
Izravno na streaming platformu HBO Max stigao je "Nevjestin otac" ("Father Of The Bride"), nova verzija klasične, bezvremenske romantično-komične priče o nesnalaženju staromodnog, protektivnog oca nakon vijesti o vjenčanju njegove moderne kćeri.
Kakvih sve premijernih filmova ima na streaminzima, ovaj izgleda kao materijal za veliki ekran, moguće i zbog atraktivnih sunčanih lokacija Miamija gdje je takoreći samo trebalo upaliti kameru i prilagoditi osvjetljenje.
Pravo je čudo da ga Warner Bros nije dao u kina kao romantično-komični kontra program ljetnim blockbusterima.
Film djeluje skuplji nego bi se reklo, kao nekakva mini "Mamma Mia" ili "Mamma Mia 2", samo bez pjevanja i plesanja u mjuziklovskom smislu. Meksički redatelj Gary Alazraki nameće se kao kandidat za režiju "Mamma Mia 3".
"Nevjestin otac" i jest taj tip ostvarenja, lepršave obiteljske rom-com zabave za sve generacije s raskošnom scenografijom i kostimografijom, kakvoj pripadaju i "Ljubav nema pravila", "Moje grčko vjenčanje", "Previše je složeno", "Vjenčanje godine" i "Suludo bogati Azijci", kao i izvorni "Father Of The Bride" i njegov prvi remake, oba poznata pod hrvatskim naslovom "Otac moje nevjeste".
Original iz 1950., besmrtni klasik u režiji Vincentea Minnellija i sa Spencerom Tracyjem, Joan Bennett i mladom Elizabeth Taylor u glavnim ulogama, nije samo postigao uspjeh kod publike, već je i osvojio tri nominacije za Oscara, uključujući najbolji film i scenarij. Remake iz 1991., s komičarem Steveom Martinom na mjestu za Oscara nominiranog Tracyja, Diane Keaton i Kimberly Williams-Paisley koja je naslijedila Tayloricu, postao je veliki kinohit da je četiri godine kasnije dobio nastavak.
U to vrijeme, početkom devedesetih, Andy Garcia je postajao zvijezda s ulogama u "Nedodirljivima", "Crnoj kiši", "Kumu III" i "Čekajući smrt u Denveru". Tada vjerojatno nije slutio da bi jednog dana s Glorijom Estefan mogao glumiti u novoj inkarnaciji "Father Of The Bride" i postati glava jedne nemafijaške obitelji, premda ga je s Martinovom verzijom povezivala Keaton ("The Godfather Part III").
Garcia nije komičar poput Martina, ali zato ima šarma na izvoz kao Billy Herrera i glavni je (glumački) adut filma koji je napravio latino "twist" u odnosu na superiornije prethodnike, poštujući aktualna potraživanja za diverzitetom, ali na način da ta potraživanja ne djeluju baš toliko isforsirano.
Obitelj je sada kubansko-američka i u filmu većinski glume latino glumci (zvjezdice u usponu Adria Arjona, Diego Boneta, Isabela Merced), uključujući i Lauru Harring iz "Mulholland Drivea", a ne računajući komičarku Chloe Fineman kao nedostojnu "wedding planner" zamjenu za Martina Shorta iz Martinove verzije. To nije jedini novitet aktualnog remakea, napravljen u skladu s vremenom. Nevjesta iz naslova filma, Sofia (Arjona), zaprosila je svoga dečka Adana Castilla (Boneta). A dečko ne voli sport, posebice boks, pije čaj umjesto kave i napravio bi sve za buduću ženu, pa i stavio svoju karijeru na čekanje.
Dakle, katastrofa za njezinog mačističkog oca sklonog staromodnim, tradicionalnim vrijednostima ("Klasika nikad ne umire", kaže dvoznačno), što dovodi do sukoba s njim i kćerkom, kao i činjenica da planiraju živjeti u Meksiku, daleko od obitelji.
Otac je na sto muka jer se mora natjecati s imućnim ocem mladoženje (Pedro Damian) koji posjeduje brod ("Što je on? Bond negativac?!"), a i žena mu je najavila razvod, stoga njih dvoje moraju glumiti savršenu obitelj, iako se ta obitelj raspada.
Jasno, raspad je, neiznenađujuće, prikazan na komičan način da publika može uzeti kokice i gledati konflikte, kao što je to prilikom jednog obiteljskog rječkanja napravila nevjestina mlađa sestra Cora (Merced). U tom smislu, nema iznenađenja u "Nevjestinu ocu", ali film je prilično ugodan za jedno gledanje nekog lijenog (nedjeljnog) popodneva. Čak i ako niste vidjeli prijašnje verzije, možete naslutiti da će otac naučiti nešto od progresivnog budućeg zeta, postati manje tvrdoglav i kontrolirajuće nastrojen prema kćeri te se pomiriti s ženom. Mamma Mia? Papa Mio!