StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KINU

KLUB SRETNO RAZVEDENIH Razvedi me, ne zavedi me

19. studenog 2020. - 17:31

Dobre supruge i sretno razvedeni muškarci vratili su ljetos Francuze u ponovno otvorena kina. Francuski komični filmovi "Kako biti dobra supruga" i "Klub sretno razvedenih" postali su najveći kinohitovi ljetne sezone na matičnom teritoriju zbog kronične koronske nestašice hollywoodskih blockbustera.

Prvi od njih, komedija s europskom oskarovkom Juliette Binoche, fino je radio i u hrvatskim ljetnim kinima, kad su multipleksi bili zatvoreni. A drugi, komedija u režiji popularnog francuskog glumca Michaëla Youna, netom je stigao na repertoar naših multipleksa i singl-kina, gdje se uvrstio među gledanije filmove u kontekstu distribucije unutar "novog (ne)normalnog".

FILM: Divorce Club; komedija; Francuska, 2020. REŽIJA: Michaël Youn ULOGE: Arnaud Ducret, Caroline Anglade DISTRIBUCIJA: Blitz OCJENA: ** ½

Oduvijek privlačan žanr, komedija je danas još privlačnija s obzirom na prijeko potrebnu dozu (o)smijeha u svakodnevnom životu.

Hrvatska publika, pak, voli komercijalne francuske komedije, iz godine u godinu sve (de)generičkije i (preko)brojnije na domaćem kinorepertoaru, no one im rijetko uzvrate ljubav na način da budu istinski ili iole kvalitetne, već su uglavom festivalije humornih bedastoća i klišeja.

Omjer loših spram dobrih je uvjerljivo na strani loših i odnosi debelu prevagu. Srećom, "Divorce Club", kao i "How To Be a Good Wife", spada među bolje i podnošljivije, tj. manje loše primjerke filmske "Comédie-Française". "Klub sretno razvedenih" je, k tome, manje pretenciozan i "politiziran" od feministički pomalo isforsiranog kinohita "Kako biti dobra supruga", ali više vulgaran.

Na primjeru ovog filma jasno je da se Francuzi nisu puno odmakli od populističke američke komedije osamdesetih (i devedesetih) koju pokušavaju emulirati. Priča je "catchy". Ben (Arnaud Ducret) na najgori mogući način otkriva da ga žena (Ornella Fleury) vara i ostavlja radi njezina šefa (Benjamin Biolay).

Ostavili su mikrofone upaljene tijekom seksa i sve se čulo. "Najgora rastava ikad, a čuo sam za dosta groznih", kažu Benu i samo potenciraju njegov osjećaj gubitka i napuštenosti. Ipak, moguću utjehu pruža susret sa starim fakultetskim drugarom i cimerom, također razvedenim Patrickom (François-Xavier Demaison).

Bogati Patrick poziva Bena da dođe živjeti kod njega u vilu, bivšu kućerinu Alaina Delona, jer zaslužuje "malo uživati nakon traume". Mic po mic, novim-starim cimerima pridruže se i drugi friško razvedeni ljudi, mahom muškarci, ali i poneka žena (Audrey Fleurot), a na Benov novi slobodni raskalašeni stil života ljubomoran je i njegov oženjeni prijatelj Titi (glumi ga redatelj Youn).

Patrickova kuća postaje utočište za samce i mjesto slobode. Postaje VIP-ovski "klub sretno razvedenih" gdje je "rastava zabava" i u kojem nema mjesta za parove ("no couple, no trouble"), zbog čega se njihova shema remeti kad Ben upozna Marion (Caroline Anglade, kćerka Jean-Huguesa Angladea) i stvari se ekstra kompliciraju s otkrićem tko je zapravo ona.

Druga polovica filma seli humor na teren potentne i potencijalno složene romantične komedije sa skrivanjem/zabunom identiteta. Ducret i Anglade imaju solidnu rom-com kemiju, no Youn inzistira na scenama koje uključuju dildose, agresivne lemure (Michel) sklone šamaranju i pokazivanju srednjeg prsta te talasanje sala nagih pretilih muškaraca, umjesto verbalnih opservacija na temu muško-ženskih odnosa.

"Čak se i Mandela rastao, pola godine nakon izlaska iz zatvora", notira Patrick koji smatra da brak za cijeli život ne funkcionira jer ljudi nisu monogamni kao pingvini. Film je imao potencijal biti (romantično)komedični pogled "iznutra" na brak, monogamiju i razvod u moderno doba, gdjekad papreno napisan ("Uzbuđen sam kao Harvey Weinstein prije kastinga!").

Međutim, potencijal se izgubio u filmu koji scenaristički potpisuje desetak scenarista (vjerojatni rekord). Sve samo ne suptilan u žurnoj isporuci prvoloptaškog humora klaunovske "buffoon" poetike i "hit&miss" kakvoće, "Divorce Club" je uglavnom režiran i glumljen trenutačno, da nasmije kinoposjetitelja u trenutku gledanja, a ne da jeka smijeha odzvanja nakon odjavne špice.

To je okej za jedan brzi humorni kinofiks, ako od "Kluba sretno razvedenih" ne tražite nešto više, da bude kao "Predivan život" ili "Plivaj muški", kad su novije i zavodljivije francuske komedije u pitanju. "Divorce Club" razvodi, ali i ne zavodi. Razvedi me, ne zavedi me.

Kuhanje s Jeanom Renoom

Michaëla Youna vjerojatno pamtite iz "Glavnog kuhara" gdje je glumio i kuhao s Jeanom Renoom, a već je dosad dvaput stao iza kamere i režirao npr. "Živjela Francuska".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. studeni 2020 13:38