
Logorovanje uz vatru i priču otvara prolog filma "Posljednji plijen" ("Hunted"), noviteta na hrvatskom "online" videotržištu. Priča je "bilo je to jako davno" karaktera, a majka je priča sinu o djevojci-vučici. "Čuješ li pjesmu šume? To pjeva djevojka-vučica", pripovijeda majka i krene ispočetka.
Priča je to o svećenik koji je odlučio od siromaha sastaviti vojsku kako bi oslobodio sveti grad Jeruzalem i uspio je nagovoriti mnogo seljaka i drugih očajnih duša da ga slijede do Isusova groba. Na višemjesečnu putu do Jeruzalema nestalo im je hrane i umirali su od gladi.
Samo je šačica njih stigla do šume, "ove šume", gdje su tada živjeli golemi vukovi. Kad je svećenik ugledao neku djevojku u šumi, htio ju je žrtvovati da održi na životu gladne sljedbenike jer je to "božja volja". Njezina pjesmolika molitva iskupljenja probudila je šumu, zaštitnika nevinih, koja je poslala svoje glasnike vukove.
Vidjevši djevojku na leđima vuka svećenik ju je nazvao vješticom, na što je ona odgovorila da je bolje biti u društvu vukova nego ljudi i zauvijek nestala u šumi. "Vukova više nema, a ljudi... da, tu su", zaključi priču majka.
Mitski prolog postavlja brutalno-realistični akcijsko-trilerski horor o preživljavanju u okvir bajke, magičnog realizma, a redatelj i koscenarist Vincent Paronnaud (korežirao za Oscara animirani film "Persepolis") boja jaknu heroine u crveno i daje joj simbolično ime.
Eve (Lucie Debay; belgijska Jessica Chastain) bit će svojevrsna Crvenkapica u crvenom kaputiću, prisiljena na borbu protiv velikog zločestog vuka, ali u obliku čovjeka. Junakinja je predstavljena na traci za trčanje, čime se sugerira da je u kondiciji i da se neće tako lako predati.
Pojava velikog zločestog vuka kao da je najavljena u Eveinom susretu s crnim psom koji se zagledao u nju. Životinje igraju bitnu, simbličnu ili doslovnu, ulogu u filmu nošenom simbolima koji zarana postavlja odnos predatora (muškarca) i plijena (žene). Poslovnu ženu Eve u baru zaskače neki seronja, ali spašava je stranac (Arieh Woirthalter, francuski spoj Petera Skarsgaarda, Michaela Fassbendera i Taylora Negrona iz "Prljavi igraju prljavo").
Njih dvoje završe zajedno na zadnjem sjedištu njegova auta. Da nešto ne štima, jasno je kad Eve ugleda drugog muškarca (Ciaran O’Brien) na vozačevu mjestu. Ona je oteta, a ova dvojica su sociopati koji otimaju žene i snimaju kamerom nastrane stvari što im rade.
Ipak, Eve će im uspjeti pobjeći kad dođe do bizarne prometne nesreće (poljubac) i krupni vepar iz šume izleti na cestu. Ono što slijedi je potentni "survival movie" na temu kako preživjeti u divljini s ubojicama za petama. Taj "survival" film, treba biti iskren, povremeno pati od neujednačenog tona da bi dobio veću ocjenu, nećkajući se između jeftinog eksploatacijskog ("I Spit On Your Grave") i podtekstualno bogatog primordijalno-mitskog horora ("Revenge").
Usporedbe radi, nedavna "Osveta" Coralie Fargeat puno je ujednačenija u viziji za film ovog tipa. No, "Posljednji plijen" je na momente izvrstan i jednostavnu priču umije uzdići na višu razinu te arhetipski uslojiti glavni ženski lik. To je toliko upečatljivo da anulira činjenicu kako crveni kaputić nije nikakva kamuflaža, naprotiv vidi se iz aviona i odaje položaj junakinje.
Aluzivan na priče uz logorsku vatru, film negdje oko polovice vraća majku i (sada odraslog) sina iz prologa te ih uključuje u Evein "survival" nalik priči koju je majka pričala sinu ispričanoj "uživo". Bajka i stvarnost sudaraju se tad na veoma podesan način, stoga redatelj nije trebao na momente popuštati na momente prizemnim porivima kinematografije niže klase (ključne riječi: strijela i elektrošoker) koji remete "nadzemnost" filma oslikanog snažnim slikama i bojama.
Crvena je dominantna (jakna, krv), iza nje slijedi zelena i smeđa (šuma), ali pred kraj to postaje i plava. Upravo je briljantna "slow moition" scena kad usred obračuna Eve i negativca nenadano ulete igrači "paintballa", ispaljujući metke u obliku kuglica ispunjenih bojama.
Jedan metak pogađa Eve koja kad se digne ima ratničku plavu boju na licu izgledajući kao ženski William Wallace ("Hrabro srce"), spremna za boj do zadnje kapi krvi. Protagonistica će doživjeti transformaciju od Crvenkapice izgubljene u šumi do Crvenkapice-ratnice spremne pokazati velikom zločestom vuku srednji prst i spasiti se sama bez pomoći lovca.