tvrtke, odrazila se i na marketinške prihode HRT-a. Zahvaljujući naporima našeg tima, negativan utjecaj bio je minimalan (oko 15 posto manje u odnosu na 2019. godinu). Gospodarstvu, kao i financijskom stanju mnogih naših klijenata trebat će vremena da se oporave. HRT će ih nastaviti pratiti s najboljim mogućim uvjetima suradnje, kako bismo zajedno premostili probleme – poručuju iz Komunikacija HRT-a.
Tržište se stabiliziralo
Pitali smo je li na HRT-u smanjivan broj zaposlenih ili honoraraca ili su možda išli u drugom smjeru i – tražili nove djelatnike?
– Hrvatska radiotelevizija nije otpuštala zbog globalne pandemije, no HRT već niz godina pažljivo upravlja brojem zaposlenih koji je u kontinuiranom padu od 2014. godine, te sada iznosi 2856 zaposlenika.
A evo kako u pogledu zaposlenih, ali i marketinške situacije stoji Nova TV.
– Pandemija koronavirusa utjecala je na cijelo gospodarstvo, pa tako i na medijsku industriju. Brendovi su uvidjeli da je komunikacija s potrošačima važnija no inače, tržište se u nekoliko mjeseci stabiliziralo i možemo reći da Nova TV dobro posluje, i gledatelji, i klijenti prepoznaju kontinuirano kvalitetu i efikasnost Nove TV. Nova TV nije smanjivala broj zaposlenika ili suradnika, dapače neki novi djelatnici pridružili su se timu najuspješnije multimedijalne kompanije u zemlji – poručuju.
Htjeli smo situaciji provjeriti i na RTL-u, no "potrefili" smo najgore moguće vrijeme.
– RTL Hrvatska je dio europskog medijskog konglomerata čija je vrijednost dionica vidljiva na burzi, a samim time RTL Hrvatska ujedno podliježe specifičnim regulativama. U skladu s tim, RTL Hrvatska je trenutno u tihom razdoblju u kojem do objave godišnjih izvješća, a oni se donose u drugoj polovici ožujka, ne komentiramo poslovnu aktivnost – službeni je odgovor RTL Hrvatska.