StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KUĆNOM KINU

THE LOVEBIRDS Komedija i misterija, nezaljubljeni par

Piše Marko Njegić
12. lipnja 2020. - 19:52

"Što smo mi, Hobbs i Shaw?" - "The Lovebirds" (2020.)

Komedijičica "The Lovebirds" jedan je od prvih filmova neke hollywoodske "major" kompanije (Paramount Pictures) skinut s kinorasporeda zbog rastuće koronske panike i zatvaranja kina. No, "The Lovebirds" nije bio odgođen za kinoprikazivanje s izvornog datuma 3. travnja na neki drugi, kasniji, kao mnogi filmovi ("A Quiet Place Part 2", "Mulan", "No Time To Die"...), već brzinski prodan jednom streaming servisu – Netflixu, dakako.

Streaming gigant kupio je prava na komediju "The Lovebirds" gotovo u protuvrijednosti njezina budžeta (20/16 milijuna dolara). Paramountove projekte znao je i prije kupiti Netflix i lišiti ih adekvatne kinodistribucije. Filmofili su pošizili kad je Paramount prodao "Uništenje".

FILM: The Lovebirds; krimi-komedija; SAD, 2020. REŽIJA: Michael Showalter ULOGE: Kumail Nanjiani, Issa Rae OCJENA: **

Nije "The Lovebirds" ni blizu kalibar "Annihilationa" da poluči slične reakcije, ali filmofilima ne bi trebalo biti drago što je Paramount, poput Universala ("Trolovi 2"), "strateški" preskočio koju stepenicu u tradicionalnom distribucijskom ciklusu filmova kino/video/DVD/streaming/TV, k tome u periodu kad su se na muci trebali poznavati studijski junaci i čuvati tradiciju kao oko u glavi.

Znači, bitniji je princip nego sam film. Jer filmofili, realno, mogu preživjeti što je "The Lovebirds" preskočio kina, ma koliko god svaki film, pa i lošiji poput ovoga, bilo bolje gledati na velikom ekranu. Filmovi ovako skromnih dometa se osjećaju kao kod kuće na streaming servisima poput Netflixa, među gledateljima koji ponekad ne znaju što bi mogli pogledati bez obaveza i pustiti mozak na pašu pa odaberu prvo (novo) s reda.

Tako, možda, nije bleso lud: Paramount je prodajom maknuo slabiji film iz svog kataloga i utrapio ga Netflixu koji u grčevitoj želji da pretplatnicima omogući nove materijale kupuje ili producira sve što stigne, od prestižnih filmova ("Irac", "Bračna priča") do – učestalo – najžešće konfekcije.

"The Lovebirds" ionako djeluje kao "Netflix movie" i sada ga je (i) s njegovim logom lakše usporediti s "Murder Mystery" nego "Date Night", odnosno više je u rangu prve slično žanrirane krimi-trilerske romantične komedije s Adamom Sandlerom i Jennifer Aniston, nego druge sa Steveom Carellom i Tinom Fey.

Premisa filma je bila potentna, koliko god već viđena: muško-ženski par se nađe usred "murder mystery" nezgode, a u glavnim ulogama su komičari neujednačene kemije i potpaljene iskre koja bi se mogla brzo ugasiti. Dakle, ponovno nekakav "riff" na "hičkokovske" trilere o običnom (i nerijetko krivo optuženom) čovjeku u neobičnoj situaciji.

Razlika je što je ovaj put u startu jedan par u neobičnoj situaciji, ne čovjek koji će, usput i(li) do odjavne špice biti sparen s nekim. Ovaj film nastoji biti drukčiji od spomenutih naslova i par nije oženjen kao Sandler-Aniston ili Carell-Fey. Jibran i Leilani (Kumail Nanjiani, Issa Rae) nalaze se u vezi, i to pred njezin kraj.

Njihovo upoznavanje je zgodno i simpatično, završava doručkom nakon zabavne noći i idiličnim poljupcem. Četiri godine kasnije idila je nestala i oni se svađaju oko gluposti, tipa je li on, režiser dokumentaraca, gleda(o) jedan reality show. Leilani ga podbode da su reality showovi kao doksovi, nakon čega se ispod tapeta izvlače ostali problemi u vezi.

Baš u trenutku rječkanja u automobilu, na riječ od definitivnog prekida, njih dvoje nehotice obore dostavljača na biciklu. Srećom, momak je živ, brže-bolje sjeda opet na bicikl i daje pedalama vjetra, a u njihov auto ulijeće neki drugi tip (Paul Sparks), potjera Jibrana s vozačeva sjedala, predstavlja se kao policajac i daje u jurnjavu za biciklistom, naizgled traženim kriminalcem.

Nesretni biciklist će biti stjeran u kut i pregažen... nekoliko puta. Tip očito nije policajac i nestaje s mjesta zločina ostavljajući njih kao krivce, uslijed čega oni bježe, jer "istina zvuči ludo", te odluče da će u hodu pokušati otkriti misteriju pomoću jedinog traga koji imaju (dostavljačev mobitel) i sprati ljagu s imena, ali i možda spasiti vezu.

Pitanje je kako će Jibran i Leilani riješiti nešto teže kad nisu mogli prokljuviti vlastitu vezu, makar im upravo ovo dođe kao nekakva "terapija za parove". Film započinje obećavajuće kao (romantično)komična misterija i Jibran-Leilani isprve koliko-toliko djeluju kao obični ljudi da rastreseni od svega mogu sjesti u kafić i naručiti "dva alkohola, molim" za smirenje, premda imaju nastup "stand up" komičara, što Nanjiani "službeno" i jest.

Međutim, kako se priča odmotava, njih dvoje se šale i kad ne bi trebali i sve izrazitije nastupaju kao "stand up" komičari na suprotstavljenim pozornicama, relativno sličnog humora koji se češće sudara nego nadopunjuje, suprotno "buddy" filmovima na koje se pozivaju ("Hobbs&Shaw").

Redatelj Michael Showalter režirao je (i kontrolirao) Nanjianija u lijepoj romantičnoj komediji "The Big Sick", a sada ga pušta s lanca da improvizira do mile volje zajedno s Rae dok ne postanu iritantni. Postupno apsurdniji scenarij svakom idućom scenom sve više ovisi o glumcima kojima redatelj prepušta prolongirane scene "hit&miss" humora, nažalost više "miss" nego "hit".

Na jednu uistinu zabavnu scenu (kupovanje robe s etiketama, razbijanje stakla/provaljivanje kao kucanje, pokušaj predavanja borbe tapkanjem kao u UFC-u) dolaze dvije-tri promašene i/li preforsirane, recimo kad Jibran i Leilani bivaju podvrgnuti mučenju drugog para (Anna Camp, Kyle Bornheimer) ili sami natjeravaju nekog mladića da ispljune istinu.

Humor je većim dijelom preforsiran i ne uvijek spontan: Nanjiani i Rae na momente pomno osluškuju što drugi govori prilikom dodavanja kako bi uskočili s doskočicom. Kako god, Showalter ne zove "rez" kad bi trebao. Da je skratio neke scene, tj. zaustavio na vrijeme unedoglednu improvizaciju, film bi bio bolji i smješniji.

Možda bi bio kao "Game Night" koji je uspjelije spajao krimi-misteriju, komediju i akciju tijekom jedne "idiotske noći", mada je i "The Lovebirds" imao potencijala, parodirajući Kubrickov "Eyes Wide Shut" (seks-kult, "Iluminati shit", tajno okupljanje pod jezivim maskama). Pogledajte za primjer scenu kad se Jibran i Leilani nađu u policijskoj postaji i verglaju bez kraja i konca. "Naporni ste", kaže im netko i nije daleko od istine. Dva alkohola, molim!

Komičar superheroj

Kumail Nanjiani je nedavno glumio u akcijskoj komediji "Stuber", a do kraja godine trebali bismo ga vidjeti u Marvelovu superjunačkom spektaklu "Eternals". Možda snimi i nastavak "Lovebirdsa" jer film ostavlja mogućnost za to

#CINEMARK#CINEMARK U KUĆNOM KINU#KOMEDIJE

Izdvojeno

19. lipanj 2020 01:14