
Otkačeni novozelandski redatelj Taika Waititi ("Orao protiv morskog psa", "Lov na divljake", "Jojo Rabbit") obojio je avanture Thora bojama lepršave svemirske akcijsko-komične pustolovine osamdesetih. Waititijev "Thor: Ragnarok" posvijetlio je mračnije šekspirijanske tonove prvog filma i "Svijeta tame".
U trećoj avanturi svemirski viking Thor, u opuštenom tumačenju Chrisa Hemswortha, prošao je put od Shakespearea do Flasha Gordona. Četvrti film o Bogu grmljavine, veoma zabavni, ali i pomalo neujednačeni "Thor: Ljubav i Grom" ("Thor: Love and Thunder"), također u režiji Waititija, nastavlja letjeti raznobojnom "flashgordonovskom" galaksijom i povremeno uleti u crnu rupu koja ga vodi kroz prostor-vrijeme do mračnog Bergmana.
Svjetlo i sjena se sudaraju i vode bitku do posljednje kapi boje u novom Marvelovom blockbusteru koji nastavlja Thorovu priču i nakon "Avengers: Infinity War" i "Avengers: Endgame". U uvodnoj akciji, prožetoj pop-kulturnim referencijama osamdesetih, Thor spašava neki planet ispaljujući kružne udarce nogom i izvodeći "špagate" na tragu Van Dammea, odjeven u sličnu majicu kakvu je nosio Kurt Russell u fantastičnoj akcijskoj zafrkanciji "Velika gužva u Kineskoj četvrti".
Sve to Thor radi dok iz svemirskih zvučnika praši "Welcome To The Jungle" kao prvi od čak četiri Guns N' Roses megahitova na soundtracku ("Paradise City", "Sweet Child O' Mine", "November Rain"). "Klasične li Thorove pustolovine", poviče Thor s podignutom sjekirom iznad glave po uzoru na He-Manovu pozu s mačem da referencije na osamdesete budu potpunije.
Nasuprot plavokosom Thoru imamo tamnosivoga Gorra (standardno uživljeni Christian Bale, bivši Batman iz konkurentskog DC-ja) kojeg proždire mržnja prema bogovima kad jedan od njih nije spasio njegovu umiruću kćerkicu. Ogorčen, Gorr postaje "Koljač bogova" opasan Nekro-mačem i okružen vojskom sjenovitih crnih čudovišta, Marvelovu odgovoru na Dementore iz serijala "Harry Potter".
"Svi bogovi će umrijeti", kune se on izgledajući kao inverzija Smrti iz "Sedmog pečata", pripravan da ukrsti Nekro-mač s Thorovom sjekirom zvanom Burolomac. Između njih dvojice stoji Thorova "jedina prava ljubav", bivša cura Jane Foster (oskarovka Natalie Portman).
Znanstvenica Jane je postala ženska inačica Moćnog Thora na sliku i priliku bivšeg momka, od svjetlucavog odijela do crvenog plašta i malja Mjolnira, ali postoji intrigantna kvaka. Naime, Jane ima rak i umjesto ležanja u bolnici radije bira superjunačenje do posljednjeg daha, no svaki put kad iskoristi "thorovske" moći njezino oslabljelo tijelo još više (o)slabi.
I cijeli film je napravljen po tom principu: svjetlo, tama i nešto između, ekvivalentno dvostrukom ljubavnom trokutu između Thora, Jane i Mjolnira, odnosno (i urnebesno) Thora, Burolomca i Mjolnira. Najbolje se to vidi u akcijskoj sceni kad se putovi svjetlucavog Thora i Jane isprepletu tijekom Gorrova noćnog napada na Novi Asgard i otimanja tamošnje djece.
Sreća da se Thor i Jane sreću ispred zapaljene kuće jer je scena premračna i nepregledna, jedna od Marvelovih najslabije uprizorenih. S druge strane, tu je scena kad Thor, Jane, Valkyrie (Tessa Thompson) i Korg (Waititi nanovo u zgodnoj vokalnoj ulozi) dođu po pomoć kod punašnog, ne tako munjevitog Zeusa (Russell Crowe) u potrazi za otetom djecom.
Sve pršti od zlaćanih boja, uključujući i okove u kakvima će nikad mišićaviji Thor završiti gol golcat da božice od tog prizora redom padaju u nesvijest, te šarenih kreatura koje bi se mogle naći i u "Labirintu" Jima Hensona, a kao da to nije dovoljno blesavo spomenimo i vrišteće divovske jarce. Svašta je Waititi pomiješao u novom "Thoru", ozbiljno i neozbiljno, ljubav i gromove, tj. gorkoslatku romansu i zezantsku akciju/fantaziju, ali ako cjelina nije uvijek izbalansirana, neki segmenti su impresivni.
Akcijska scena borbe Thora i Jane s Gorrom na monokromnom planetu, doslovno utjelovljenje bitke svjetla i tame, iznimno je dojmljiva u "sincityjevskom" korištenju fleševa plave i žute boje unutar crno-bijele slike, a montaža zaljubljivanja i odljubljivanja "Gromovnika i znanstvenice" djeluje poput (mini) romantične komedije. "Love and Thunder" u srži i jest prvenstveno ljubavna priča, nošena divnom baladom "Sweet Child O' Mine" i posvećena Jane. Sweet Child O' Jane.