StoryEditorOCM
Panoramamedijski partneri

Joe Bašić: Novi Žnjan će potpuno promijeniti sve. Ultra raste, a s njom i Split. No, smetaju mi ljudi koji provode ‘APP‘

Piše MOZAIK SD
11. srpnja 2024. - 16:26

Ove godine se održava jubilarna 10 Ultra. Partijaneri iz cijelog svijeta lagano dolaze u Split, najavljuju se brojni privatni letovi, u zračnu luku "Sveti Jeronim" u Kaštelima će sletjeti i brojni drugi avioni s "regularnim" partijanerima. Grad se sprema na dolazak više desetaka tisuća mladih ljudi. U finišu priprema uhvatili smo i Joea Bašića, alfu i omegu europske Ultre. Inače, Slobodna Dalmacija je medijski pokrovitelj festivala.

JOŠ MALO DO POČETKA

Kako teku zadnji sati prije prvog dana Ultre?

– Vidite i sami, stotine radnika su oko nas, sve je spremno. Već imamo uhodanu ekipu koja predano radi. Prije je to bilo puno teže, morali smo uvoziti i ljude i opremu iz cijelog svijeta, tada smo imali samo 20 posto opreme iz Hrvatske, a ostatak iz Europe i svijeta. Danas je, 10 godina od Ultre, drugačije i 80 posto opreme je iz Hrvatske, a 20 posto iz svijeta. Sada Hrvatska izvozi opremu za megakoncerte u Europu. Puno se toga promijenilo, od Ultre koja je narasla i postala jedan od najvećih 20 svjetskih festivala, do Splita koji se lagano transformira u pravi turistički grad koji će imati ravnomjeran miks mladih ljudi, obitelji i ekskluzivnih turista. Split raste i mora biti grad u kojem će se turizam odvijati tijekom cijele godine. Mislim da gradnja hotela "Marjan" i dovršenje plaže Žnjan i šetališta prema Stobreču idu u tom smjeru.

image

Saša Burić/CROPIX

Sasa Buric/Cropix

Ta plaža je ogroman prostor, pravi resurs grada. Splitu je falila jedna velika centralna plaža s raznim resursima, baš poput one koju ima i Barcelona i smještena je izvan centra. Za pet godina Split će biti drugi grad, i mislim bolji grad i za građane koji u njemu žive, ali i za turiste. Mi ove godine surađujemo s hotelom "Marriott", to je još jedan značajan američki brend koji je došao u Hrvatsku i koji pokazuje ljudima diljem svijeta da se Split i Dalmacija pretvaraju u pravu destinaciju. A mogu reći i da Split i Ultra rastu zajedno. 

AKO PROĐE - PROĐE

No, imate i zamjerki?

– Ovdje se treba stvarati turizam od kojeg će se dugoročno i održivo živjeti, turizam u koji se ulaže i ne dobije se odmah velika dobit. Kod dosta ljudi vidim onu krilaticu APP.  Ako im prođe - prođe. Puknu neku astronomsku cijenu, prevare turista i briga ih što se neće vratiti i što će loše govoriti o Hrvatskoj. To nije posao. Nije turizam jedna sezona, ovdje moramo stvarati vrijednost za nas, za našu djecu i maziti tu industriju, jer turizam je jako osjetljiv, neka krene puno ljudi govoriti da smo skupi, da ne dajemo pravu vrijednost za novac koji tražimo, onda se priča lako može okrenuti. Ipak mislim da većina ljudi u Splitu i Dalmaciji dobro radi, promišljaju i žive turizam. 

image

Tom Dubravec/CROPIX

Tom Dubravec/Cropix

Koliko​ imate​ partijanera​ ove godine?

– Bit će ih oko 40.000 do 45.000 po danu, dakle oko 120.000-130.000 ili 135.000 u tri dana. Ove godine smo očekivali porast od 10 posto, međutim, porast će biti oko pet posto jer je u nekim zapadnim zemljama bila kriza, u nekima još i traje. Ali dobra je stvar šta su neki festivali u svijetu pali za 20 posto, a mi rastemo za pet posto. To je znak da radimo dobar posao i da nas ljudi prepoznaju kao dobar proizvod i vraćaju se. A kad sam već kod vraćanja, ove godine imamo familije koje su doslovce stvorene na Ultri i  Splitu.

Naime, neki su se prije 10 godina u Splitu upoznali, vjenčali i dobili djecu! I sad nam ovdje dolaze kao stalni turisti, ne samo kao partijaneri nego kao turisti koji Split gledaju i drugim očima, a ne samo onim partijanerskim. To je prava vrijednost Ultre, ako mladom čovjeku ostanete u dobroj uspomeni, onda vam se on vraća i kao odrastao čovjek koji traži nova iskustva. A jednog dana će na Ultru dolaziti i njihova djeca. Sad vidite koliko je ta priča velika i značajna. I kad smo kod novih iskustava, želim istaknuti da smo razvili i ekskluzivni vid turizma.

image

Tom Dubravec/CROPIX

Tom Dubravec/Cropix

Čim završe partiji mi oko 7 sati ujutro krećemo s više jahti – minikruzera sa 300 ljudi po srednjodalmatinskim otocima. Ljudi su taj gušt platili 6000 eura za jednu dvokrevetnu kabinu. I sve smo prodali. A zašto vam to govorim? Jer ti ljudi traže ekskluzivnost, domaće proizvode, sve ih treba nahraniti, idu po skupim mjestima. Cijeli turizam živi od toga, plaćaju se porezi, razna davanja. Cijela zajednica ima koristi od toga. To su pristojni ljudi, ekološki osviješteni i žele pravu vrijednost za svoj novac. 

ČAK 180 TISUĆA POSJETITELJA

Koji je vaš cilj za festival?

– Ja bih htio da po danu imamo 60.000 posjetitelja, dakle 180.000 za tri dana. Tada bi bili jedan od 10 najvećih festivala na svijetu. Sada smo među top 20 i druga smo po veličini Ultra iz Ultra obitelji, odmah iza one iz Miamija. To je ostvarivo, ali morali bi se napraviti neki konkretniji zahvati na ovom prostoru. Grad i Uprava Parka mladeži se trude, znam da nije sve na njima. Oni su jako suradljivi, pomažu nam, ali u Americi ovako izgleda jedno lošije srednjoškolsko igralište. Neka se nitko ne naljuti na ovo, ali tako je.

image

Tom Dubravec/CROPIX

Tom Dubravec/Cropix

Ovdje treba pomoći lokalna, regionalna i državna vlast, da se ovo izgradi kao neki premium prostor. Ljudi nekad grintaju na nas, ali, evo, kažem vam, ja nisam došao ovdje da uzmem novac i nestanem. Ja sam pametno i strpljivo ulagao, jer ovo nije posao od jedne sezone. Primjerice, ove godine smo platili gotovo 3 milijuna eura za Lineup i DJ zvijezde. Znači, mi nismo doveli neku B listu, neke top izvođače, pogledajte samo ta imena.

A kakvo tek iznenađenje spremamo... A tu je i promocija Hrvatske na kojoj radimo – ekonomisti su jasno izračunali da promocija Hrvatske koju mi radimo vrijedi oko 35 milijuna eura godišnje. Konkretno, da netko u stranim medijima i na raznim platformama želi ovoliku vidljivost Splita, Dalmacije i Hrvatske koju mi pružamo morao bi platiti taj silan novac. To je lako mjerljivo i sve se može provjeriti. 

image

Tom Dubravec/CROPIX

Tom Dubravec/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. rujan 2024 13:16