stdClass Object ( [id] => 240459 [title] => Vodič kroz najveće sezonske filmske festivale u Hrvatskoj: dugo toplo ljeto pokretnih slika [alias] => vodic-kroz-najvece-sezonske-filmske-festivale-u-hrvatskoj-dugo-toplo-ljeto-pokretnih-slika [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Na širokome potezu od Supetra i Splita preko Zadra, Motovuna i Pule sve do Vukovara, gledateljima će se pružiti prilika da uživaju u ponajboljim naslovima recentne igranofilmske produkcije i dokumentaristike

SUPETAR SUPER FILM FESTIVAL (15. – 19. srpnja)

Dokumentarci su sve zapaženiji na svjetskim festivalima. Direktor Supetar Super Film Festivala Petar Trebotić povukao je dobar potez kad je odlučio odabrati doksove za izričaj manifestacije.

- Svijet dokumentarnog filma je strahovito napredovao, pa se danas dobri dokumentarci mogu itekako nositi s razvikanim igranim filmovima. Također, treba znati da je danas osjetno jednostavnije otići na egzotičnu lokaciju snimati film, isto kao što je uvelike jednostavnije (i jeftinije) nabaviti opremu koja je za to potrebna.

Strahovito se mnogo ulaže u tu formu, pa nije ni čudo da svakim danom ima sve više i više izvrsnih dokumentarnih filmova. Mi smo prezadovoljni s takvim razvojem događaja, a od prvog dana nismo ni sumnjali jesmo “pogodili“ kada smo pokrenuli festival dokumentarnog izričaja. Kad danas tijekom festivalskih večeri pogledamo rasprodane projekcije, znamo da smo napravili dobar posao – drži Trebotić.
'Duh četrdeset i pete'
I Supetar se pokazao kao destinacija za turiste koji žele “više od mora i plaže“.

- Supetar je strahovito napredovao u posljednjih nekoliko godina. Prepoznata je činjenica da more i sunce nisu jedini zahtjevi koje naši turisti imaju. Turistička zajednica uz grad Supetar uložila je goleme napore da turistima, posjetiteljima i stanovnicima pruži mnogo više.

Danas je Supetar pitoreskni mediteranski gradić, na 40 minuta od Splita, koji posjetiteljima nudi obilje različitih događanja. Svi gosti festivala, kao i svi volonteri, apsolutno su oduševljeni Supetrom i samim otokom te se mahom vraćaju i sljedećih godina. To je posebice simpatično doživjeti od autora filmova koji dotične godine nisu u programu, ali bi svejedno vrlo rado došli sudjelovati, kako kažu, na bilo koji način – otkriva Trebotić.

Prošli SSFF imao je najjači program dosad. Kako ga nadmašiti ove godine, pitanje je sad.
- Svake godine se trudimo nadmašiti prošlogodišnji program. To je jedna od stvari koje moramo raditi ako želimo da se festival razvija i zasad u tome i uspijevamo. Nažalost, nezahvalna klima u kojoj se nalazimo već nekoliko godina nam ne dopušta rasti brzinom kojom bismo željeli, pa su nam nove lokacije prikazivanja zasad tek nedosanjani san.
'Pogrebnik'
No, ovih 20-ak filmova koji nam stanu u program, uvijek su pažljivo odabrani i predstavljaju ponajbolje od europskog dokumentarizma u protekle dvije godine. Izuzetno smo sretni da su nam selektori Oliver Sertić za službenu konkurenciju te Đelo Hađžiselimović za hrvatski dio programa, dvije osobe koje žive samo i jedino u svijetu dokumentarnih filmova, i bez čije pomoći SSFF jednostavno ne bi bio to što jest – veli Trebotić, kojemu je nezahvalno posebno isticati neki naslov.

- Uistinu imamo vrlo dobar izbor ove godine. Ako baš moram, izdvojio bih svakako filmove koji su me se posebno dojmili, kao npr. “Pogrebnik“ (D. Nikolić), “Posebna potreba“ (Carlo Zarotti), “Duh četrdeset i pete“ (Ken Loach). Svakako ne bi trebalo propustiti ni “U potrazi za Sugarmanom“, prvog dobitnika Oscara koji ćemo prikazati na festivalu. Zapravo, preporučio bih ljudima da pogledaju sve što stignu - neće požalit.i

PULA FILM FESTIVAL (12. – 26. srpnja)


Konferencija za medije na kojoj je predstavljen program 61. pulskog filmskog festivala nekako je bolje odjeknula u stranim, nego domaćim tiskovinama, konkretno dvama važnim međunarodnim magazinima “Variety“ i “ScreenDaily“. Ipak, članica umjetničkog savjeta Pule Tanja Miličić nema dojam da domaći mediji nisu prenijeli program 61. pulskog filmskog festivala, već su “možda njihovi osvrti mogli biti opširniji, no to je stvar uređivačke politike“.

- Pulski festival je uvijek bio interesantan novinarima jer je ipak riječ o našem najstarijem i najposjećenijem filmskom festivalu koji uz hrvatske filmove ima i bogat međunarodni program te pregršt popratnih poput Pulice za djecu, Dizalice za mlade, Pulske kinoteke za sve generacije, Pula PRO za filmske profesionalce itd. Prisutnost u “velikima“, “Varietyju“ i “Screen Dailyju,“ prvi je korak ka izlasku Festivala na međunarodnu scenu koji je jedan od glavnih ciljeva novoosnovanog umjetničkog savjeta. Jako smo sretni zbog toga, iako znamo da je pred nama još puno posla – kazuje Miličić koja je s Umjetničkim savjetom, predsjednikom Hrvojem Pukšecom i Mikeom Downeyjem, započela rad tek krajem ožujka.
'Jimmy's Hall'
- Bilo je vatreno, ali i izazovno, no unatoč nedostatku vremena, složili smo kvalitetan i raznovrstan program. Svaki od 55 odabranih stranih filmova vrijedan je gledanja jer je riječ o vrlo zanimljivim i šarolikim filmskim izričajima europske i svjetske kinematografije. Iz međunarodnog programa istaknula bih “Jimmy’s Hall“ Kena Loacha, “Razredni neprijatelj“ Roka Bičeka, “Primjese boja“ Shanea Carrutha i “Japanski pas“ Tudora Cristian Jurgiua. Iz Dizalice, programa za mlade koji će biti porinut na 61. Puli, izdvojila bih “Mi smo najbolje“ Lukasa Moodyssona i “Galore“ Rhys Grahama. Pulica, program za djecu, ove se godine otvara Chaplinovim “Mališanom“. Međunarodni program kratkih filmova čine najbolji europski filmovi iz 2013. i nemoguće je izdvojiti bilo koji. Štogod naši gledatelji odlučili pogledati, neće pogriješiti – sigurna je Miličić.

Brojka hrvatskih filmova nije rekordna kao protekle dvije godine, no ipak krije potencijalne hitove i dobre filmove.
- Na natječaj raspisan za prijavu filmova u Hrvatski program pristiglo je 21 dugometražni filmski naslov te 28 kratkometražnih. Prijavljeni se filmovi u velikoj mjeri međusobno razlikuju stilski, rodovski, žanrovski, kvalitativno te produkcijski. Imajući na umu potrebu za kondenziranjem programa na zadovoljavajuću kvalitativnu razinu u odnosu na prethodne godine, pristupilo se nešto restriktivnijem selekcijskom procesu koji je u konačnici iznjedrio 12 dugometražnih i 12 kratkometražnih filmova.



Iako su članovi umjetničkog savjeta za sada jedini imali privilegiju pogledati sve odabrane filmove i smatraju da je svaki poseban na svoj način, o njima će tek suditi žiri, filmski kritičari i publika. No, umjetnički savjet ne razlikuje tzv. nezavisne od zavisnih filmova, naš jedini kriterij je kvaliteta. Filmovi su u obje kategorije šaroliki, stilski i žanrovski drukčiji, svaki poseban na svoj način, što je dobro za sveukupan dojam o hrvatskom programu. Sve je više mladih, još neafirmiranih autora koji imaju poseban izričaj i koje tek čeka blistava budućnost.

MOTOVUN FILM FESTIVAL (26. – 30. srpnja)


Od njegova prvog izdanja 1999. godine, Motovun je isticao važnost festivalskih i art-filmova u Hrvatskoj.
- Kad je Motovun počinjao, rasap stare socijalističke kinomreže bio je na vrhuncu. U Hrvatskoj nije postojao ni jedan multipleks, a Zagreb je imao samo tri kinodvorane. Samim tim, publika nije mogla vidjeti čak ni bazični art-repertoar, stvari poput Almodovara ili Davida Lyncha.

S vremenom se to mijenjalo, proširio se broj ekrana, uvećala repertoarna ponuda, povećao broj festivala, pa smo i mi mogli sebi priuštiti da ne moramo nužno igrati Von Triera ili Almodovara, nego da malo eksperimentiramo.

Je li Motovun učinio art-filmove važnijima? Mislim da ne. Ali, Motovun je postavio obrazac za sve filmske festivale u hrvatskoj i užoj regiji, a gotovo svi dobri festivali danas (ZFF i FMFS uključivši) rade motovunski “kadrovi“ i rade ih na način koji je pod velikim utjecajem Motovuna – tvrdi motovunski selektor Jurica Pavičić.

Ovogodišnji veoma bogati program Motovuna pokazuje da je ipak moguće probrati dobre filmove unatoč krizi.
- Dobrih filmova uvijek ima, samo što ih nema nepregledan broj. Kako u Hrvatskoj danas ima mnogo festivala od kojih su mnogi financijski komforniji od nas ili su izdanak distributera, koji put ne dobijemo film koji želimo, ali onda tražimo dalje. Pri tome nastojimo iznenađivati neobičnim, neočekivanim ostvarenjima, kao što su ukrajinski film o gluhonijemima bez riječi (“The Tribe“), ili film s Robertom Redfordom samim na jedrilici (“All Is Lost“), ili norveški krimić tarantinovskog štiha u kojem Bruno Ganz glumi srpskog mafijaša (“Kraftidioten“) – ističe Pavičić.
'Kraftidioten'
Glavninu glavnoga programa čine festivalske atrakcije poput “Dječaštva“, no film Richarda Linklatera nije jedini “must see“ naslov.

- “Boyhood“ je po mome mišljenju epohalan film, film koji mijenja predodžbu o tome kako se uopće film snima, time što izbija temeljnu premisu, onu da se snima intenzivnom radnom kampanjom, u kratkom roku i odjednom. Mogao bih izdvojiti pobjednika San Sebastiana, venecuelanski film “Loša kosa“ kojim otvaramo festival.

Tu je i poljska crno-bijela drama “Ida“ za koju naš kolega Polimac drži da je najvažniji istočnoeuropski film u zadnjih deset godina. Tu je pobjednik Berlina, kineski noir “Crni ugljen, bijeli led“. Ja imam i neke svoje miljenike: grčki film “Stratos“ je najoriginalniji film sezone, čudan spoj Tarantina i Ionesca, a “Policajčeva žena“ neobična studija o jednom braku koju krije patološko naličje – sažeo je selektor motovunski “best of“.
'Crni ugljen, bijeli led'
Motovun ove godine dovodi u goste velikoga ruskog redatelja Andreja Zvjaginceva i priređuje mu retrospektivu, ali bez njegova najnovijeg filma “Levijatan“.

- Zvjagincev je snimio četiri filma, od kojih su tri veličanstvena. “Elena“ i “Levijatan“ su, nadalje, žestoka dijagnoza putinovske Rusije, filmovi koji se opiru klišeju da ruski film ne voli socijalni realizam. To je dovoljno za priznanje. Bilo bi prirodno, i naša je želje bila, da retrospektivu važnog gosta okrunimo njegovim novim filmom. Hrvatski distributer nam je, međutim, uskratio film jer ga želi prikazati na festivalu koji sam organizira.

VUKOVAR FILM FESTIVAL (25. – 30. kolovoza)


Slavonija za razliku od Dalmacije nije živahna kad su filmski festivali u pitanju. No, zato je tu Vukovar Film Festival.
- Na žalost, ne znam u čemu je Slavonija danas živahna. Od nekada drugog po BDP-u grada u bivšoj državi, danas je Vukovar među posljednjima na toj ljestvici u RH, a RH među zadnjima u Europi.

Ljudi biraju političare da bi bolje živjeli, ovi kada dođu na vlast jedino i isključivo brinu o vlastitom PR-u, a suština zašto su tu gdje jesu nepovratno odlazi u zaborav. Naivni smo kada od onih koji nikada nisu ništa stvorili očekujemo da nas izvuku iz ekonomsko/etičke krize.

Reset će biti bolan i doći će izvana, ali prekasno za sanjanu prosperitetnu Hrvatsku. Ujedno, sramotno da se svi u Hrvatskoj kunu u Vukovar, svi žele razvoj Vukovara, a kad treba podržati najznačajniji kulturni događaj u Vukovaru i Slavoniji, tada malo tko to želi financirati čak i s minimalnim sredstvima – govori Igor Rakonić, direktor Vukovar Film Festivala.

VFF je pokupovao takoreći sve najzvučnije filmove koji su ubrali nagrade na velikim svjetskim smotrama i tako “poremetio“ planove ostalim ljetnim CRO festivalima.

- Jako dobro ste primijetili, pokupovali smo najzvučnije filmove jer samo tako možemo osigurati visokokvalitetni program našem festivalu. Za etatizam po Hrvoju Hribaru, a koji je HAVC dužan provoditi, VFF je nerješivi “glitch“ koji iz godine u godinu ima najbolji program od svih festivala u Hrvatskoj.

Vrijednost i potencijal VFF-a svojim evaluacijama prepoznale su gotovo sva Ministarstva kulture podunavskih zemalja osim Hrvatske, zahvaljujući Hribaru i njegovu maćehinskom odnosu prema Vukovar Film Festivalu. Kao rezultat imamo činjenicu da HAVC nekim festivalima daje gotovo dvostruko više novca, a držimo da VFF u najmanju ruku zaslužuje jednak tretman poput njih – smatra Rakonić.
'Mapa do zvijezda'
A najzvučniji filmovi tempirani za VFF su...
- Gledat ćemo dobitnika Srebrnog medvjeda, izvrsnu dramu “Križni put“ Dietricha Brugermanna koji nam ujedno i dolazi u Vukovar. Nadalje, s ovogodišnjeg Cannesa prikazujemo dobitnika nagrade Izvjestan pogled, sjajnu mađarsku dramu “Bijeli Bog“ Kornéla Mundruczóa, te nadam se pobjednika ovogodišnje Pule “Broj 55“ iznimno talentiranog Kristijana Milića.

Od filmova iz natjecateljske selekcije Cannesa, prikazat ćemo dobitnika Velike nagrade žirija, talijansku dramu “Čuda“ Alice Rohrwacher, “Tihu vodu“ Naomi Kawase, canneskoga scenarističkog laureata “Levijatana“ Andreja Zvjaginceva, urnebesnu komediju “Divlje priče“ Damiana Scifrona, “Dva dana, jedna noć“ braće Dardenne i Cronenbergov “Mapa do zvijezda“ za koji je Julianne Moore dobila nagradu za najbolju glumicu.



Izdvojio bih još “Bože pomozi djevojci“, dobitnika Specijalne nagrade žirija na ovogodišnjem Sundanceu, zatim jedan od najiščekivanijih filmova godine “Sin City: Vrijedna ubojstva“ Roberta Rodrigueza, genijalni “Pravac Litva!“ Emilisa Velyvisa, impresivni “Pravila preživljavanja“ Davida Mackenzieja… Ovdje stajem budući da nešto veliko moram ostaviti za festivalsku konferenciju za novinare – zaustavlja se Rakonić i koristi priliku da pozove sve ljubitelje filma da dođu na festival, uživaju u kinu, Vukovaru, Dunavskim otocima i plažama, iću i piću…

- Ovogodišnji festival posvetit ćemo stradalima u nedavnim poplavama, a cjelokupni prihod od prodanih ulaznica donirat ćemo za obnovu Škole filma iz Gunje.

AVVANTURA FESTIVAL FILM FORUM ZADAR (23. – 29. kolovoza)


Jubilarna peta Avvantura je pred nama. Puno se toga sprema za peti rođendan.

- Ono što nas posebno veseli je činjenica da su značajne međunarodne institucije poput HAVC-a i Torino Film Lab-a prepoznale naš trud i fokus, a to je okupljati filmsku industriju u Zadru. Ravnatelj HAVC-a Hrvoje Hribar i direktor venecijanskog filmskog festivala Alberto Barbera i ja u ime Avvantura Film Festivala Zadar i Filmforumzadar Matchmakinga potpisali smo ugovor o suradnji i održavanju Torino Film Lab-a u Zadru.

Drugi značajan industrijski event u sklopu Filmforumzadar Matchmaking programa je “KIN KONG”. HAVC u suradnji s nama organizira u Zadru prvi međunarodni kongres nezavisnih kinoprikazivača.

To je početak sljedeće faze digitaliziranja hrvatskih nezavisnih kina. A posebno mi je drago da u čast nedavno preminulom velikom europskom filmskom producentu Karlu “Baumiju” Baumgartneru organiziramo međunarodni nogometni turnir, “International football match remembering beloved Baumi“ – ponosno će Sergej Stanojkovski, direktor manifestacije Avvantura Festival FilmForum Zadar.

Avvantura je ove godine pojačala industrijski dio, proširila festival na internet (kao prvi u Hrvatskoj i Istočnoj Europi), obogatila Film Corner Zadar, program u kojem se ističu zadarski filmovi, autori i projekti u nastajanju, te odvela festival i izvan granica Hrvatske.
'Najtraženiji čovjek'
- Gostujemo u Crnoj Gori u Podgorici gdje surađujemo sa studentima Fakulteta vizualnih umjetnosti pri Univerzitetu Mediteran i s Crnogorskom kinotekom i Slovačkim veleposlanstvom. Također, počinjemo kooperaciju s Palm Springsom, festivalom u SAD-u pred samu dodjelu Oscara na kojem se okupljaju značajna imena američkog i svjetskog filma – prebire novitete Stanojkovski.

Ukupan broj filmova koje Avvantura prikazuje je preko 100, a približno će toliko gostiju i posjetiti Zadar.

- Pored selekcije s raznih svjetskih festivala (Berlin, Venecija, Cannes, Toronto, Sundance) imamo i nešto više filmova manje poznatih autora kojima dajemo platformu.

Dolazi nam sjajni Španjolac Luis Minarro, poznat kao producent filmova Apichatponga Weerasethakula, Naomi Kawase i drugih. Luis dolazi kao redatelj predstaviti svoj debitantski film “Falling Star“. Bit će raznih naslova, od Corbijnova “Most Wanted Man”, preko “The Rovera”, “Mostova Sarajeva”, “The Lamb” Kutlug Atamana, “Joea” Davida Gordona Greena...



Kako je ovo naš peti rođendan, imat ćemo više od 100 službenih gostiju iz raznih krajeva Europe i svijeta. Dolazi Lodge Kerrigan, redatelj “Homelanda“ koji će se uključiti u raspravu “Film vs. TV”, zatim Čedomir Kolar, plodni producent “Ničije zemlje”, “Pogrešne dostave”, očekujemo Anamariju Marincu i Razvana Radulescua, prijatelje festivala braću Buharov iz Mađarske i mnoge druge – najavljuje direktor festivala koji “obogaćuje Zadar na razini lokalne, nacionalne i međunarodne institucionalne suradnje“.

- Publika u Zadru je obogaćena za mogućnost gledanja filmova koji, nažalost, kroz nestanak dvaju starih kina na poluotoku, nemaju više gdje biti prikazivani. Festival produlji turističku sezonu za sedam dana i razvija se u pravcu jednog doživljaja u kojem se spaja filmska kultura sa svim ostalim društvenim i gospodarskim sektorima, jer je to ono posebno što Zadar može pružiti.

SPLIT FILM FESTIVAL (13. – 20. rujna)


Na Facebook stranici STFF-a najprije je osvanuo datum 19. izdanja festivala, a zatim i obavijest da je rok za prijave filmova istekao i da će se popis prihvaćenih radova objaviti na web-stranici festivala najkasnije početkom srpnja. Dakle, STFF-a će biti unatoč drastično smanjenom proračunu.

- Datum festivala za ovu godinu određen je prošle. Službena odluka o drastičnom rezanju sredstava festivalu stigla je relativno kasno, pa se u ovoj tranzicijskoj godini nije moglo puno napraviti, tako da je izgledalo da se festival 2014. neće održati. Ni mediji ni kulturna javnost (osim nekoliko časnih iznimaka) nisu imali ništa protiv toga. Zabrinuti su bili prijatelji i poslovni partneri iz inozemstva kojima je bilo stalo da se festival održi.

Bez nekog oglašavanja za ovogodišnji festival pristiglo je oko dvije tisuće prijava, pa smo bili dužni pokušati organizirati festival. Tek je u lipnju obznanjeno da će se festival ipak organizirati. Sljedeće godine situacija će biti drukčija, festival čekaju velike promjene – očitovao se direktor Branko Karabatić.
Branko Karabatić

Kako je Karabatić uspio premostiti financijske teškoće, najveće otkako je festivala?

- Kako je poznato festival je priznat i poznat u svijetu i Europi, prijatelji i partneri olakšavaju nam posao i pomažu da se festival održi. Svaki šok donosi nešto dobro, možda je najvažnije da se zastane, izađe iz rutine i pokuša preobraziti prividni gubitak u dobitak – odgovara Karabatić.

Pitamo ga i koliko će se reducirani budžet osjetiti na filmovima i programima.

- Neće se uopće osjetiti, dapače. Festival veće devetnaestu godinu svojim programom utječe, moglo bi se reći neprimjetno, na profiliranje drugih festivala. Ne zaboravimo da je najstariji međunarodni festival u Hrvata još uvijek najvitalniji, uvijek u potrazi za novim, ne komercijalnim, već umjetničkim izazovima. Zgodno je spomenuti da je kratki film “Yeon rae no ri“ (“Igre ljubavi“), ovogodišnji pobjednik Animafesta, prikazan lani na našem festivalu.

Prošlogodišnji dobitnik Grand Prixa za kratki film u Splitu, Ukrajinac Myroslav Slaboshpytskiy, snimio je zapaženi cjelovečernjak o svijetu gluhonjemih mladića “Pleme“ koji nažalost neće biti prikazan u Splitu u rujnu, jer je već odabran za drugi domaći festival – nastavlja direktor i priopćava da se koncept festivala neće mijenjati, osim što će program biti radikalniji.

- Prije koju godinu mogli ste biti sigurni koje filmove možete očekivati na STFF-u, a sada slične filmove prikazuju i tzv. mainstream festivali, tako smo “izgubili“ nekoliko naslova, jer svi žele imati bar hrvatske premijere. Zanimljivo je da nismo mogli dobiti film prikazan u Rotterdamu (dakle, europska premijera), jer festival u Varšavi želi “istočnoeuropsku premijeru“ (!??), kako nas je obavijestio japanski producent. Spremamo kompleksni tematski program o gubitku privatnosti, fizičkom i elektroničkom nadzoru, špijuniranju itd.

MARKO NJEGIĆ

Ostali 'must see' festivali

POSTIRA (31.7. – 3.8.) – Četvrto izdanje bračkog festivala dat će publici još jedan “kratko, ali slatko“ uvid u najbolje od kratkometražnog filma u Hrvatskoj i svijetu.

STARIGRAD PAKLENICA (2. 8. – 7.8.) – Unikatni ambijent kanjona Paklenice ugostit će galapremijere glazbenih doksova poput Huljićeva filma “Tonetov život ili Bog, lavur, iće i piće”.

OPUZEN (19.8. – 24.8.) – Četvrti rođendan festivala na ušću Neretve trebao bi proteći u svečarskom tonu uz mnoštvo filmova koji inače nisu dostupni publici većeg dijela južne Dalmacije.

LIBURNIA (26.8. – 30.8.) – Oliver Sertić potrudit će se i ove godine da 12. izdanje najstarijeg festivala dokumentarnog filma učini obveznim odredištem za ljubitelje doksova.

TRASH (10.9. – 13.9.) – Varaždinski festival predstavio se na splitskoj Rivi i oduševio transformiravši mnoge u zombije i ostale likove iz trash filmova. Dobra reklama za devetu etapu.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Na širokome potezu od Supetra i Splita preko Zadra, Motovuna i Pule sve do Vukovara, gledateljima će se pružiti prilika da uživaju u ponajboljim naslovima recentne igranofilmske produkcije i dokumentaristike [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => tradicionalni Bedeker kritičara 'slobodne dalmacije' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-07-12 16:46:33 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-07-14 12:03:16 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-07-13 15:36:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3861 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/07/11/Scena/Cuda_thumb.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x400" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38100413 Threads: 4 Questions: 7080070487 Slow queries: 3296544 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 607899017 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 51 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/vodic-kroz-najvece-sezonske-filmske-festivale-u-hrvatskoj-dugo-toplo-ljeto-pokretnih-slika-240459 [printLink] => /kultura/vodic-kroz-najvece-sezonske-filmske-festivale-u-hrvatskoj-dugo-toplo-ljeto-pokretnih-slika-240459?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 198578 [name] => filmofilskivodič [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => filmofilskivodic [link] => /tag/filmofilskivodic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Na širokome potezu od Supetra i Splita preko Zadra, Motovuna i Pule sve do Vukovara, gledateljima će se pružiti prilika da uživaju u ponajboljim naslovima recentne igranofilmske produkcije i dokumentaristike [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => tradicionalni Bedeker kritičara 'slobodne dalmacije' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Vodič kroz najveće sezonske filmske festivale u Hrvatskoj: dugo toplo ljeto pokretnih slika [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-11-10-58-53-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/07/11/Scena/Cuda_thumb.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/07/11/Scena/Cuda_thumb.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Na širokome potezu od Supetra i Splita preko Zadra, Motovuna i Pule sve do Vukovara, gledateljima će se pružiti prilika da uživaju u ponajboljim naslovima recentne igranofilmske produkcije i dokumentaristike

SUPETAR SUPER FILM FESTIVAL (15. – 19. srpnja)

Dokumentarci su sve zapaženiji na svjetskim festivalima. Direktor Supetar Super Film Festivala Petar Trebotić povukao je dobar potez kad je odlučio odabrati doksove za izričaj manifestacije.

- Svijet dokumentarnog filma je strahovito napredovao, pa se danas dobri dokumentarci mogu itekako nositi s razvikanim igranim filmovima. Također, treba znati da je danas osjetno jednostavnije otići na egzotičnu lokaciju snimati film, isto kao što je uvelike jednostavnije (i jeftinije) nabaviti opremu koja je za to potrebna.

Strahovito se mnogo ulaže u tu formu, pa nije ni čudo da svakim danom ima sve više i više izvrsnih dokumentarnih filmova. Mi smo prezadovoljni s takvim razvojem događaja, a od prvog dana nismo ni sumnjali jesmo “pogodili“ kada smo pokrenuli festival dokumentarnog izričaja. Kad danas tijekom festivalskih večeri pogledamo rasprodane projekcije, znamo da smo napravili dobar posao – drži Trebotić.
'Duh četrdeset i pete'
I Supetar se pokazao kao destinacija za turiste koji žele “više od mora i plaže“.

- Supetar je strahovito napredovao u posljednjih nekoliko godina. Prepoznata je činjenica da more i sunce nisu jedini zahtjevi koje naši turisti imaju. Turistička zajednica uz grad Supetar uložila je goleme napore da turistima, posjetiteljima i stanovnicima pruži mnogo više.

Danas je Supetar pitoreskni mediteranski gradić, na 40 minuta od Splita, koji posjetiteljima nudi obilje različitih događanja. Svi gosti festivala, kao i svi volonteri, apsolutno su oduševljeni Supetrom i samim otokom te se mahom vraćaju i sljedećih godina. To je posebice simpatično doživjeti od autora filmova koji dotične godine nisu u programu, ali bi svejedno vrlo rado došli sudjelovati, kako kažu, na bilo koji način – otkriva Trebotić.

Prošli SSFF imao je najjači program dosad. Kako ga nadmašiti ove godine, pitanje je sad.
- Svake godine se trudimo nadmašiti prošlogodišnji program. To je jedna od stvari koje moramo raditi ako želimo da se festival razvija i zasad u tome i uspijevamo. Nažalost, nezahvalna klima u kojoj se nalazimo već nekoliko godina nam ne dopušta rasti brzinom kojom bismo željeli, pa su nam nove lokacije prikazivanja zasad tek nedosanjani san.
'Pogrebnik'
No, ovih 20-ak filmova koji nam stanu u program, uvijek su pažljivo odabrani i predstavljaju ponajbolje od europskog dokumentarizma u protekle dvije godine. Izuzetno smo sretni da su nam selektori Oliver Sertić za službenu konkurenciju te Đelo Hađžiselimović za hrvatski dio programa, dvije osobe koje žive samo i jedino u svijetu dokumentarnih filmova, i bez čije pomoći SSFF jednostavno ne bi bio to što jest – veli Trebotić, kojemu je nezahvalno posebno isticati neki naslov.

- Uistinu imamo vrlo dobar izbor ove godine. Ako baš moram, izdvojio bih svakako filmove koji su me se posebno dojmili, kao npr. “Pogrebnik“ (D. Nikolić), “Posebna potreba“ (Carlo Zarotti), “Duh četrdeset i pete“ (Ken Loach). Svakako ne bi trebalo propustiti ni “U potrazi za Sugarmanom“, prvog dobitnika Oscara koji ćemo prikazati na festivalu. Zapravo, preporučio bih ljudima da pogledaju sve što stignu - neće požalit.i

PULA FILM FESTIVAL (12. – 26. srpnja)


Konferencija za medije na kojoj je predstavljen program 61. pulskog filmskog festivala nekako je bolje odjeknula u stranim, nego domaćim tiskovinama, konkretno dvama važnim međunarodnim magazinima “Variety“ i “ScreenDaily“. Ipak, članica umjetničkog savjeta Pule Tanja Miličić nema dojam da domaći mediji nisu prenijeli program 61. pulskog filmskog festivala, već su “možda njihovi osvrti mogli biti opširniji, no to je stvar uređivačke politike“.

- Pulski festival je uvijek bio interesantan novinarima jer je ipak riječ o našem najstarijem i najposjećenijem filmskom festivalu koji uz hrvatske filmove ima i bogat međunarodni program te pregršt popratnih poput Pulice za djecu, Dizalice za mlade, Pulske kinoteke za sve generacije, Pula PRO za filmske profesionalce itd. Prisutnost u “velikima“, “Varietyju“ i “Screen Dailyju,“ prvi je korak ka izlasku Festivala na međunarodnu scenu koji je jedan od glavnih ciljeva novoosnovanog umjetničkog savjeta. Jako smo sretni zbog toga, iako znamo da je pred nama još puno posla – kazuje Miličić koja je s Umjetničkim savjetom, predsjednikom Hrvojem Pukšecom i Mikeom Downeyjem, započela rad tek krajem ožujka.
'Jimmy's Hall'
- Bilo je vatreno, ali i izazovno, no unatoč nedostatku vremena, složili smo kvalitetan i raznovrstan program. Svaki od 55 odabranih stranih filmova vrijedan je gledanja jer je riječ o vrlo zanimljivim i šarolikim filmskim izričajima europske i svjetske kinematografije. Iz međunarodnog programa istaknula bih “Jimmy’s Hall“ Kena Loacha, “Razredni neprijatelj“ Roka Bičeka, “Primjese boja“ Shanea Carrutha i “Japanski pas“ Tudora Cristian Jurgiua. Iz Dizalice, programa za mlade koji će biti porinut na 61. Puli, izdvojila bih “Mi smo najbolje“ Lukasa Moodyssona i “Galore“ Rhys Grahama. Pulica, program za djecu, ove se godine otvara Chaplinovim “Mališanom“. Međunarodni program kratkih filmova čine najbolji europski filmovi iz 2013. i nemoguće je izdvojiti bilo koji. Štogod naši gledatelji odlučili pogledati, neće pogriješiti – sigurna je Miličić.

Brojka hrvatskih filmova nije rekordna kao protekle dvije godine, no ipak krije potencijalne hitove i dobre filmove.
- Na natječaj raspisan za prijavu filmova u Hrvatski program pristiglo je 21 dugometražni filmski naslov te 28 kratkometražnih. Prijavljeni se filmovi u velikoj mjeri međusobno razlikuju stilski, rodovski, žanrovski, kvalitativno te produkcijski. Imajući na umu potrebu za kondenziranjem programa na zadovoljavajuću kvalitativnu razinu u odnosu na prethodne godine, pristupilo se nešto restriktivnijem selekcijskom procesu koji je u konačnici iznjedrio 12 dugometražnih i 12 kratkometražnih filmova.



Iako su članovi umjetničkog savjeta za sada jedini imali privilegiju pogledati sve odabrane filmove i smatraju da je svaki poseban na svoj način, o njima će tek suditi žiri, filmski kritičari i publika. No, umjetnički savjet ne razlikuje tzv. nezavisne od zavisnih filmova, naš jedini kriterij je kvaliteta. Filmovi su u obje kategorije šaroliki, stilski i žanrovski drukčiji, svaki poseban na svoj način, što je dobro za sveukupan dojam o hrvatskom programu. Sve je više mladih, još neafirmiranih autora koji imaju poseban izričaj i koje tek čeka blistava budućnost.

MOTOVUN FILM FESTIVAL (26. – 30. srpnja)


Od njegova prvog izdanja 1999. godine, Motovun je isticao važnost festivalskih i art-filmova u Hrvatskoj.
- Kad je Motovun počinjao, rasap stare socijalističke kinomreže bio je na vrhuncu. U Hrvatskoj nije postojao ni jedan multipleks, a Zagreb je imao samo tri kinodvorane. Samim tim, publika nije mogla vidjeti čak ni bazični art-repertoar, stvari poput Almodovara ili Davida Lyncha.

S vremenom se to mijenjalo, proširio se broj ekrana, uvećala repertoarna ponuda, povećao broj festivala, pa smo i mi mogli sebi priuštiti da ne moramo nužno igrati Von Triera ili Almodovara, nego da malo eksperimentiramo.

Je li Motovun učinio art-filmove važnijima? Mislim da ne. Ali, Motovun je postavio obrazac za sve filmske festivale u hrvatskoj i užoj regiji, a gotovo svi dobri festivali danas (ZFF i FMFS uključivši) rade motovunski “kadrovi“ i rade ih na način koji je pod velikim utjecajem Motovuna – tvrdi motovunski selektor Jurica Pavičić.

Ovogodišnji veoma bogati program Motovuna pokazuje da je ipak moguće probrati dobre filmove unatoč krizi.
- Dobrih filmova uvijek ima, samo što ih nema nepregledan broj. Kako u Hrvatskoj danas ima mnogo festivala od kojih su mnogi financijski komforniji od nas ili su izdanak distributera, koji put ne dobijemo film koji želimo, ali onda tražimo dalje. Pri tome nastojimo iznenađivati neobičnim, neočekivanim ostvarenjima, kao što su ukrajinski film o gluhonijemima bez riječi (“The Tribe“), ili film s Robertom Redfordom samim na jedrilici (“All Is Lost“), ili norveški krimić tarantinovskog štiha u kojem Bruno Ganz glumi srpskog mafijaša (“Kraftidioten“) – ističe Pavičić.
'Kraftidioten'
Glavninu glavnoga programa čine festivalske atrakcije poput “Dječaštva“, no film Richarda Linklatera nije jedini “must see“ naslov.

- “Boyhood“ je po mome mišljenju epohalan film, film koji mijenja predodžbu o tome kako se uopće film snima, time što izbija temeljnu premisu, onu da se snima intenzivnom radnom kampanjom, u kratkom roku i odjednom. Mogao bih izdvojiti pobjednika San Sebastiana, venecuelanski film “Loša kosa“ kojim otvaramo festival.

Tu je i poljska crno-bijela drama “Ida“ za koju naš kolega Polimac drži da je najvažniji istočnoeuropski film u zadnjih deset godina. Tu je pobjednik Berlina, kineski noir “Crni ugljen, bijeli led“. Ja imam i neke svoje miljenike: grčki film “Stratos“ je najoriginalniji film sezone, čudan spoj Tarantina i Ionesca, a “Policajčeva žena“ neobična studija o jednom braku koju krije patološko naličje – sažeo je selektor motovunski “best of“.
'Crni ugljen, bijeli led'
Motovun ove godine dovodi u goste velikoga ruskog redatelja Andreja Zvjaginceva i priređuje mu retrospektivu, ali bez njegova najnovijeg filma “Levijatan“.

- Zvjagincev je snimio četiri filma, od kojih su tri veličanstvena. “Elena“ i “Levijatan“ su, nadalje, žestoka dijagnoza putinovske Rusije, filmovi koji se opiru klišeju da ruski film ne voli socijalni realizam. To je dovoljno za priznanje. Bilo bi prirodno, i naša je želje bila, da retrospektivu važnog gosta okrunimo njegovim novim filmom. Hrvatski distributer nam je, međutim, uskratio film jer ga želi prikazati na festivalu koji sam organizira.

VUKOVAR FILM FESTIVAL (25. – 30. kolovoza)


Slavonija za razliku od Dalmacije nije živahna kad su filmski festivali u pitanju. No, zato je tu Vukovar Film Festival.
- Na žalost, ne znam u čemu je Slavonija danas živahna. Od nekada drugog po BDP-u grada u bivšoj državi, danas je Vukovar među posljednjima na toj ljestvici u RH, a RH među zadnjima u Europi.

Ljudi biraju političare da bi bolje živjeli, ovi kada dođu na vlast jedino i isključivo brinu o vlastitom PR-u, a suština zašto su tu gdje jesu nepovratno odlazi u zaborav. Naivni smo kada od onih koji nikada nisu ništa stvorili očekujemo da nas izvuku iz ekonomsko/etičke krize.

Reset će biti bolan i doći će izvana, ali prekasno za sanjanu prosperitetnu Hrvatsku. Ujedno, sramotno da se svi u Hrvatskoj kunu u Vukovar, svi žele razvoj Vukovara, a kad treba podržati najznačajniji kulturni događaj u Vukovaru i Slavoniji, tada malo tko to želi financirati čak i s minimalnim sredstvima – govori Igor Rakonić, direktor Vukovar Film Festivala.

VFF je pokupovao takoreći sve najzvučnije filmove koji su ubrali nagrade na velikim svjetskim smotrama i tako “poremetio“ planove ostalim ljetnim CRO festivalima.

- Jako dobro ste primijetili, pokupovali smo najzvučnije filmove jer samo tako možemo osigurati visokokvalitetni program našem festivalu. Za etatizam po Hrvoju Hribaru, a koji je HAVC dužan provoditi, VFF je nerješivi “glitch“ koji iz godine u godinu ima najbolji program od svih festivala u Hrvatskoj.

Vrijednost i potencijal VFF-a svojim evaluacijama prepoznale su gotovo sva Ministarstva kulture podunavskih zemalja osim Hrvatske, zahvaljujući Hribaru i njegovu maćehinskom odnosu prema Vukovar Film Festivalu. Kao rezultat imamo činjenicu da HAVC nekim festivalima daje gotovo dvostruko više novca, a držimo da VFF u najmanju ruku zaslužuje jednak tretman poput njih – smatra Rakonić.
'Mapa do zvijezda'
A najzvučniji filmovi tempirani za VFF su...
- Gledat ćemo dobitnika Srebrnog medvjeda, izvrsnu dramu “Križni put“ Dietricha Brugermanna koji nam ujedno i dolazi u Vukovar. Nadalje, s ovogodišnjeg Cannesa prikazujemo dobitnika nagrade Izvjestan pogled, sjajnu mađarsku dramu “Bijeli Bog“ Kornéla Mundruczóa, te nadam se pobjednika ovogodišnje Pule “Broj 55“ iznimno talentiranog Kristijana Milića.

Od filmova iz natjecateljske selekcije Cannesa, prikazat ćemo dobitnika Velike nagrade žirija, talijansku dramu “Čuda“ Alice Rohrwacher, “Tihu vodu“ Naomi Kawase, canneskoga scenarističkog laureata “Levijatana“ Andreja Zvjaginceva, urnebesnu komediju “Divlje priče“ Damiana Scifrona, “Dva dana, jedna noć“ braće Dardenne i Cronenbergov “Mapa do zvijezda“ za koji je Julianne Moore dobila nagradu za najbolju glumicu.



Izdvojio bih još “Bože pomozi djevojci“, dobitnika Specijalne nagrade žirija na ovogodišnjem Sundanceu, zatim jedan od najiščekivanijih filmova godine “Sin City: Vrijedna ubojstva“ Roberta Rodrigueza, genijalni “Pravac Litva!“ Emilisa Velyvisa, impresivni “Pravila preživljavanja“ Davida Mackenzieja… Ovdje stajem budući da nešto veliko moram ostaviti za festivalsku konferenciju za novinare – zaustavlja se Rakonić i koristi priliku da pozove sve ljubitelje filma da dođu na festival, uživaju u kinu, Vukovaru, Dunavskim otocima i plažama, iću i piću…

- Ovogodišnji festival posvetit ćemo stradalima u nedavnim poplavama, a cjelokupni prihod od prodanih ulaznica donirat ćemo za obnovu Škole filma iz Gunje.

AVVANTURA FESTIVAL FILM FORUM ZADAR (23. – 29. kolovoza)


Jubilarna peta Avvantura je pred nama. Puno se toga sprema za peti rođendan.

- Ono što nas posebno veseli je činjenica da su značajne međunarodne institucije poput HAVC-a i Torino Film Lab-a prepoznale naš trud i fokus, a to je okupljati filmsku industriju u Zadru. Ravnatelj HAVC-a Hrvoje Hribar i direktor venecijanskog filmskog festivala Alberto Barbera i ja u ime Avvantura Film Festivala Zadar i Filmforumzadar Matchmakinga potpisali smo ugovor o suradnji i održavanju Torino Film Lab-a u Zadru.

Drugi značajan industrijski event u sklopu Filmforumzadar Matchmaking programa je “KIN KONG”. HAVC u suradnji s nama organizira u Zadru prvi međunarodni kongres nezavisnih kinoprikazivača.

To je početak sljedeće faze digitaliziranja hrvatskih nezavisnih kina. A posebno mi je drago da u čast nedavno preminulom velikom europskom filmskom producentu Karlu “Baumiju” Baumgartneru organiziramo međunarodni nogometni turnir, “International football match remembering beloved Baumi“ – ponosno će Sergej Stanojkovski, direktor manifestacije Avvantura Festival FilmForum Zadar.

Avvantura je ove godine pojačala industrijski dio, proširila festival na internet (kao prvi u Hrvatskoj i Istočnoj Europi), obogatila Film Corner Zadar, program u kojem se ističu zadarski filmovi, autori i projekti u nastajanju, te odvela festival i izvan granica Hrvatske.
'Najtraženiji čovjek'
- Gostujemo u Crnoj Gori u Podgorici gdje surađujemo sa studentima Fakulteta vizualnih umjetnosti pri Univerzitetu Mediteran i s Crnogorskom kinotekom i Slovačkim veleposlanstvom. Također, počinjemo kooperaciju s Palm Springsom, festivalom u SAD-u pred samu dodjelu Oscara na kojem se okupljaju značajna imena američkog i svjetskog filma – prebire novitete Stanojkovski.

Ukupan broj filmova koje Avvantura prikazuje je preko 100, a približno će toliko gostiju i posjetiti Zadar.

- Pored selekcije s raznih svjetskih festivala (Berlin, Venecija, Cannes, Toronto, Sundance) imamo i nešto više filmova manje poznatih autora kojima dajemo platformu.

Dolazi nam sjajni Španjolac Luis Minarro, poznat kao producent filmova Apichatponga Weerasethakula, Naomi Kawase i drugih. Luis dolazi kao redatelj predstaviti svoj debitantski film “Falling Star“. Bit će raznih naslova, od Corbijnova “Most Wanted Man”, preko “The Rovera”, “Mostova Sarajeva”, “The Lamb” Kutlug Atamana, “Joea” Davida Gordona Greena...



Kako je ovo naš peti rođendan, imat ćemo više od 100 službenih gostiju iz raznih krajeva Europe i svijeta. Dolazi Lodge Kerrigan, redatelj “Homelanda“ koji će se uključiti u raspravu “Film vs. TV”, zatim Čedomir Kolar, plodni producent “Ničije zemlje”, “Pogrešne dostave”, očekujemo Anamariju Marincu i Razvana Radulescua, prijatelje festivala braću Buharov iz Mađarske i mnoge druge – najavljuje direktor festivala koji “obogaćuje Zadar na razini lokalne, nacionalne i međunarodne institucionalne suradnje“.

- Publika u Zadru je obogaćena za mogućnost gledanja filmova koji, nažalost, kroz nestanak dvaju starih kina na poluotoku, nemaju više gdje biti prikazivani. Festival produlji turističku sezonu za sedam dana i razvija se u pravcu jednog doživljaja u kojem se spaja filmska kultura sa svim ostalim društvenim i gospodarskim sektorima, jer je to ono posebno što Zadar može pružiti.

SPLIT FILM FESTIVAL (13. – 20. rujna)


Na Facebook stranici STFF-a najprije je osvanuo datum 19. izdanja festivala, a zatim i obavijest da je rok za prijave filmova istekao i da će se popis prihvaćenih radova objaviti na web-stranici festivala najkasnije početkom srpnja. Dakle, STFF-a će biti unatoč drastično smanjenom proračunu.

- Datum festivala za ovu godinu određen je prošle. Službena odluka o drastičnom rezanju sredstava festivalu stigla je relativno kasno, pa se u ovoj tranzicijskoj godini nije moglo puno napraviti, tako da je izgledalo da se festival 2014. neće održati. Ni mediji ni kulturna javnost (osim nekoliko časnih iznimaka) nisu imali ništa protiv toga. Zabrinuti su bili prijatelji i poslovni partneri iz inozemstva kojima je bilo stalo da se festival održi.

Bez nekog oglašavanja za ovogodišnji festival pristiglo je oko dvije tisuće prijava, pa smo bili dužni pokušati organizirati festival. Tek je u lipnju obznanjeno da će se festival ipak organizirati. Sljedeće godine situacija će biti drukčija, festival čekaju velike promjene – očitovao se direktor Branko Karabatić.
Branko Karabatić

Kako je Karabatić uspio premostiti financijske teškoće, najveće otkako je festivala?

- Kako je poznato festival je priznat i poznat u svijetu i Europi, prijatelji i partneri olakšavaju nam posao i pomažu da se festival održi. Svaki šok donosi nešto dobro, možda je najvažnije da se zastane, izađe iz rutine i pokuša preobraziti prividni gubitak u dobitak – odgovara Karabatić.

Pitamo ga i koliko će se reducirani budžet osjetiti na filmovima i programima.

- Neće se uopće osjetiti, dapače. Festival veće devetnaestu godinu svojim programom utječe, moglo bi se reći neprimjetno, na profiliranje drugih festivala. Ne zaboravimo da je najstariji međunarodni festival u Hrvata još uvijek najvitalniji, uvijek u potrazi za novim, ne komercijalnim, već umjetničkim izazovima. Zgodno je spomenuti da je kratki film “Yeon rae no ri“ (“Igre ljubavi“), ovogodišnji pobjednik Animafesta, prikazan lani na našem festivalu.

Prošlogodišnji dobitnik Grand Prixa za kratki film u Splitu, Ukrajinac Myroslav Slaboshpytskiy, snimio je zapaženi cjelovečernjak o svijetu gluhonjemih mladića “Pleme“ koji nažalost neće biti prikazan u Splitu u rujnu, jer je već odabran za drugi domaći festival – nastavlja direktor i priopćava da se koncept festivala neće mijenjati, osim što će program biti radikalniji.

- Prije koju godinu mogli ste biti sigurni koje filmove možete očekivati na STFF-u, a sada slične filmove prikazuju i tzv. mainstream festivali, tako smo “izgubili“ nekoliko naslova, jer svi žele imati bar hrvatske premijere. Zanimljivo je da nismo mogli dobiti film prikazan u Rotterdamu (dakle, europska premijera), jer festival u Varšavi želi “istočnoeuropsku premijeru“ (!??), kako nas je obavijestio japanski producent. Spremamo kompleksni tematski program o gubitku privatnosti, fizičkom i elektroničkom nadzoru, špijuniranju itd.

MARKO NJEGIĆ

Ostali 'must see' festivali

POSTIRA (31.7. – 3.8.) – Četvrto izdanje bračkog festivala dat će publici još jedan “kratko, ali slatko“ uvid u najbolje od kratkometražnog filma u Hrvatskoj i svijetu.

STARIGRAD PAKLENICA (2. 8. – 7.8.) – Unikatni ambijent kanjona Paklenice ugostit će galapremijere glazbenih doksova poput Huljićeva filma “Tonetov život ili Bog, lavur, iće i piće”.

OPUZEN (19.8. – 24.8.) – Četvrti rođendan festivala na ušću Neretve trebao bi proteći u svečarskom tonu uz mnoštvo filmova koji inače nisu dostupni publici većeg dijela južne Dalmacije.

LIBURNIA (26.8. – 30.8.) – Oliver Sertić potrudit će se i ove godine da 12. izdanje najstarijeg festivala dokumentarnog filma učini obveznim odredištem za ljubitelje doksova.

TRASH (10.9. – 13.9.) – Varaždinski festival predstavio se na splitskoj Rivi i oduševio transformiravši mnoge u zombije i ostale likove iz trash filmova. Dobra reklama za devetu etapu.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/vodic-kroz-najvece-sezonske-filmske-festivale-u-hrvatskoj-dugo-toplo-ljeto-pokretnih-slika-240459 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=778ab3e733bb32f6fbab606ce41b580c50945c1b [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Vodi%C4%8D+kroz+najve%C4%87e+sezonske+filmske+festivale+u+Hrvatskoj%3A+dugo+toplo+ljeto+pokretnih+slika&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fvodic-kroz-najvece-sezonske-filmske-festivale-u-hrvatskoj-dugo-toplo-ljeto-pokretnih-slika-240459 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fvodic-kroz-najvece-sezonske-filmske-festivale-u-hrvatskoj-dugo-toplo-ljeto-pokretnih-slika-240459 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Na širokome potezu od Supetra i Splita preko Zadra, Motovuna i Pule sve do Vukovara, gledateljima će se pružiti prilika da uživaju u ponajboljim naslovima recentne igranofilmske produkcije i dokumentaristike [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => tradicionalni Bedeker kritičara 'slobodne dalmacije' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturatradicionalni Bedeker kritičara 'slobodne dalmacije'

Vodič kroz najveće sezonske filmske festivale u Hrvatskoj: dugo toplo ljeto pokretnih slika

Piše PSD.
13. srpnja 2014. - 17:36
Na širokome potezu od Supetra i Splita preko Zadra, Motovuna i Pule sve do Vukovara, gledateljima će se pružiti prilika da uživaju u ponajboljim naslovima recentne igranofilmske produkcije i dokumentaristike

Ostali 'must see' festivali

POSTIRA (31.7. – 3.8.) – Četvrto izdanje bračkog festivala dat će publici još jedan “kratko, ali slatko“ uvid u najbolje od kratkometražnog filma u Hrvatskoj i svijetu.

STARIGRAD PAKLENICA (2. 8. – 7.8.) – Unikatni ambijent kanjona Paklenice ugostit će galapremijere glazbenih doksova poput Huljićeva filma “Tonetov život ili Bog, lavur, iće i piće”.

OPUZEN (19.8. – 24.8.) – Četvrti rođendan festivala na ušću Nere...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 12:58