stdClass Object ( [id] => 215869 [title] => Nema više Ivaniševića i Gazze, Messi je dosadan ko Edberg! [alias] => nema-vise-ivanisevica-i-gazze-messi-je-dosadan-ko-edberg [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Zasigurno se sjećate tog 9. srpnja 2001. i wimbledonskog finala između našeg Gorana Ivaniševića i Australca Patricka Raftera. Ivanišević je na prestižni turnir uletio debelo iza stotog mjesta ATP ljestvice, zahvaljujući pozivnici organizatora na račun prethodnih epskih završnica s Andreom Agassijem i Peteom Samprasom nakon kojih je otišao kući s “pijatom“. No, naoružan upornošću i splitskim “dišpetom“, Goran je počeo nizati iznenađujuće uspjehe na travnatoj podlozi i napokon u ruke uzeo pobjednički pokal.

Njegova priča poslužila je najprije kao inspiracija za britansku romantičnu komediju “Wimbledon“ (2004.) s Paulom Bettanyjem. Nešto manje od deset godina kasnije, pričom se nadahnuo i Leon Rizmaul za dokumentarac “Goranov Wimbledon“ koji hrvatsku premijeru ima večeras na Zagreb Film Festivalu. Filmskom arheologu činilo se logistički lakše dokumentirati povijesni trenutak hrvatskog sporta, konačno osvajanje Wimbledona od strane Ivaniševića, a ne, recimo, broncu “Vatrenih“ u Francuskoj 1998. godine.

- “Vatrenih“ je bilo preko dvadeset. Kad se sjetim 1998., tad smo svi obožavali Šukera, a on nam je nametao da slušamo “Djevojku sa sela“ na dočeku u Zagrebu. Sad ih je nešto manje koji ga obožavaju. Ja radije razmišljam kako smo pobijedili Island, pa se po mojoj glavi motaju ideje o piciginu na Copacabani i druženju s Eduardovom rodbinom po favelama.

U rukama ste držali “pravi hollywoodski scenarij“, spoj “melodrame i trilera“, koji je, eto, napisao – sport.

- A što je ova priča ako ne Hollywood? Zamislite da je Bogart zadržao Ingrid Bergman u “Casablanci“. To je takva priča. Goran je toliko dugo imao etiketu gubitnika i nitko me ne može uvjeriti da je on upravo to čekao. Da ga svi pokopaju, pa da se vrati. Pravi Pet Cemetery. Slično se vratio Agassi kad je potonuo. Ispao je iz prvih sto, a onda se vratio na broj 1, osvojio sva četiri Grand Slama i Olimpijske igre. Zato mi je žao što nisam uspio odraditi intervju s Agassijem. Film bi bio prilično drugačiji da su on i Sampras unutra.

Dakle, pokušali ste doći do teniskih megalegendi poput Agassija i Samprasa, da upotpune vašu listu zanimljivih sugovornika, uključujući i svjetska imena poput McEnroea, Raftera, Henmanna...

- Pokušao sam i uspio doći do obojice, lakše do njih nego do Gorana. Samo se pojavio jedan praktični problem da nisu, u tim terminima kad je meni trebalo, dolazili u Europu. Sampras živi u Los Angelesu, a Agassi u Las Vegasu - njihovi agenti su poručili da će me rado primiti i razgovarati o Wimbledonu i Goranu, ali nije bilo novaca da i ja vidim tu Ameriku.

A do Jacka Nicholsona koji je bio u publici wimbledonskog finala?

- Da, probao sam ja i s Nicholsonom. Dobio sam neke odgovore od agenta, samo nisam ulazio dublje u pregovore, jer je, kao što možda znate, i Jack u Americi, a ja sam čekao da mi se otvori priča sa Agassijem i Samprasom.
Leon Rizmaul u teniskom elementu
Odličan vam je sugovornik bio i pokojni splitski kroničar Milorad Mosor Bibić koji u filmu govori kako je tijekom Wimbledona “sidija ocu na grobu i osluškiva reakcije“.

- Snimali smo anketu među Splićanima radnog naslova: Gdje ste bili kad je Goran tuka Raftera? Moj prijatelj Vlado Ercegović hodao je po Palači i intervjuirao ljude. Naiđe Mosor, pozdravi Vladu i kaže u kameru o meni “Evo baš sam sreo onog tvog razbojnika, dogovorili smo se da snimamo u dva sata. Pita sam ga: Jel mogu beštimat? Kad je reka da mogu, onda sam prista!“ Došao je, sjeo i 15 minuta razvalio. O tenisu nije gotovo ništa rekao osim da je to “pizdarija“ od sporta. Završio je priču kako je izvaljao Srđana Ivaniševića u Komiži. Ovaj mu ponosno ponudio “Mirakul“, vino koje sam pravi, a Mosor njemu da mu se osjeti na bačvu, i da je za k...! Ja plačem od smijeha na kraju, pustit ću vam, postoji na snimci.

Što bi Mosor rekao na “Goranov Wimbledon“ da ga je mogao vidjeti?

- Da je za k…!

Pitanje gdje si bio 9. srpnja 2001., kad je Ivanišević osvojio Wimbledon, u filmu se apostrofira kao jedno od najvažnijih, poput “gdje si bio kad je ubilo Kennedyja“...

- Još nisam upoznao osobu stariju od 1990. godišta koja se toga ne sjeća. Volio bih da mi se takav javi. Ja često napadam protupitanjem: znate li gdje ste bili kad smo tukli Nijemce 3:0 u Lyonu, ili Nizozemce na Parku prinčeva. Takvih, koji se toga sjećaju, ima puno manje. Evo, Njemačku sam gledao u Petrinji, a Nizozemsku u Zadru, na Kalelargi. Hajde, recite vi meni gdje ste bili kad je Hrvatska osvojila Davis Cup u Slovačkoj? Tog se ni ja ne sjećam.

Jeste li gledajući wimbledonsko finale mislili da će Goran doista osvojiti meč? Biste li se u to kladili?

- Svaki bih se put kladio na njega. Gledao sam ga i u svim prethodnim finalima i uvijek bih dao novce na njega. Ali, ja nisam u životu ušao u kladionicu. Jasno vam je zašto.

Jeste li osobno doživljavali Goranovu frustraciju na terenu?

-To je ona navijačka frustracija. Svi kojima je stalo do sporta znaju taj osjećaj. To je sastavni dio ljudskog stvorenja. Željeti da onaj koji tebe i tvoje pleme predstavlja uspije. Ako je on poražen, i ti si tužan. Ali, s Goranom je frustracija bila veća nego u drugim slučajevima. Izrazit ću se matematički: ako netko multiplicira neuspjeh neprestano podižući višekratnik, onda jedan uspjeh nakon gomile promašaja rezultira umnoškom neizmjerivih potencija.

Što mislite da bi bilo da je Goran dobio Agassija 1992. u Wimbledonu?

- Mislim da bi mu mama nastavila dolaziti na mečeve. Što se nas ostalih tiče, nikada ne bismo doživjeli katarzu 2001. godine. Nitko se danas ne bi sjećao gdje je bio kad je Goran dobio Agassija. Osim Nevena Bertičevića.

A da je, ne daj Bože, izgubio od Samprasa 2001. godine?

- I dalje bi bio naš daleko najuspješniji tenisač. Vani bi bio jednako popularan kao što danas jest. Goran je daleko najpoznatija osoba iz Hrvatske u svijetu. Tu ne računam Nikolu Teslu, on je umro. Dobar je, čak vrlo sličan, primjer Henri Leconte. Francuz koji je godinama u Roland Garros ulazio kao najveći favorit i nikad ga nije osvojio. Ali, Leconte je rođeni showman i dandanas mu nije dosadilo izlaziti pred pune dvorane zabavljati ljude. Hrvati se ne znaju zabavljati na takav način. Kod nas su vjerojatno i Rimske arene bile poluprazne i nikome slava ne bi trajala dulje od jedne sezone.


U filmu čujemo kako “ne može stat' na nijednu traku što je Goran napravija“. Koliko je Goranova pobjeda značila za Hrvatsku? Koliko je to “uspjeh svih nas“?

- To je Goranov uspjeh i ako se netko želi s time poistovjetiti samo naprijed. On je to izveo maestralno. Njegovo je ime upisano kraj Samprasa i Agassija, Rafterovo i Henmanovo nije. Goranova je priča toliko neobična da će ju wimbledonski vodič i za tristo godina pričati posjetiteljima. Samprasa će zaboraviti, možda i McEnroea, Gorana neće, on je Wilhelm Tell našeg doba.

Može li se opet ovako nešto dogoditi unutar hrvatskog sporta?

- Ne.

Je li nam i danas, desetak godina kasnije, u ovo ekonomski nestabilno vrijeme, trebaju heroji poput Gorana?

- Ja ne znam što bi mi u ovoj našoj maloj zemlji bez krize. Ja sam, eto, Goranov vršnjak i od kad znam za sebe je kriza. Prvo redukcije, inflacija, pa rat, pa privatizacija, pa recesija, pa kredit u Švicarcima. Znam i siguran sam da je vrijeme heroja Goranovog tipa prošlo svršeno vrijeme. Pa danas djecu vozimo i odvozimo sa treninga, a Goran je sa 12 godina sam putovao u Ameriku. Danas bi ga oduzeli roditeljima.

Ima li danas više takvih sportaša s “karakterom“?

- Nema više novih Gorana. Nema novog Maradone, ni Gaze, ni Štefa Lamze, ni Bake Sliškovića... Messi je dosadan k'o Stefan Edberg! Sjećate se kad se Modrić malo pofotk'o s curicama u noćnom klubu? Vjerojatno mu se poslije više nikad nitko nije uspio približiti s mobitelom. Poslušajte wimbledonsku priču iz 19. stoljeća. Izvjesni engleski aristokrat, u slobodno vrijeme tenisač, tijekom izmjena je inzistirao da bude posluživan šampanjcem. Kap po kap i osvojio Wimbledon te godine. Danas je 21. stoljeće i bolje nam je da zaboravimo na osobnost i sportaše s “karakterom“. Vidite što se Čiliću dogodilo, a frajer je samo kupio vitamine u Münchenu.

MARKO NJEGIĆ
BILJANA GAURINA/CROPIX

Spreman za premijeru u splitskoj 'Kinoteci'

Je li Kinoteka premala za sve koji žele vidjeti film na splitskoj premijeri 28. listopada?

- Definitivno će biti tijesno, ali želim se odužiti voditelju Kinoteke Vladi Ercegoviću, na svoj logistici i pomoći tijekom snimanja. Isto tako želim da dođu Goranovi roditelji i sestra i svi njegovi prijatelji koje sam upoznao snimajući u Splitu i Komiži.

Hoće li i Goran doći?

- Znate onu priču o tri Gorana (luđak, normalan i 911 Goran) Jedan će sigurno doći, samo ja još ne znam koji. Neka dođu svi koji su na Mosorovoj komemoraciji gledali sirovi materijal, ja zadovoljan.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Dokumentarac autora Leona Rizmaula hrvatsku premijeru ima večeras na Zagreb Film Festivalu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 'GORANOV WIMBLEDON'   [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-10-24 10:25:58 [created_by] => 7822 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-10-28 22:55:57 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-10-24 12:55:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 8474 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/10/24/Panorama/GORAN.1.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x450" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7991777 Threads: 2 Questions: 1659993754 Slow queries: 4936428 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112007934 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/nema-vise-ivanisevica-i-gazze-messi-je-dosadan-ko-edberg-215869 [printLink] => /kultura/nema-vise-ivanisevica-i-gazze-messi-je-dosadan-ko-edberg-215869?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 229864 [name] => zagrebfilmfestival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => zagrebfilmfestival [link] => /tag/zagrebfilmfestival ) [1] => stdClass Object ( [id] => 184145 [name] => leonrizmaul [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => leonrizmaul [link] => /tag/leonrizmaul ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Dokumentarac autora Leona Rizmaula hrvatsku premijeru ima večeras na Zagreb Film Festivalu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 'GORANOV WIMBLEDON'   [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Nema više Ivaniševića i Gazze, Messi je dosadan ko Edberg! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-17-19-46-54-7822 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/10/24/Panorama/GORAN.1.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/10/24/Panorama/GORAN.1.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Zasigurno se sjećate tog 9. srpnja 2001. i wimbledonskog finala između našeg Gorana Ivaniševića i Australca Patricka Raftera. Ivanišević je na prestižni turnir uletio debelo iza stotog mjesta ATP ljestvice, zahvaljujući pozivnici organizatora na račun prethodnih epskih završnica s Andreom Agassijem i Peteom Samprasom nakon kojih je otišao kući s “pijatom“. No, naoružan upornošću i splitskim “dišpetom“, Goran je počeo nizati iznenađujuće uspjehe na travnatoj podlozi i napokon u ruke uzeo pobjednički pokal.

Njegova priča poslužila je najprije kao inspiracija za britansku romantičnu komediju “Wimbledon“ (2004.) s Paulom Bettanyjem. Nešto manje od deset godina kasnije, pričom se nadahnuo i Leon Rizmaul za dokumentarac “Goranov Wimbledon“ koji hrvatsku premijeru ima večeras na Zagreb Film Festivalu. Filmskom arheologu činilo se logistički lakše dokumentirati povijesni trenutak hrvatskog sporta, konačno osvajanje Wimbledona od strane Ivaniševića, a ne, recimo, broncu “Vatrenih“ u Francuskoj 1998. godine.

- “Vatrenih“ je bilo preko dvadeset. Kad se sjetim 1998., tad smo svi obožavali Šukera, a on nam je nametao da slušamo “Djevojku sa sela“ na dočeku u Zagrebu. Sad ih je nešto manje koji ga obožavaju. Ja radije razmišljam kako smo pobijedili Island, pa se po mojoj glavi motaju ideje o piciginu na Copacabani i druženju s Eduardovom rodbinom po favelama.

U rukama ste držali “pravi hollywoodski scenarij“, spoj “melodrame i trilera“, koji je, eto, napisao – sport.

- A što je ova priča ako ne Hollywood? Zamislite da je Bogart zadržao Ingrid Bergman u “Casablanci“. To je takva priča. Goran je toliko dugo imao etiketu gubitnika i nitko me ne može uvjeriti da je on upravo to čekao. Da ga svi pokopaju, pa da se vrati. Pravi Pet Cemetery. Slično se vratio Agassi kad je potonuo. Ispao je iz prvih sto, a onda se vratio na broj 1, osvojio sva četiri Grand Slama i Olimpijske igre. Zato mi je žao što nisam uspio odraditi intervju s Agassijem. Film bi bio prilično drugačiji da su on i Sampras unutra.

Dakle, pokušali ste doći do teniskih megalegendi poput Agassija i Samprasa, da upotpune vašu listu zanimljivih sugovornika, uključujući i svjetska imena poput McEnroea, Raftera, Henmanna...

- Pokušao sam i uspio doći do obojice, lakše do njih nego do Gorana. Samo se pojavio jedan praktični problem da nisu, u tim terminima kad je meni trebalo, dolazili u Europu. Sampras živi u Los Angelesu, a Agassi u Las Vegasu - njihovi agenti su poručili da će me rado primiti i razgovarati o Wimbledonu i Goranu, ali nije bilo novaca da i ja vidim tu Ameriku.

A do Jacka Nicholsona koji je bio u publici wimbledonskog finala?

- Da, probao sam ja i s Nicholsonom. Dobio sam neke odgovore od agenta, samo nisam ulazio dublje u pregovore, jer je, kao što možda znate, i Jack u Americi, a ja sam čekao da mi se otvori priča sa Agassijem i Samprasom.
Leon Rizmaul u teniskom elementu
Odličan vam je sugovornik bio i pokojni splitski kroničar Milorad Mosor Bibić koji u filmu govori kako je tijekom Wimbledona “sidija ocu na grobu i osluškiva reakcije“.

- Snimali smo anketu među Splićanima radnog naslova: Gdje ste bili kad je Goran tuka Raftera? Moj prijatelj Vlado Ercegović hodao je po Palači i intervjuirao ljude. Naiđe Mosor, pozdravi Vladu i kaže u kameru o meni “Evo baš sam sreo onog tvog razbojnika, dogovorili smo se da snimamo u dva sata. Pita sam ga: Jel mogu beštimat? Kad je reka da mogu, onda sam prista!“ Došao je, sjeo i 15 minuta razvalio. O tenisu nije gotovo ništa rekao osim da je to “pizdarija“ od sporta. Završio je priču kako je izvaljao Srđana Ivaniševića u Komiži. Ovaj mu ponosno ponudio “Mirakul“, vino koje sam pravi, a Mosor njemu da mu se osjeti na bačvu, i da je za k...! Ja plačem od smijeha na kraju, pustit ću vam, postoji na snimci.

Što bi Mosor rekao na “Goranov Wimbledon“ da ga je mogao vidjeti?

- Da je za k…!

Pitanje gdje si bio 9. srpnja 2001., kad je Ivanišević osvojio Wimbledon, u filmu se apostrofira kao jedno od najvažnijih, poput “gdje si bio kad je ubilo Kennedyja“...

- Još nisam upoznao osobu stariju od 1990. godišta koja se toga ne sjeća. Volio bih da mi se takav javi. Ja često napadam protupitanjem: znate li gdje ste bili kad smo tukli Nijemce 3:0 u Lyonu, ili Nizozemce na Parku prinčeva. Takvih, koji se toga sjećaju, ima puno manje. Evo, Njemačku sam gledao u Petrinji, a Nizozemsku u Zadru, na Kalelargi. Hajde, recite vi meni gdje ste bili kad je Hrvatska osvojila Davis Cup u Slovačkoj? Tog se ni ja ne sjećam.

Jeste li gledajući wimbledonsko finale mislili da će Goran doista osvojiti meč? Biste li se u to kladili?

- Svaki bih se put kladio na njega. Gledao sam ga i u svim prethodnim finalima i uvijek bih dao novce na njega. Ali, ja nisam u životu ušao u kladionicu. Jasno vam je zašto.

Jeste li osobno doživljavali Goranovu frustraciju na terenu?

-To je ona navijačka frustracija. Svi kojima je stalo do sporta znaju taj osjećaj. To je sastavni dio ljudskog stvorenja. Željeti da onaj koji tebe i tvoje pleme predstavlja uspije. Ako je on poražen, i ti si tužan. Ali, s Goranom je frustracija bila veća nego u drugim slučajevima. Izrazit ću se matematički: ako netko multiplicira neuspjeh neprestano podižući višekratnik, onda jedan uspjeh nakon gomile promašaja rezultira umnoškom neizmjerivih potencija.

Što mislite da bi bilo da je Goran dobio Agassija 1992. u Wimbledonu?

- Mislim da bi mu mama nastavila dolaziti na mečeve. Što se nas ostalih tiče, nikada ne bismo doživjeli katarzu 2001. godine. Nitko se danas ne bi sjećao gdje je bio kad je Goran dobio Agassija. Osim Nevena Bertičevića.

A da je, ne daj Bože, izgubio od Samprasa 2001. godine?

- I dalje bi bio naš daleko najuspješniji tenisač. Vani bi bio jednako popularan kao što danas jest. Goran je daleko najpoznatija osoba iz Hrvatske u svijetu. Tu ne računam Nikolu Teslu, on je umro. Dobar je, čak vrlo sličan, primjer Henri Leconte. Francuz koji je godinama u Roland Garros ulazio kao najveći favorit i nikad ga nije osvojio. Ali, Leconte je rođeni showman i dandanas mu nije dosadilo izlaziti pred pune dvorane zabavljati ljude. Hrvati se ne znaju zabavljati na takav način. Kod nas su vjerojatno i Rimske arene bile poluprazne i nikome slava ne bi trajala dulje od jedne sezone.


U filmu čujemo kako “ne može stat' na nijednu traku što je Goran napravija“. Koliko je Goranova pobjeda značila za Hrvatsku? Koliko je to “uspjeh svih nas“?

- To je Goranov uspjeh i ako se netko želi s time poistovjetiti samo naprijed. On je to izveo maestralno. Njegovo je ime upisano kraj Samprasa i Agassija, Rafterovo i Henmanovo nije. Goranova je priča toliko neobična da će ju wimbledonski vodič i za tristo godina pričati posjetiteljima. Samprasa će zaboraviti, možda i McEnroea, Gorana neće, on je Wilhelm Tell našeg doba.

Može li se opet ovako nešto dogoditi unutar hrvatskog sporta?

- Ne.

Je li nam i danas, desetak godina kasnije, u ovo ekonomski nestabilno vrijeme, trebaju heroji poput Gorana?

- Ja ne znam što bi mi u ovoj našoj maloj zemlji bez krize. Ja sam, eto, Goranov vršnjak i od kad znam za sebe je kriza. Prvo redukcije, inflacija, pa rat, pa privatizacija, pa recesija, pa kredit u Švicarcima. Znam i siguran sam da je vrijeme heroja Goranovog tipa prošlo svršeno vrijeme. Pa danas djecu vozimo i odvozimo sa treninga, a Goran je sa 12 godina sam putovao u Ameriku. Danas bi ga oduzeli roditeljima.

Ima li danas više takvih sportaša s “karakterom“?

- Nema više novih Gorana. Nema novog Maradone, ni Gaze, ni Štefa Lamze, ni Bake Sliškovića... Messi je dosadan k'o Stefan Edberg! Sjećate se kad se Modrić malo pofotk'o s curicama u noćnom klubu? Vjerojatno mu se poslije više nikad nitko nije uspio približiti s mobitelom. Poslušajte wimbledonsku priču iz 19. stoljeća. Izvjesni engleski aristokrat, u slobodno vrijeme tenisač, tijekom izmjena je inzistirao da bude posluživan šampanjcem. Kap po kap i osvojio Wimbledon te godine. Danas je 21. stoljeće i bolje nam je da zaboravimo na osobnost i sportaše s “karakterom“. Vidite što se Čiliću dogodilo, a frajer je samo kupio vitamine u Münchenu.

MARKO NJEGIĆ
BILJANA GAURINA/CROPIX

Spreman za premijeru u splitskoj 'Kinoteci'

Je li Kinoteka premala za sve koji žele vidjeti film na splitskoj premijeri 28. listopada?

- Definitivno će biti tijesno, ali želim se odužiti voditelju Kinoteke Vladi Ercegoviću, na svoj logistici i pomoći tijekom snimanja. Isto tako želim da dođu Goranovi roditelji i sestra i svi njegovi prijatelji koje sam upoznao snimajući u Splitu i Komiži.

Hoće li i Goran doći?

- Znate onu priču o tri Gorana (luđak, normalan i 911 Goran) Jedan će sigurno doći, samo ja još ne znam koji. Neka dođu svi koji su na Mosorovoj komemoraciji gledali sirovi materijal, ja zadovoljan.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/nema-vise-ivanisevica-i-gazze-messi-je-dosadan-ko-edberg-215869 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=6ecde6ecf603c4dd15de44912560d6f4d0e6e6e8 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Nema+vi%C5%A1e+Ivani%C5%A1evi%C4%87a+i+Gazze%2C+Messi+je+dosadan+ko+Edberg%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fnema-vise-ivanisevica-i-gazze-messi-je-dosadan-ko-edberg-215869 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fnema-vise-ivanisevica-i-gazze-messi-je-dosadan-ko-edberg-215869 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Dokumentarac autora Leona Rizmaula hrvatsku premijeru ima večeras na Zagreb Film Festivalu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => 'GORANOV WIMBLEDON'   [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kultura'GORANOV WIMBLEDON'  

Nema više Ivaniševića i Gazze, Messi je dosadan ko Edberg!

Piše PSD.
24. listopada 2013. - 14:55
Zasigurno se sjećate tog 9. srpnja 2001. i wimbledonskog finala između našeg Gorana Ivaniševića i Australca Patricka Raftera. Ivanišević je na prestižni turnir uletio debelo iza stotog mjesta ATP ljestvice, zahvaljujući pozivnici organizatora na račun prethodnih epskih završnica s Andreom Agassijem i Peteom Samprasom nakon kojih je otišao kući s “pijatom“. No, naoružan upornošću i splitskim “dišpetom“, Goran je počeo nizati iznenađujuće uspjehe na travnatoj podlozi i napokon u ruke uzeo pobjednički pokal.

Njegova priča poslužila je najprije kao inspiracija za britansku romantičnu komediju “Wimbledon“ (2004.) s Paulom Bettanyjem. Nešto manje od deset godina kasnije, pričom se nadahnuo i Leon Rizmaul za dokumentarac “Goranov Wimbledon“ koji hrvatsku p...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 21:46