StoryEditor
Film & TVDAN ZALJUBLJENIH

Niste u romantičnom filmu? Gledajte nešto neljubavno... Naš kritičar je složio antivalentinovske preporuke za one kojima nije do romantike

Piše Marko Njegić
14. veljače 2020. - 10:05

Valentinovo slovi kao dan za romantične večere, crvene ruže, srcolike bombonijere, javne deklaracije ljubavi i, naravno, ljubavne filmove. Tako je bilo donedavno. Međutim, u kina već neko vrijeme ne dolaze isključivo romantični filmovi ovog ili onog (pod)žanrovskog predznaka (najčešće rom-com), tempirani za premijere i početak distribucije pred 14. veljače.

Nude se akcijski i (anti)superjunački filmovi (“Umri muški 5”, “Deadpool”...), pa i horori. Potvrda je to da se na najkomercijaliziraniji od svih komercijaliziranih blagdana gleda i ciničnim očima, što posebno vrijedi za one koji nisu u vezi. Za takve, filmofilske cure i momke bez pratnje, one kojima nije do romantike, donosimo potencijalne antivalentinovske preporuke u formi filmskog maratona, da lakše prebrode “solo” Valentinovo dok su im prijatelji(ce) na večericama ili pred ekranima uz nešto ljubavno.

RAT ROSEOVIH
Michael Douglas i Kathleen Turner glumili su par u dva avanturistička kinohita “Lov na zeleni dijamant” i “Dragulj s Nila”. Treća suradnja glumaca pokazuje kako bi izgledao potencijalni brak njihovih likova iza odjavne špice potonjeg filma. Dijamanti nisu vječni i dragulji mogu izgubiti sjaj u sjajnoj crnoj komediji o razvodu, odnosno donedavno idealnim bračnim drugovima koji će, kad im brak postane mrak, jedno drugome zagorčati život dok ih smrt ne rastavi. “Rat Roseovih” se reklamirao krilaticom “Jednom u životu pojavi se film koji vas načini da se zaljubite opet i iznova. Ovo nije taj film.”

PUT OSLOBOĐENJA
Da je Jack ostao živ na kraju “Titanica” i oženio Rose, tko zna bi li im život bio ljubavna bajka. Možda bi se izrodio u nešto slično “Putu oslobođenja”, filmu koji je sve samo ne “nastavak” megahita “Titanic”, iako u njemu ponovno glume Leonardo DiCaprio i Kate Winslet. “Revolutionary Road” je anti-”Titanic”, drama o raspadu ljubavi i bračnom brodolomu. Ironično, u filmu se, kao zalog moguće radosti, spominje prekooceanski brod kojim su njihovi likovi trebali putovati u obratnom smjeru (ne)sreće - iz Amerike u Europu.

NESTALA
Na površini savršen par. Ispod površine pukotine. Ljudi ne znaju puno o Nicku (Ben Affleck) i Amy (Rosamund Pike), ali ne znaju ni oni jedno o drugome. Koliko dobro (ne)poznajete osobu koju volite i jeste li u braku s psihopatom, pita se izvrstan triler Davida Finchera o otrovnoj vezi, ispoljenoj nakon što Amy nestane, a Nick postane osumnjičenik za njezin nestanak. “Slobodnjacima” će biti drago da nisu u vezi, sačuvaj bože braku, kad pogledaju Fincherov film.

BLISKI ODNOSI
Nevjere, laži, razbijena povjerenja i slomljena obećanja. Dobrodošli u ljubavni četverokut u kojem se nalaze Julia Roberts, Jude Law, Natalie Portman i Clive Owen u “Closeru” Mikea Nicholsa, snimljenom prema kazališnom komadu Patricka Marbera. Zaplet počinje u trenutku kad ženska polovica jednog para upozna mušku iz drugog i “vice versa”, a to je Nicholsu i glumcima prilika da naprave autopsiju modernih veza u filmu za koji je Portman dobila nominaciju za Oscara za sporednu žensku ulogu.

TUŽNA VEZA
Da ponekad ljubav jednostavno nije dovoljna, svjedoči još jedan odličan film s liste - “Blue Valentine” s Ryanom Goslingom i Michelle Williams. Likovi Ryana i Michelle nalaze se usred bračne krize, a u flešbekovima gledamo njihovo upoznavanje i početak ljubavne priče koja će završiti nesretno. Zaljubljuju se, dobivaju dijete i žene se premladi, ali veza im postaje tužna i ruši se prije nego što su uspjeli do kraja sagraditi zajednički život i istinski upoznati sami sebe i onog drugog.

KILL BILL
Malo akcije da razbije maraton. Osvetničke akcije. Tarantinovske akcije. Iako poznat po nasilju, Tarantino je prikriveni romantik (“Jackie Brown”). No, u “Kill Billu” se “romantic” rimuje sa “sadistic”, ljubav je ubojita i destruktivna, a priča jednostavna. Mladenka (Uma Thurman) biva napucana na svom vjenčanju. Mladenku je napucao bivši ljubavnik i šef Bill (David Carradine). Ona će krenuti u osvetu i prokrčiti put katanama, šakama i nogama do Billa. Ona će ubiti Billa.

TO DOLAZI + BJEŽI! + FESTIVAL STRAHA 
Hororski maraton unutar antivalentinovskog za kraj, ili bar jedan od ova tri filma koji su već postali kultni ili će to postati. U “It Follows”, posveti hororima osamdesetih koja izvrće njihova pravila, ne umiru samo mladi koji se ne seksaju, a oni koji se seksaju moraju prenijeti prokletstvo na nekog drugog kako bi izmakli (ne)vidljivoj aveti što ih prati. “Get Out”, dobitnik Oscara za originalni scenarij 2017., zamišlja nezavidnu situaciju: odlazite s partnericom upoznati njezine roditelje izvan grada, gdje će se romantični vikend pretvoriti u vašu borbu za opstanak. “Midsommar” je antiromantično još ekstremniji i nipošto nije za gledanje u paru - mentalno krhka junakinja odlazi s dečkom u švedsko selo bogu iza nogu, a to što je on zaboravio na njezin rođendan bit će joj/mu najmanji problem.

 

#FILMSKIMARATON

Izdvojeno

08. srpanj 2020 19:35