Tarot karte u ruci Jane Seymour kao gatare Solitaire bile su jedan od zaštitnih znakova rijetkog Bond-filma s elementima natprirodnog “Živi i pusti umrijeti”. No, tarot dosad baš i nije bio pokretač radnje nekog filma ili horora.
Utoliko, “Tarot” djeluje kao načelno osvježenje u žanru strave i užasa, premda redateljski duo Anna Halberg i Spenser Cohen (koscenarist blockbustera “Moonfall” i “Plaćenika 4”) pristupa priči kombinirajući elemente nadnaravnih misterioznih horora na temu izazivanja sudbine i smrti tipa “Evil Dead”, “Final Destination”, “The Ring”, “Ouija”, “Truth Or Dare” i “Smile”.
Utjecaji svakog od navedenih filmova zamjetni su u “Tarotu”, počevši od osnovne postavke, tipične za žanr od “Zle smrti” do “Petka 13.” i dalje, o okupljanju mladih na proslavi rođendana u unajmljenoj kući “bogu iza nogu”. Mlade u ovom slučaju predstavljaju glumci u većem ili manjem usponu Jacob Batalon (serijal “Spider-Man”), Avantika (mjuziklovske “Opasne djevojke”), Harriet Slater (“Pennyworth”), Larsen Thompson (“Ponoćni klub”) i Adain Bradley (novo “Pogrešno skretanje”).
Kad im nestane pića, mladi će u očajničkoj potrazi za cugom po kući naletjeti na podrumska vrata na kojima piše “ne ulazi”, ali svejedno će ući unutra unatoč jasnom upozorenju i pronaći ne Knjigu mrtvih (“Evil Dead”) ili Ouija ploču, nego jezive stare “vražje” astrološke stvari, uključujući podloge za proricanje s rukom obojenim tarot kartama iz drvene kutije.
Iako spiritualna Haley (Slater) ističe: “Astrologija i tarot, koristiš li ih zajedno to je moćno oružje za predviđanje” i “Ne bismo ovo trebali raditi, nepisano je pravilo ne koristiti tuđe karte... loša sreća”, ekipa se želi zabaviti uz proricanje budućnosti prema tarot horoskopu.
Dakle, astrologija i užas, odnosno od horoskopa do horoRskopa kratak je put i mladići/djevojke počet će stradavati prema proricanju kad se čitanja tarota ostvare i ožive likovi iz karata (Velika svećenica, Obješenik, Mag/Čarobnjak, Luda, Pustinjak, Vrag i Smrt), ali na način da sve izgleda kao nesretni slučaj kao u “Putu bez povratka”.
Primjerice, tarot horoskop je savjetovao Elise (Thompson) da “uspori jer bi mogla pasti i doživjeti udarac” i ona pada s ljestava nakon što se popela da, još malo klišeja, vidi tko/što se krije na tavanu, a Velika svećenica će je izudarati ljestvama do smrti. Za Lucasa (Wolfgang Novogratz), s druge strane, čitanje je bilo da ga “Pustinjakovo svjetlo možda odvede krivim putem”, što će se i dogoditi kad se od straha izgubi u podzemnoj i “pokupi” ga vlak.
Razlika u odnosu na “Final Destination” jest što su scene stradavanja izvedene unutar “PG-13” rejtinga i ne toliko tenzične i imaginativne. Ipak, izdvaja se solidna scena s Paige (Avantika) koja će postati dio mađioničarske cirkuske točke “prepiliti ženu na pola” u režiji Maga.
Oživljeni likovi iz karata prilično su dojmljivo ilustrirane kreature a la Crooked Man iz “Prizivanja 2” i mogle bi naseliti nastavke tog serijala. I mitologija prokletih karata ima potentno, stilizirano oslikano porijeklo zla koje otkriva starica sa sličnim iskustvom (Olwen Fouéré; “Mandy”, “Teksaški masakr motornom pilom” iz 2022., “Sjevernjak”) i vezano je za mračni obred smrtonosne kletve osvetom gonjene kraljevske astrologinje (Sunčica Milanović; “Heroji radničke klase”) iz 18-stoljetne Mađarske.
Potencijal je postojao za film o ostvarivanju horo(r)skopa, slučajnosti i sudbini koju (ne) možeš promijeniti, ali iskorišten je odveć sporadično i nerijetko generički, tek s proplamsajevima kreativnosti. “Prvo pretkazanje”, “Abigail” i “Bezgrešna” ostaju zasad vodeći horori od početka 2024. godine, a “Tarotu” ostaje utjeha da ga se može pozicionirati ispred “Gospodara kaosa”, “Imaginarnog” i “Zaroni, preživi”. HoroRskop mu proriče brz žanrovski zaborav.