
Nakon odličnog početka s predstavom ‘55 kvadrata‘, u subotu, drugog dana 33. Marulićevih dana, dvije su poslastice za splitsku kazališnu publiku.
Predstava ‘Sloboština Barbie‘ na programu je u 18 sati u Gradskom kazalištu mladih Split. Predstava je nastala prema istoimenom romanu Maše Kolanović, u dramatizaciji Ivane Vuković, a u produkciji Umjetničke organizacije Punctum i KunstTeatra iz Zagreba. Roman prati ratnu svakodnevicu osnovnoškolaca u njihovom tranzitu iz sigurnosti i stabilnosti djetinjstva u svijet odgovornosti i nesigurnosti odraslih.
Iako rata ima samo u odjecima, ta svakodnevica osjeća se u otkrivanju podruma, otkazivanju nastave, obvezi igranja s djecom izbjeglicama i njihovim bebama ćelavicama, dok se pravi smisao života nazire u posjedovanju originalne Mattelove Barbie, simbola globalnog društva jeftinog spektakla.
Roman završava tamo negdje gdje je stao rat, a predstava počinje tridesetak godina kasnije nastavljajući živote likova koje je Maša stvorila. Osim što predstava glazbom reflektira vrijeme i priču iz romana, ulazi s njim u dijalog, nastavlja ga, razvlači, proširuje, stanjuje i čeka vidjeti što nam govori danas kad ga, uz čitanje, i gledamo i slušamo.
Djece nema na sceni, ali ih ima u odraslima na sceni. Tročlana vokalno-instrumentalna skupina vodi nas vlastitim odrastanjem u koji rat sebično prodire. Na svom koncertu sviraju set direktno inspiriran iskustvima iz sloboštinskog nebodera – od čekanja zadnje epizode Twin Peaksa, Eurosonga, Dinastije, zračnih uzbuna i pada "zida zvuka".
Redateljica i autorica adaptacije je Natalija Manojlović Varga, a igraju glumci Maja Kovač, Damir Klemenić i Amanda Prenkaj.
Drama Tene Štivičić (čija su dva dramska teksta u programu ovogodišnjem Marula) ‘Kabaret Kaspar‘ u režiji Marjana Nečaka, u izvedbi Drame Slovenskog narodnog gledališča iz Ljubljane na programu je s početkom u 20 sati.
Predstava se izvodi na slovenskom jeziku uz hrvatske titlove. Nagrađivana dramatičarka Tena Štivičić kritički, s britkim humorom i ironijom, promatra svijet u kojem se nalazimo i koji ni na usamljenom otoku ne može napustiti svoje proturječnosti i zarobljenost različitim interesima, uvjerenjima i predrasudama.
Kabaretski elementi ležerno su uključeni u dramski scenarij koji pronicljivo spaja psihološku i socijalnu analizu, ismijava tržišne niše koje nam zajedno sa stresom reguliraju živote i oslikava tvrdoglavo kakofoničnu sliku našeg turbulentnog svijeta.
Na nenaseljenom otoku okupila se šarolika družina više ili manje pregorjelih (burnout) pojedinaca, stručnjaka, među kojima ima i avanturista i pjesnika s blokadom..
Posebna atrakcija otoka je mogućnost susreta s tajanstvenim "divljim čovjekom", jednom od niza lokalnih otočkih legendi. Ideja o "prirodnom" stvorenju koje je odraslo u izolaciji i nije pokvareno odgojem i kulturom oduvijek je raspaljivala ljudsku maštu.
Uz njegovu bismo pomoć trebali riješiti ključna pitanja naše civilizacije o sukobu biologije i kulture. I premda se misteriozni Kaspar ipak pojavi na otoku, izletnici o njemu ne saznaju gotovo ništa ali otkrivaju puno o sebi, o frustracijama, anomalijama i strahovima koji pokreću suvremeni svijet.
Redatelj i skladatelj je Marjan Nečak a uloge tumače: Pia Zemljič, Uroš Fürst, Benjamin Krnetić, Nina Valič, Klemen Janežič i Janez Škof.