“Time travel” horori na visokoj su cijeni nakon uspjeha kreativnog filma “Sretan dan smrti” i njegova nastavka. Pred Noć vještica 2023. Amazon je plasirao vremeplovni slasher “Totally Killer” pod redateljskom palicom Nahnatchke Khan. Godinu dana kasnije, Netflix je za Halloween uzvratio s “deja vuovski” sličnim “Vremenskim rezom” (“Time Cut”) isto s potpisom redateljice, Hannah MacPherson.
Uzgred rečeno, u međuvremenu je snimljen i “It’s a Wonderful Knife”, također prema scenariju Michaela Kennedyja, ali njega još uvijek čekamo na hrvatskom tržištu. Uglavnom, u filmu “Totally Killer” srednjoškolka u izvedbi Kiernan Shipke vratila se unatrag kroz vrijeme iz sadašnjosti u osamdesete godine prošlog stoljeća i dobila priliku spasiti majku koju je tad umorio slasherski maskirani serijski ubojica.
Zamijenite majku sa sestrom i imate zaplet “Vremenskog reza” u kojem zvjezdica Netflixove serije “Outer Banks” Madison Bailey kao Lucy može, dakle, povratkom u prošlost spriječiti smrt starije seke Summer (Antonia Gentry; “Ginny&Georgia”) u režiji serijskog ubojice s neizbježnom maskom, tzv. Koljača iz gradića Sweetley. Sekcija “trivia” na IMDb-u otkriva da je snimanje “Time Cut” počelo još tijekom koronske 2021., gotovo godinu dana prije nego što je “Totally Killer” bio najavljen, da bi se film pojavio na streaming tržištu poslije njega.
Međutim, protiv “Vremenskog reza” ne radi samo nesretni splet okolnosti nego i nekvaliteta u odnosu na znatno solidniji “Totally Killer”. Usporedba je neminovna i nažalost isključivo na štetu novijeg filma koji je ulijevao povjerenje s obzirom na to da scenarij supotpisuje Kennedy (“Freaky”, pamtljiva slasherska komedija o zamjeni tijela tinejdžerice i serijskog ubojice), a ulogu jednog od producenata obnaša Michael Langdon, redatelj tog filma i “Happy Death Day 1&2”.
Zametak potencijala krio se u visokom konceptu filma koji se oslanja na “time travel” koncepciju “Povrataka u budućnost” i sličnih SF-ova (“Putovanje u prošlost užasna je ideja jer možeš izazvati paradoks ili više njih. Možeš izazvati niz događaja koji bi sve uništili.”). Nakon smrti Summer, njezini roditelji su pošto-poto željeli dobiti zamjensku kćer i dobili Lucy. Samim time, ako Lucy spasi Summer, ona se neće nikad ni roditi.
Potentno i mračno, ali nažalost neiskorišteno. Režija je nerijetko ravnocrtna i amaterska s loše osvijetljenim kadrovima nalik neambicioznoj tinejdžerskoj sapunici, oslobođena hororsko-trilerske atmosfere i dramske tenzije iz ponuđene premise po kojoj glavni lik može prestati postojati, a i gluma je takva, s neuvjerljivom Bailey kao “B” verzijom Zendaye.
Na momente se čini kao da gledamo nenamjernu parodiju “time travel” slashera u stilu serijala “Scary Movie”, ali “Time Cut” nije ni zabavan da bi bio takav, premda se gdjekad trudi biti, recimo s pitanjem “Je li Arnold Schwarzenegger predsjednik?” upućenim Lucy kad se vrati u 2003., u vrijeme njegove guvernerske kandidature (“Mnogo je gore od toga!”).
“Mrak film” je imao bolje orkestrirane sekvencije s ubojicom, ne računajući meta scenu kad Koljač iz Sweetleyja slomi DVD “Američkog psiha” i iskoristi ga kao oružje. Takvih trenutaka nasušno nedostaje u ovom beskrvnom hororu. Nakon gledanja “Vremenskog reza” mogli biste zavapiti za (izgubljenim) vremenom.