StoryEditorOCM
Panoramaimaju milijarde

Iza velike svjetske odjevne marke stoji bogata obitelj sa strogim pravilima, žive skromno, nema alkohola ni djevojaka

Piše mozaik sd
7. rujna 2023. - 13:51

Manje-više svi u garderobi imamo neki odjevni predmet marke C&A a da se nismo zapitali o kakvoj je tvrtki riječ.

Tvrtka koja se zalaže za pristupačnu modu, u vlasništvu obitelji Brenninkmeijer, stara je više od 180 godina. C&A su prva slova dvojice osnivača tvrtke, braće Clemensa (†84) i Augusta (†73) Brenninkmeijera.

Riječ je o poljoprivrednoj obitelji iz Sjeverne Rajne -Vestfalije u Njemačkoj. Kako ne bi gladovali, braća su počela trgovati suknom u Nizozemskoj, pa su se nastanili u Sneeku. I danas svi članovi obitelji imaju nizozemsku putovnicu. Prva trgovina otvorena je u Sneeku 1860. godine, a tek 1911. otvorena je prva podružnica u Njemačkoj, u Berlinu.

Sada postoji više od 399 podružnica C&A u Njemačkoj. Sjedište tvrtke je u Düsseldorfu, sjedište obitelji i dalje je u Mettingenu u Njemačkoj. S procijenjenim bogatstvom od 25 milijardi eura, Brenninkmeijerovi su jedna od najbogatijih obitelji u Europi, pišu njemački mediji, prenosi Fenix-magazin.

revolucionari u odijevanju

C&A se smatra utemeljiteljem konfekcijske mode. Početkom 20. stoljeća moderna odjeća u robnim kućama i trgovinama izrađivala se samo po mjeri bogatih.

Vlasnici tvrtke C&A unijeli su važne promjene u trgovinu odjećom. U prvom redu to su standardizirani, konfekcijski sustav veličina, princip samoposluživanja i pravo zamjene. Vlasnici C&A prvi su shvatili da je proizvodnju dobro prebaciti u države s niskim plaćama.

Osim specifične poslovne politike u tvrtki, i obitelj vlasnika njeguje posebnu radnu etiku.

image

Osnivači tvrtke C & A braća Clemens i August Brenninkmeijer koji su uveli strogu poslovnu i privatnu, katoličku etiku

/Afp

Dvojica osnivača postavila su jasna pravila, npr. da svi muški potomci moraju raditi u tvrtki, a da se žene ne miješaju u sve. Obitelj do danas živi strogo katolički, što zahtijeva određenu skromnost. Obiteljski moto "Jedinstvo znači moć" vrijedi i danas.

Brenninkmeijerovi su donedavno živjeli izolirano od javnosti. Sve do 1990-ih nije se priopćavao ni broj podružnica C&A. Postojala su pravila i za radnike. Na primjer, među zaposlenicima nisu bile dozvoljene ljubavne veze, piše Sanja Čović za Fenix-magazin.

‘bez alkohola, djevojaka, automobila ili druge ekstravagancije‘

Sve do sredine 1980-ih muški potomci, jer žene tada još nisu smjele raditi u tvrtki, živjeli su s kućnom pomoćnicom u zajedničkim stanovima na gornjim katovima robnih kuća C&A po strogim pravilima: bez alkohola, bez djevojaka, bez automobila ili druge ekstravagancije. To više ne postoji. Danas svatko u tvrtki ima šansu bio muško ili žensko, bio religiozan ili ne. Međutim, svatko tko se odluči za karijeru u obiteljskoj tvrtki mora proći cjelogodišnji trening program.

image

Obitelj Brenninkmeijer ‘teška‘ je preko 25 milijardi dolara (ilustracija)

/Shutterstock

Posebnost obiteljskoga klana ogleda se i u tome da se udjeli u tvrtki ne mogu naslijediti. Vlasnik C&A Maurice Brenninkmeijer objasnio je princip njemačkim medijima: "Ako dam ostavku, prodat ću svoje dionice nakon određenog vremena. Ako moja djeca žele ući u posao, oni se moraju prijaviti za posao, biti prihvaćeni i napredovati u programu obuke. Njihova postignuća i razvoj moraju se temeljiti na njihovom imenu, a ne na prezimenu. I samo ako su tada promaknuti na upravljačku poziciju na temelju svojih individualnih zasluga i vrijednosti, pozvani su u grupu vlasnika i mogu zauzvrat kupiti dionice."

Osim toga, svaki Brennikmeijer koji se vodi kao vlasnik u tvrtki ima vanjskog nadzornika.

Ipak, ne rade svi članovi obitelji u tvrtki. Philippe Brenninkmeijer uspješan je glumac ("Tatort", "Seks i grad"), Alexander Brenninkmeijer osnovao je vlastitu modnu marku Clemens en August, a mnogi su u službi crkve zbog katoličke vjere, piše Fenix-magazin.

image

Tvrtka je osnovana u Sneeku u Nizozemskoj, danas je sjedište tvrtke u Düsseldorfu, a sjedište obitelji u Mettingenu u Njemačkoj

Afp

Zanimljiv je to pogled iza ormara poznatoga odjevnog brenda, koji može odškrinuti tajnu uspjeha: inovacije, rad, skromnost, čvrsta poslovna i privatna etika, jedinstvo...

S time će im se biti lakše nositi i s promjenama na tržištu odjeće, kao što su interentska prodaja ili ekološki otklon od jeftinije odjeće.

image

Samo u Njemačkoj postoji više od 399 podružnica C&A

Afp
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. svibanj 2024 23:19