stdClass Object ( [id] => 296233 [title] => Robert Sever: Trendove svi mogu pratiti, ali stil se ima ili nema [alias] => robert-sever-trendove-svi-mogu-pratiti-ali-stil-se-ima-ili-nema [catid] => 266 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Kada se Robert Sever pojavio na hrvatskoj modnoj sceni još tamo davne 1997., kao stilist u našim poznatim modnim časopisima (Cosmopolitan, Mila, Klik, Gloss…), moda u Hrvata bila je, malo je reći, u povojima. Na prste jedne ruke mogli su se nabrojiti dizajneri koji su u to vrijeme uspješno poslovali, ali i poslovali uopće.

No, ovaj 39-godišnji Zagrepčanin, skupa s još nekolicinom talentiranih kolega iz branše, osnutkom vlastitog brenda Sever 2001. godine postao je i do danas ostao pionir hrvatske modne scene i jedan je od najzaslužnijih za to što se promijenila svijest Hrvata prema modi s domaćim potpisom.

Iza njega su deseci revija i sjajnih kolekcija, a u svijet kostimografije ušao je svojevremeno na poziv spisateljice i glumice Jelene Veljače, koja ga je angažirala za televizijsku seriju "Larin izbor" i otada broji već petu sapunicu, a u istoj je ulozi angažiran i u Kazalištu "Moruzgva" koje vodi poznata glumica Ecija Ojdanić.

Svestrani Robert za sebe voli reći da je jedan od onih koji nikada nije odbio ni jedan posao, a trajnost u poslu kojim se bavi duguje činjenici da svoje poklonice nikada nije prestao iznenađivati novim i neviđenim.



Odnedavno, uz svoju primarnu modnu liniju ima i još jednu, SEVER, koja je cjenovno puno prihvaljivija od prve i koja je toliko popularna da za neke komade, kao što su torbe, vesta s vrpcom ili čipkasta suknja, čak postoje i liste čekanja.

- Sretan sam da smo u teškim uvjetima koji su i dalje takvi, iskreno i pošteno stvorili brand prepoznatljive i jasne estetike, što imamo svoje klijente koji cijene i kupuju naše proizvode i što se stalno širimo. Vjerujem da je svaki korak trebao biti baš taj koji smo našim djelovanjem napravili, bez obzira koliko to utopistički zvučalo.

Nastojimo gledati samo naprijed i razvijati se, naravno sa puno poštovanja prema prošlim iskustvima - govori i ističe da za ne žali za ničim, jer mu je analiziranje učinjenog gubitak vremena.

- Ne postoje neuspjesi, samo lekcije. Na taj način živim i stvaram. Veselim se svakom novom danu i izazovu, ne tražim odgovore u prošlosti, već znatiželjno idem naprijed.



A znatiželja ga je sigurno dovela i do toga da, osluškujući potrebe tržišta, napravi svojevrsnu highstreet liniju kojom će se približiti onima kojima je njegov brend prije, zbog cijene ponajprije, bio teže dostupan.

- SEVER smo planirali jako dugo i smišljali kako da tu liniju marketinški pozicioniramo. Puno naših klijentica su, istina, djevojke koje naprosto nisu imale mogućnosti kupiti ili naručiti stvari iz prve linije, koja je bogatija i raskošnija, a željele su nositi SEVER potpis. Isto tako, željeli smo dizajnirati i mušku kolekciju, koju bismo i sami rado nosili.

Kada smo sve to stavili u računicu, ispalo je da stvaramo neku varijantu streetstyle kolekcije koja je cjenovno pristupačnija. Prva kolekcija je rasprodana u sedam dućana širom Hrvatske, s preko 800 artikala, što je za hrvatski brend velik i značajan uspjeh. Lijepo je imati i liniju koja je estetski različita od prve linije, pa je i kreativnost u drukčijem kontekstu - rekapitulira nam.

Na ovaj način Robert se približio svojim inozemnim kolegama, jer danas većina poznatih kuća ima i svoje B-linije, dostupnije radničkoj klasi. Osim toga, u svijetu vlada i trend da poznati dizajneri nerijetko surađuju sa slavnim highstreet brendovima, a Sever je u hrvatskim okvirima i tome prvi doskočio mini kolekcijama koje su se prodavale u lancu drogerija Bipa.



Zanimalo nas je i kako komentira nedavnu pomamu Hrvatica za komadima iz Balmainove linije za H&M i je li i sam podlegao tom trendu.

- Svatko ima svoje zadovoljstvo i mogu shvatiti pomamu koju je izazvala navedena kolekcija. Iza toga je ogroman marketinški mehanizam koji mi u Hrvatskoj, nažalost, ne možemo imati zbog puno razloga. Zanimljivo je kako je na kraju, ne samo u Hrvatskoj, baš ta kolaboracija izazvala takav uspjeh, pogotovo jer Balmain estetika, ali i konstrukcija, nisu za svakoga i za svaki tip fizionomije.

Što se tiče suradnji, mi smo, imate pravo, prvi brand koji je imao ovakav tip kolekcije, prije svega kolekcijom za brend ‘Concept’ prije nekoliko godina. Stvorili smo i brand ‘HERA by RS’, kao uspješnu suradnju s ludbreškom tvornicom kožne galanterije. Volimo takve suradnje i smatramo ih neophodnim i bitnim za približavanje dizajna širokoj publici - pojašnjava i veli da, po pitanju modne osviještenosti Hrvatica i toga jesu li povodljive, ipak ne voli generalizirati.

- Ne kaže se bez razloga 100 ljudi -100 ćudi. Zaista ne volim generalizirati, pa i ne mogu objektivno odgovoriti na pitanje jesu li Hrvatice modno povodljive. Naše klijentice, s druge strane, znaju što hoće i vole našu estetiku te naš pristup njima samima. Trend mogu svi pratiti, a vlastiti stil je nešto što se gradi, i ima se ili nema.



No, bez obzira na navedeno, neki su se SEVER komadi posljednjih mjeseci našli na wishlistama gotovo svake hrvatske fashionistice, i to suknje, veste, torbe, ali i krune za glavu, koje su domaća inačica megapopularnih D&G-evim ukrasa za glavu.

- Sretni smo što smo pravovremeno prepoznali što žene zapravo vole i očekuju od našeg brenda. Otkada smo prestali sudjelovati na modnim eventima i počeli brand prezentirati na jedan usmjereniji način, klijentice su drukčije reagirale. Svakako smo imali i prijašnjih uspješnica, ali je žuta čipkasta suknja koju ste spomenuli ipak nešto što nas je oduševilo, jer iskreno nismo mislili da će izazvati toliku pomamu.

S obzirom na to da je svaka ručno ‘kačkana’, sretni smo da smo uspjeli proizvesti 50-ak komada koje su doslovno planule u tri tjedna. Nova inačica je ‘Laura’, suknja od crvene čipke, koju su naše klijentice prihvatile s jednakim oduševljenjem! Planiramo i novu ediciju već na proljeće jer i dalje dobivamo upite za taj artikl i veseli nas što lagano postaje RS klasik, nešto poput Chanel sakoa, ako mogu toliko slobodno maštati.

A uspjeh kruna je nešto stvarno prekrasno, jer nas posebno veseli da možemo svakoj ženi posebno napraviti kombinaciju koju ona želi. To je prava vrijednost našeg brenda, upravo to osluškivanje potreba suvremenih žena i ostvarivanje njihovih estetskih želja! - objašnjava.



Otkrio nam je i da uskoro izbacuju još jedan ‘must have’ modni dodatak, za koji tvrdi da će biti hit zimske sezone, a već ima spremnu i SEVER viziju proljeća, koje će, najavljuje, biti elaboriranije u smislu boja i tekstura, s hrpom iznenađenja.

nevena banić bilan, foto: livio andrijić, neja markičević / eph, sever press

O poslu, kolegama, nekulturi i poslovnim izazovima

- Najbolje poslovne savjete sam dobio iz vlastitog iskustva i od mog tate Stjepana, kojemu se obratim kada baš trebam neki savjet tog tipa. Razgovaram i s nekim kolegama o svemu, pa se i međusobno savjetujemo i razmjenjujemo iskustva.

Mnoge od njih volim i cijenim, najviše one koji su pošteno uspjeli i koji marljivo i uporno rade na svom brendu i estetici. I-gle, Ana Maria Ricov, Sonja Lamut, Amarie, Twins, Iggy, Envy Room samo su neki od imena koje volim i čiji rad znatiželjno pratim.

Ne cijenim one koji su zbog uspjeha zaboravili na kućni odgoj, pa okrenu glavu i ne pozdrave te. Nažalost, i toga ima u ovom poslu.

A što se tiče toga što bi mi u poslu predstavljalo izazov, sviđa mi se kontinuitet kojim se razvija naš brend i način na koji nas se percipira. Izazov je stvarati i širiti se, biti dosljedan i ‘svoj’.
Miljenik poznatih modnih ikona

- Vole ga bivši model Ljupke Gojić-Mikić, blogerica i manekenka Anita Dujić, stylish blogerica i novinarka Ana Bacinger...

- Imamo sreće pa su navedene dame i naše prijateljice te je činjenica da vole nositi naše stvari još i bolja, a mi sretniji. Svakako je bitno da netko tko ima stil i vlastitu estetiku voli nositi RS odjeću, bez obzira radi li se o poznatoj osobi ili ne.

No, nikada nismo išli za tim da su nam VIP osobe bitnije od drugih i stvarno nam je svaka klijentica i klijent jednako važan. Mi stvaramo za sve, a ne samo za poznate. Po tome se uvelike razlikujemo od mnogih domaćih brendova.
Ljubav prema televiziji i kazalištu

- Obožavam kostimografiju i TV produkciju koji su moja ljubav već pet godina. Sada radim na seriji ‘Kud puklo da puklo’, a prije mjesec dana je bila i moja prva premijerna kostimografija za kazalište, u predstavi ‘Miris lovine’.

Volim biti znatiželjan i razvijati druge kreativne strane. Trenutno se zanimam i za fotografiju, pa sam tako sam snimio posljednju kampanju za Sever liniju.




[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => modna faca [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2015-12-16 11:15:34 [created_by] => 33 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2015-12-16 13:03:06 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2015-12-16 11:35:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3168 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 266 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 0 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti iz svijeta mode. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, moda, ljepota, putovanja, viral [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Moda [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2015/12/16/sever02.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "770x480" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 266 [name] => Moda [alias] => moda [description] => [parent] => 254 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 8 [params] => {"inheritFrom":"254","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38117889 Threads: 3 Questions: 7081209437 Slow queries: 3296776 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 607926557 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /mozaik/moda ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /mozaik/moda/robert-sever-trendove-svi-mogu-pratiti-ali-stil-se-ima-ili-nema-296233 [printLink] => /mozaik/moda/robert-sever-trendove-svi-mogu-pratiti-ali-stil-se-ima-ili-nema-296233?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 230730 [name] => robertsever [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => robertsever [link] => /tag/robertsever ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => modna faca [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Robert Sever: Trendove svi mogu pratiti, ali stil se ima ili nema [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-11-15-50-08-33 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/12/16/sever02.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/12/16/sever02.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Kada se Robert Sever pojavio na hrvatskoj modnoj sceni još tamo davne 1997., kao stilist u našim poznatim modnim časopisima (Cosmopolitan, Mila, Klik, Gloss…), moda u Hrvata bila je, malo je reći, u povojima. Na prste jedne ruke mogli su se nabrojiti dizajneri koji su u to vrijeme uspješno poslovali, ali i poslovali uopće.

No, ovaj 39-godišnji Zagrepčanin, skupa s još nekolicinom talentiranih kolega iz branše, osnutkom vlastitog brenda Sever 2001. godine postao je i do danas ostao pionir hrvatske modne scene i jedan je od najzaslužnijih za to što se promijenila svijest Hrvata prema modi s domaćim potpisom.

Iza njega su deseci revija i sjajnih kolekcija, a u svijet kostimografije ušao je svojevremeno na poziv spisateljice i glumice Jelene Veljače, koja ga je angažirala za televizijsku seriju "Larin izbor" i otada broji već petu sapunicu, a u istoj je ulozi angažiran i u Kazalištu "Moruzgva" koje vodi poznata glumica Ecija Ojdanić.

Svestrani Robert za sebe voli reći da je jedan od onih koji nikada nije odbio ni jedan posao, a trajnost u poslu kojim se bavi duguje činjenici da svoje poklonice nikada nije prestao iznenađivati novim i neviđenim.



Odnedavno, uz svoju primarnu modnu liniju ima i još jednu, SEVER, koja je cjenovno puno prihvaljivija od prve i koja je toliko popularna da za neke komade, kao što su torbe, vesta s vrpcom ili čipkasta suknja, čak postoje i liste čekanja.

- Sretan sam da smo u teškim uvjetima koji su i dalje takvi, iskreno i pošteno stvorili brand prepoznatljive i jasne estetike, što imamo svoje klijente koji cijene i kupuju naše proizvode i što se stalno širimo. Vjerujem da je svaki korak trebao biti baš taj koji smo našim djelovanjem napravili, bez obzira koliko to utopistički zvučalo.

Nastojimo gledati samo naprijed i razvijati se, naravno sa puno poštovanja prema prošlim iskustvima - govori i ističe da za ne žali za ničim, jer mu je analiziranje učinjenog gubitak vremena.

- Ne postoje neuspjesi, samo lekcije. Na taj način živim i stvaram. Veselim se svakom novom danu i izazovu, ne tražim odgovore u prošlosti, već znatiželjno idem naprijed.



A znatiželja ga je sigurno dovela i do toga da, osluškujući potrebe tržišta, napravi svojevrsnu highstreet liniju kojom će se približiti onima kojima je njegov brend prije, zbog cijene ponajprije, bio teže dostupan.

- SEVER smo planirali jako dugo i smišljali kako da tu liniju marketinški pozicioniramo. Puno naših klijentica su, istina, djevojke koje naprosto nisu imale mogućnosti kupiti ili naručiti stvari iz prve linije, koja je bogatija i raskošnija, a željele su nositi SEVER potpis. Isto tako, željeli smo dizajnirati i mušku kolekciju, koju bismo i sami rado nosili.

Kada smo sve to stavili u računicu, ispalo je da stvaramo neku varijantu streetstyle kolekcije koja je cjenovno pristupačnija. Prva kolekcija je rasprodana u sedam dućana širom Hrvatske, s preko 800 artikala, što je za hrvatski brend velik i značajan uspjeh. Lijepo je imati i liniju koja je estetski različita od prve linije, pa je i kreativnost u drukčijem kontekstu - rekapitulira nam.

Na ovaj način Robert se približio svojim inozemnim kolegama, jer danas većina poznatih kuća ima i svoje B-linije, dostupnije radničkoj klasi. Osim toga, u svijetu vlada i trend da poznati dizajneri nerijetko surađuju sa slavnim highstreet brendovima, a Sever je u hrvatskim okvirima i tome prvi doskočio mini kolekcijama koje su se prodavale u lancu drogerija Bipa.



Zanimalo nas je i kako komentira nedavnu pomamu Hrvatica za komadima iz Balmainove linije za H&M i je li i sam podlegao tom trendu.

- Svatko ima svoje zadovoljstvo i mogu shvatiti pomamu koju je izazvala navedena kolekcija. Iza toga je ogroman marketinški mehanizam koji mi u Hrvatskoj, nažalost, ne možemo imati zbog puno razloga. Zanimljivo je kako je na kraju, ne samo u Hrvatskoj, baš ta kolaboracija izazvala takav uspjeh, pogotovo jer Balmain estetika, ali i konstrukcija, nisu za svakoga i za svaki tip fizionomije.

Što se tiče suradnji, mi smo, imate pravo, prvi brand koji je imao ovakav tip kolekcije, prije svega kolekcijom za brend ‘Concept’ prije nekoliko godina. Stvorili smo i brand ‘HERA by RS’, kao uspješnu suradnju s ludbreškom tvornicom kožne galanterije. Volimo takve suradnje i smatramo ih neophodnim i bitnim za približavanje dizajna širokoj publici - pojašnjava i veli da, po pitanju modne osviještenosti Hrvatica i toga jesu li povodljive, ipak ne voli generalizirati.

- Ne kaže se bez razloga 100 ljudi -100 ćudi. Zaista ne volim generalizirati, pa i ne mogu objektivno odgovoriti na pitanje jesu li Hrvatice modno povodljive. Naše klijentice, s druge strane, znaju što hoće i vole našu estetiku te naš pristup njima samima. Trend mogu svi pratiti, a vlastiti stil je nešto što se gradi, i ima se ili nema.



No, bez obzira na navedeno, neki su se SEVER komadi posljednjih mjeseci našli na wishlistama gotovo svake hrvatske fashionistice, i to suknje, veste, torbe, ali i krune za glavu, koje su domaća inačica megapopularnih D&G-evim ukrasa za glavu.

- Sretni smo što smo pravovremeno prepoznali što žene zapravo vole i očekuju od našeg brenda. Otkada smo prestali sudjelovati na modnim eventima i počeli brand prezentirati na jedan usmjereniji način, klijentice su drukčije reagirale. Svakako smo imali i prijašnjih uspješnica, ali je žuta čipkasta suknja koju ste spomenuli ipak nešto što nas je oduševilo, jer iskreno nismo mislili da će izazvati toliku pomamu.

S obzirom na to da je svaka ručno ‘kačkana’, sretni smo da smo uspjeli proizvesti 50-ak komada koje su doslovno planule u tri tjedna. Nova inačica je ‘Laura’, suknja od crvene čipke, koju su naše klijentice prihvatile s jednakim oduševljenjem! Planiramo i novu ediciju već na proljeće jer i dalje dobivamo upite za taj artikl i veseli nas što lagano postaje RS klasik, nešto poput Chanel sakoa, ako mogu toliko slobodno maštati.

A uspjeh kruna je nešto stvarno prekrasno, jer nas posebno veseli da možemo svakoj ženi posebno napraviti kombinaciju koju ona želi. To je prava vrijednost našeg brenda, upravo to osluškivanje potreba suvremenih žena i ostvarivanje njihovih estetskih želja! - objašnjava.



Otkrio nam je i da uskoro izbacuju još jedan ‘must have’ modni dodatak, za koji tvrdi da će biti hit zimske sezone, a već ima spremnu i SEVER viziju proljeća, koje će, najavljuje, biti elaboriranije u smislu boja i tekstura, s hrpom iznenađenja.

nevena banić bilan, foto: livio andrijić, neja markičević / eph, sever press

O poslu, kolegama, nekulturi i poslovnim izazovima

- Najbolje poslovne savjete sam dobio iz vlastitog iskustva i od mog tate Stjepana, kojemu se obratim kada baš trebam neki savjet tog tipa. Razgovaram i s nekim kolegama o svemu, pa se i međusobno savjetujemo i razmjenjujemo iskustva.

Mnoge od njih volim i cijenim, najviše one koji su pošteno uspjeli i koji marljivo i uporno rade na svom brendu i estetici. I-gle, Ana Maria Ricov, Sonja Lamut, Amarie, Twins, Iggy, Envy Room samo su neki od imena koje volim i čiji rad znatiželjno pratim.

Ne cijenim one koji su zbog uspjeha zaboravili na kućni odgoj, pa okrenu glavu i ne pozdrave te. Nažalost, i toga ima u ovom poslu.

A što se tiče toga što bi mi u poslu predstavljalo izazov, sviđa mi se kontinuitet kojim se razvija naš brend i način na koji nas se percipira. Izazov je stvarati i širiti se, biti dosljedan i ‘svoj’.
Miljenik poznatih modnih ikona

- Vole ga bivši model Ljupke Gojić-Mikić, blogerica i manekenka Anita Dujić, stylish blogerica i novinarka Ana Bacinger...

- Imamo sreće pa su navedene dame i naše prijateljice te je činjenica da vole nositi naše stvari još i bolja, a mi sretniji. Svakako je bitno da netko tko ima stil i vlastitu estetiku voli nositi RS odjeću, bez obzira radi li se o poznatoj osobi ili ne.

No, nikada nismo išli za tim da su nam VIP osobe bitnije od drugih i stvarno nam je svaka klijentica i klijent jednako važan. Mi stvaramo za sve, a ne samo za poznate. Po tome se uvelike razlikujemo od mnogih domaćih brendova.
Ljubav prema televiziji i kazalištu

- Obožavam kostimografiju i TV produkciju koji su moja ljubav već pet godina. Sada radim na seriji ‘Kud puklo da puklo’, a prije mjesec dana je bila i moja prva premijerna kostimografija za kazalište, u predstavi ‘Miris lovine’.

Volim biti znatiželjan i razvijati druge kreativne strane. Trenutno se zanimam i za fotografiju, pa sam tako sam snimio posljednju kampanju za Sever liniju.




[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/mozaik/moda/robert-sever-trendove-svi-mogu-pratiti-ali-stil-se-ima-ili-nema-296233 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=bcade8bfc9a2ebd71617254bd18d146314c70538 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Robert+Sever%3A+Trendove+svi+mogu+pratiti%2C+ali+stil+se+ima+ili+nema&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fmoda%2Frobert-sever-trendove-svi-mogu-pratiti-ali-stil-se-ima-ili-nema-296233 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fmozaik%2Fmoda%2Frobert-sever-trendove-svi-mogu-pratiti-ali-stil-se-ima-ili-nema-296233 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => modna faca [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Modamodna faca

Robert Sever: Trendove svi mogu pratiti, ali stil se ima ili nema

Piše PSD.
16. prosinca 2015. - 12:35
Kada se Robert Sever pojavio na hrvatskoj modnoj sceni još tamo davne 1997., kao stilist u našim poznatim modnim časopisima (Cosmopolitan, Mila, Klik, Gloss…), moda u Hrvata bila je, malo je reći, u povojima. Na prste jedne ruke mogli su se nabrojiti dizajneri koji su u to vrijeme uspješno poslovali, ali i poslovali uopće.

No, ovaj 39-godišnji Zagrepčanin, skupa s još nekolicinom talentiranih kolega iz branše, osnutkom vlastitog brenda Sever 2001. godine postao je i do danas ostao pionir hrvatske modne scene i jedan je od najzaslužnijih za to što se promijenila svijest Hrvata prema modi s domaćim potpisom.

Iza njega su deseci revija i sjajnih kolekcija, a u svijet kostimografije ušao je svojevremeno na poziv spisateljice i glumice Jelene Veljače, koja ga je angažirala za t...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 17:50