StoryEditor
Kulturaprogram polovice festivala u veneciji obilježili su moore, soderbergh i rivette

Mostra: seks, laži i audiovrpce

Piše PSD.
8. rujna 2009. - 11:43

"Doušnik"
Upitan zašto mu intervjui u povodu potencijalnog blockbustera “Capitalism: A Love Story”, u kojem diže prašinu otvoreno pozivajući na borbu protiv kapitalizma, koštaju tisuću dolara, hit-dokumentarist Michael Moore iskreno se lecnuo i odgovorio kako nije imao pojma da se razgovori naplaćuju.

Slično je reagirao i Quentin Tarantino 2007. u Cannesu, pa se ove recesijske godine intervjui za “Nemilosrdne gadove” tamo nisu naplaćivali.

Nadajmo se da će se povijest ponoviti i na Mostri 2010., kad Moore snimi prvi dugometražni film, kako nam je najavio, a dotad će valjda i recesija biti stvar prošlosti.

Kriza se ovdje baš i ne osjeća. Samo u utorak silan je novac ulupan u ceremoniju dodjele Zlatnog lava za životno djelo redateljima Pixara, studija odgovornog za niz animiranih remek-djela. Omiljeni likovi Pixara okupirali su Lido, a stotine balona iz hita “Nebesa” odnijele su nas u animirani svijet.

Između dva svijeta

Mnogi su na Lidu gledali i “Doušnika” (“The Informant!”). Film Stevena Soderbergha s Mattom Damonom u glavnoj ulozi, snimljen prema istinitoj priči, izazvao je zasad najveću pozornost uz “Capitalism: A Love Story” i “Bad Liutenant: Port of Call New Orleans”.

“36 vues du pic Saint Loup”
Damon igra bipolarnog Marka Whitacrea koji se, neovisno o usponu na hijerarhijskoj ljestvici, okreće protiv svojeg poslodavca, inače korporacijskog giganta. Budući da njegovu tvrtku već ionako na piku ima američka vlada, u slučaj se upleće FBI koji će Marka naoružati doušničkim kasetama, a ono što slijedi gdjekad je prilično urnebesna crnohumorna drama. U jednom trenutku nazvat će on sebe i 0014, zato što je “dvostruko pametniji od 007”. I deblji, dodali bismo mi, ali i nikad glumački bolji u novoj Soderberghovoj porciji laži i audiovrpca. Nedostaje samo seks. Njega je ostavio u drugom filmu naslovljenom “The Girlfriend Experience”.

Engleski naslov (“Between Two Worlds”) filma “Ahasin Wetei”, prikazanog u konkurenciji, savršeno sumira ovogodišnju Mostru.

Festival, naime, lebdi između dva svijeta. Na jedan hollywoodski uradak tipa “Doušnik” dobije se film s potpisom Šri Lanke, što je rijetkost čak i za velike smotre kao što je Venecija.

Poput protagonista Rajitha na spiritualnom putovanju kroz prirodu, redatelj Vimukthi Jazasundara također vrluda između ovog i onog svijeta, jave i zamišljaja, međutim, nikako da se odluči kamo želi da njegov vizualno impresivni film “Between Two Worlds” konačno pripadne.

S druge strane, Jacques Rivette stoji čvrsto na Zemlji u melankoličnoj drami “36 vues du pic Saint Loup” sa Sergijom Castelittom i Jane Birkin u naslovnim ulogama.

Film prati nekoliko cirkusanata koji žele nastaviti turneju unatoč smrti jednog člana trupe. Ispod maske Rivetteovih klauna krije se tuga. Njihovo se srce slama, maska možda otapa, ali (prividni) osmijeh ostaje, rekao bi pokojni Freddie Mercury u pjesmi “The Show Must Go On”. Tako i treba biti. Venecijanski show mora se nastaviti.

marko njegić

Lido pod opsadom

Dokumentarci također izazivaju veliku pozornost. Osim Michaela Moorea, i Oliver Stone ponovno je u medijskom žarištu zahvaljujući filmu “Južno od granice” u kojem se, nakon Castra (“Looking For Fidel”), sada bavi kontroverznim venezuelskim predsjednikom Chavezom. Zbog najavljenog Chavezova dolaska na premijeru, Lido se nalazi pod opsadom gomile naoružanih specijalaca.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

02. prosinac 2020 17:30