StoryEditor
Kulturamanekenska promocija baleta ‘carmen - napoli’ izazvala dvojbe

Simbioza kulture i biznisa: Almira vodi Balet i - butik

Piše PSD.
14. travnja 2011. - 20:40
rgx time: 0.00010991096496582
Balet „Napoli - Carmen“ prošloga je tjedna odlično prošao kod publike i kritike, ali veliko zanimanje izazvala je i njegova najava dan prije na Voćnom trgu gdje su se u ulogama manekenki našle plesačice splitskog baletnog ansambla.

Taj događaj, uz nastup violončelistice Ane Rucner, te kreacije hrvatskih dizajnera na temu “Carmen” i koreografirani izlasci na pistu koje je osmislila Valentina Turcu, nesumnjivo su zainteresirali i „dodatnu“ publiku za odlazak u kazalište.

Ovom je prigodom istodobno promoviran i novi butik u suvlasništvu ravnateljice Baleta Almire Osmanović, što je neke ugodno, a neke “samo” iznenadilo.

Ravnateljicu Baleta i v.d. intendanta HNK Duška Mucala pitali smo o prirodi ove marketinško-kulturnjačke simbioze s naglaskom na moguće tumačenje kako je eventualno riječ i o - sukobu interesa. I ravnateljica Baleta i Duško Mucalo otklanjanju mogućnost takvoga gledanja na stvari, dapače.

Oni ističu kako je zapravo riječ o jednom drukčijem i agresivnijem pristupu marketingu Kazališta i - ništa više. 

- Kazalište je u ovom slučaju na dobitku, čak i u financijskom smislu, o čemu svjedoče potpisani ugovori za večer modne revije: kazalište je sudjelovalo s tehnikom i osobljem, dućan s haljinama i kada se povuče crta, HNK je na dobitku nekoliko tisuća kuna - kaže Mucalo.

Njegove riječi potvrđuje i ugovor koji smo bili u prilici pogledati. Skupu dizajnericu Michal Negrin iz Izraela koja izrađuje nakit i odjeću za svjetske zvijezde kazalište je, pojašnjava Almira Osmanović, dobilo iznenađujuće lako. - Michal sam upoznala prije nekog vremena na festivalu u Supetru i predložila joj suradnju - kaže Almira Osmanović.

- Oduševila se jer nikada nije radila kazališne kostime, a njezini prepoznatljivi motivi ruža odlično se uklapaju uz temu “Carmen2. Koreografkinja Valetina Turcu bila je otputovala u Izrael, u njezinu tvornicu, tamo su se doslovno zatvorile tjedan dana i osmišljavale kostime za balet. Međutim, HNK Split je platio samo materijal.

- Michal Negrin načinit će čitavu kolekciju koja će nositi ime „Balet Carmen u HNK Split“ i prodavati je u svojim dućanima u svijetu. Tako smo mi njoj ustupili brend, a ona je za nas sašila kostime, što držim izvanrednim aranžmanom. Međutim, tu priči nije kraj. Almira Osmanović, koja, kako kaže, odavno razmišlja o “ostavljanju nekog dodatnog traga” u Splitu, uz neizbrisiv baletni, naravno, premišljala se između makrobiotičkog dućana ili butika i poželjela je imati u Splitu upravo butik s proizvodima Michal Negrin.

Međutim, o dodjeli takve dozvole odlučuje direktor marketinga izraelske kreatorice i budući da je bilo i drugih zainteresiranih, posao su dobili njihovi partneri koji već vode takav dućan u Dubrovniku. No, Almira Osmanović je ipak unajmila na Voćnom trgu prostor zajedno s Adelinom Šore i u njega „uselila“ proizvode isključivo hrvatskih kreatora, a dućan u suvlasništvu Michal Negrin osvanuo je nekoliko koraka dalje od Almirina.

- Načinili smo u svrhu promocije tog butika ugovor s kazalištem i svatko ga može provjeriti, u njemu nema ništa sporno - zaključuje ravnateljica Baleta kojoj ne fali marketinških ideja. Naime, svi kreatori su se za reviju prošlog tjedna inspirirali pričom o vatrenoj Španjolki, vječnoj Carmen.

U Splitu su se viđali slični događaji, od neizbježne konjice prije „Ere s onoga svijeta“ do ozbiljnijih forma poput tematskih izložbi vezanih uz neki kazališni komad. Jedno vrijeme od toga se bilo potpuno odustalo, a sada se, prema najavi Duška Mucala, kreće u osvajanje nove kazališne publike.

JASMINA PARIĆ, CROPIX

Mucalo podržava Almiru: ‘Sve je s mjerom i ukusom’

 

V.d. intendanta Duško Mucalo potpuno podržava ravnateljicu Baleta i njezinu ideju da marketinški “spoji” Balet s visokom modom.

Dapače, najavio da će ubuduće svaka premijera biti „obojena“ nekim popratnim događajem kako bi se privukla publika i građani dodatno zainteresirali za teatar.

On podsjeća da je, dok se bavio estradom, svaki njegov scenski nastup bio posebno osmišljen i time se razlikovao od drugih. Sada će takvi mali uvodi biti uvertira i u kazališne predstave, ali “sve s mjerom, ukusom i primjereno događaju”, naglašava Mucalo.

S time se već počelo kada su zbog premijere dramskog komada „Konj“ pred kazalište stigli konji na kojima se moglo i projahati. Modna revija također je bila privlačan događaj.

 

#ALMIRAOSMANOVIć

Izdvojeno