StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KUĆNOM KINU

‘Visoki ton‘: Lake note i teške boje romantične komedije

26. siječnja 2021. - 23:40

Lakše note kao kontru teškim bojama današnjice svira "Visoki ton", kombinacija glazbenog filma, humorne drame i romantične komedije koja se može pustiti nakon napornog radnog dana, poput neke smirujuće glazbe. Nije "The High Note" ništa neviđeno, ali viđenom pristupa s dovoljno pozornosti da može gledatelju priuštiti više nego ugodnih 105 minuta, svirajući uglavnom prave tonove koje ne treba stišavati, makar je prva rečenica koju čujemo "Opa, ovdje je distorziran zvuk, smanji malo".

Novi film kanadske redateljice indijskog podrijetla Nishe Ganatre svojevrsna je inverzija njezinog prethodnog ostvarenja "Late Night", prebačena iz svijeta televizije u glazbeni. Opet se u centru priče nalazi dinamika dviju žena, samo što ovaj put umjesto osobne asistentice vremešne TV voditeljice imamo asistenticu glazbene dive koja se ne pomlađuje.

FILM: The High Note; humorna glazbena drama; SAD, 2020. REŽIJA: Nisha Ganatra ULOGE: Dakota Johnson, Tracee Ellis Ross OCJENA: ***

U oba filma asistentica nije samo obična asistentica, tj. ima aspiracije da preskoči brojne prepreke i postane nešto više, u slučaju "Visokog tona" – glazbena producentica. I sam film u tom procesu želi biti nešto više i imati veću težinu, kao i njegov prethodnik. Konkretno, želi reći nešto o položaju žena u nerjetko seksističkoj i rasističkoj glazbenoj/televizijskoj industriji, s naglaskom na one starije i(li) drukčije boje kože.

Lik pjevačke ikone Grace Davis (Tracee Ellis Ross, kćerka legendarne pjevačice Diane Ross) daje materijala za ta preispitivanja kao "starija" žena, k tome crnkinja. Izdavačka kuća ne zna točno što bi s njom nakon što je premašila 40. godinu života, predlaže joj rezidenturu u Las Vegasu umjesto turneja i izdaje njezine "greatest hits" albume umjesto da joj dade priliku da snimi nešto novo, kamoli drukčije.

"Ljudi žele nešto klasično, 'Thunder Road', ne 'Wrecking Ball'", opisuje to Gracein menadžer Jack Robertson (Ice Cube) na primjeru albuma Brucea Springsteena. Jack je za "Thunder Road", a Graceina asistentica Maggie Sherwoode (Dakota Johnson) nema ništa protiv nečeg drukčijeg i osobnijeg, manje komercijalnijeg kao "Wrecking Ball".

Njih dvije se dobro nadopunjuju prepoznajući sebe u onoj drugoj i podatne su kao likovi prijateljske romantične komedije. Ipak, Grace je potentniji lik od Maggie, ma koliko god kćerka slavnog glumačkog para Don Johnson-Melanie Griffith još jednom ("Rasprskavanje", "Teška vremena u motelu El Royale", "Suspiria") pokazala da nije loša glumica iz omražene trilogije "50 nijansi sive" čija je najsvjetlija točka bila upravo ona.

Dakota se trudi da Maggie obogati nekakvim unutarnjim životom, prenese njezin osjećaj za glazbu, sličan glavnom liku iz filma (i serije) "High Fidelity", koji joj je omogućio epitet "uha naše generacije", ali i dao priliku da komad odjeće zgodno opiše riječima "kao da je Stevie Nicks (iz Fleetwood Maca) pregazila Jasona Derulla".

Međutim, Grace je dojmljivija, ali negdje oko polovice film odstupa od priče o afroameričkoj pjevačkoj zvijezdi isteklog roka trajanja u industriji koja ne voli starenje i pripadnike "kluba 40+". Odnosno, stavlja je u daleki drugi plan naspram Maggie i njezinih nastojanja da postane producentica producirajući album talentiranog i šarmantnog, no pomalo pasivnog i nesigurnog mladog glazbenika Davida Cliffa (Kelvin Harrison Jr.), prilikom čega će se oni zaljubiti jedno u drugo.

S tom situacijom i takvom Maggie u prvom planu "The High Note" postaje konvencionalnija i predvidljivija romantična komedija koja je, eto, ambijentirana u svijet glazbe, ali kemija između Johnson i Harrisona Jr-a je postojeća ako film ne doseže visine glazbeno intoniranih romansi poput "Begin Again".

Srećom, "Visoki ton" i dalje ne zaboravlja da je u suštini njegove priče potraga jedne, doduše mlađe, žene za mjestom pod suncem glazbene industrije koja odbija prihvatiti sporednu ulogu kakvu joj je društvo namijenilo i zaigrati glavnu u vlastitom filmu.

Pišući ovo, jasno je da se u liku Maggie metafilmski nazire tračak njezine tumačice Dakote, željne razbiti prokletstvo "50 Shades Of Grey" onako kao što je prokletstvo "Twilight" sage razbila Kristen Stewart. "The High Note" potvrđuje kako je Johnson na dobrom putu da u tome uspije.

S oskarovkom u idućem filmu

U svom idućem filmu "Tbe Lost Daughter", Dakota će gumiti s oskarovkom Olivijom Colman i Jessie Buckley. To je, zanimljivo, redateljski prvijenac glumice Maggie Gyllenhaal.

item - id = 1073802
related id = 0 -> 1129139
related id = 1 -> 1128493
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. rujan 2021 20:04