Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

Koronavirus
StoryEditor
ModaPosljedice ‘korone‘

Pandemija ‘pogodila‘ i luksuznu robu, britanski modni gigant našao se na najvećem udaru: prodaja im pala za čak 80%, iza njih je katastrofalan tjedan

Piše Eda Vujević
23. ožujka 2020. - 19:30
Burberry Via Bestimage/Bestimage/Profimedia

Jedan od kultnih britanskih luksuznih brendova, “Burberry”, iza sebe ima katastrofalan tjedan u kojem mu je pala vrijednost dionica, ali, još gore, pad prodaje u čitavom svijetu takav je da se tvrtka javno oglasila te kazala da se suočava s nečim do sada nezabilježenim.

Naime, u zemljama Europe, Azije i Afrike prodaja je pala za 60, a u Americi za čak 80 posto te se računa da će krajem ožujka, kad će se skupiti podaci za prvo tromjesečje, ukupan pad u odnosu na isto razdoblje lani biti oko trideset posto.

– Više od 60 posto naših prodavaonica u Europi, Aziji i Africi i oko 85 posto naših trgovina u Americi trenutačno je zatvoreno, a one koje su još uvijek otvorene rade skraćeno i s vrlo slabom prodajom – objavio je Marco Gobbetti, izvršni direktor “Burberryja”, te dodao kako je koronavirus devastirao prodaju luksuzne robe širom svijeta i da time utječe i na čitavu modnu industriju širom svijeta.

– Zatvaranje prodavaonica diljem Europe i Amerike neizbježno je imalo učinke na prodaju – kazao je Nicholas Hyett, analitičar londonske brokerske tvrtke “Hargreaves Lansdown”.

– No postoje i neke dobre vijesti. Kineska se prodaja oporavlja nakon što su prodavaonice ponovno otvorene, premda je teško vjerovati da će oporavak biti brz. Bilans stanja i dalje izgleda prilično zdravo, s puno raspoložive gotovine i sredstava za plasman, što pomaže “Burberry grupi” da nastavi rad.

Tvrtka koju je Thomas Burberry osnovao daleke 1856. godine danas ima godišnji prihod od oko tri milijarde funti godišnje, a ni Prvi ni Drugi svjetski rat nisu joj naškodili. Dapače!

Vojnički štih

“Burberry” je, naime, tijekom Prvog svjetskog rata bio službeni dobavljač odjeće za britanske oružane snage te je upravo tada razvio svoj i danas prepoznatljivi vojnički štih, koji su prvo muškarci, a zatim i žene, prigrlili kao svoj, autentično britanski, način odijevanja. Tijekom Drugog svjetskog rata, suradnja s raznim rodovima vojske, ali i civilne zaštite, nastavila se, a za vojsku je napravljen i danas kultni “Burberry” baloner, ali i odjeća za žene, pripadnice teritorijalne obrane, kad se prvi put u “Burberry” asortimanu našlo i žensko odijelo sa suknjom “dizajnirano za nošenje tijekom zračnih napada”.

Naravno, i tijekom rata je “Burberry” nastavio proizvoditi i civilnu odjeću, s naglaskom na otporne materijale, u prvom redu na gabarden, koji je osnivač tvrtke Thomas Burberry izumio i patentirao još 1888. godine. Baloneri od gabardena i tipična karirana podstava, prenesena na čitavu paletu “Burberry” proizvoda, od košulja i majica do parfema i cipela, i danas su kultni modni britanski simboli. Istina, novi kreativni direktor, Talijan Riccardo Tisci, koji je iz pariške modne kuće “Givenchy” došao u “Burberry” prije dvije godine, značajno je redizajnirao stil, pa i sam logo i monogram ove modne marke.

Bilo je to prvi put u dvadeset godina da su na logotipu, koji je 1999. osmislio Fabien Baron, učinjene preinake, no ne i prvi put u povijesti brenda. Tiscijev vizualni identitet četvrta je iteracija logotipa od 1901. godine, no prva s kojom je napravljen doista radikalan vizualni zaokret.

Ipak, i uza sve promjene, “Burberry” je prepoznatljiv i potpunim modnim neznalicama, a u samoj kompaniji, suočenoj s golemim razmjerima katastrofe izazvane korona-pandemijom, ne sumnjaju da će preživjeti i ovo iskušenje. Pitaju se samo koliko će to koštati. No to se i tako pitamo svi, s “Burberry” balonerom u ormaru ili bez njega... 

#KORONAVIRUS#BURBERRY

Izdvojeno