Pred početak nove školske godine u hrvatska kina je stigla francuska obiteljska avanturistička komedija "Kao pas i mačka" ("Chien et chat"/"Cat and Dog"), s kućnim ljubimcima koji govore u glavnim ulogama. Dobar tajming i hvalevrijedan potez distributera da se klinci opuste i zabave, ponukan i time da je "Kao pas i mačka" bio solidan hit u francuskim kinima, točnije sedmi najgledaniji domaći naslov na matičnom tržištu, iza npr. novog "Grofa Monte Crista".
No naši klinci su ipak zaslužili nešto kvalitetnije od ovog "family friendly" filma, sinkroniziranog na hrvatski (glasove likovima posudili su Antonia Stanišić, Marko Juraga, Ognjen Milovanović, Irena Tereza Prpić, Jan Kovačić, Goran Vrbanić, Lora Simikić, Marta Simikić, Daniel Dizdar).
"Cat and Dog" redateljice, koscenaristice i glavne glumice Reem Kherici vjerojatno se može istinski svidjeti samo djeci iz (naj)nižih razreda osnovne škole koja ne idu prečesto u kino i ne gledaju redovno (animirane) filmove kod kuće. Ipak, premisa je nudila određeni potencijal u svome fahu, svakako veći od onoga što smo na kraju dobili.
S jedne strane, imamo mačku influencericu Divu (izvorno glas Ines Reg) s milijun pratitelja i njezinu vlasnicu Monicu (Kherici). S druge, tu je lopov Jack (Franck Dubosc; "Asterix i Obelix na Olimpijskim igrama"), baš kao u pjesmi Laufera. Zaplet počinje kad Jack ukrade neprocjenjivi rubin koji završi u ustima psa lutalice Chichija (Artus), a za petama mu se nalazi pokvareni policajac Brandt (Philippe Lacheau; "Alibi.com 2").
Jackov i Chichijev put ispreplete se s Monicinim i Divinim na aerodromu, ali pas i mačka u kavezima ispadnu iz aviona na letu za Ameriku. "Moja mačka i tvoj pas su odletjeli", Monica kaže Jacku. Nakon tog trenutka komična avantura račva se na dva kolosijeka i kućni ljubimci se nađu u divljini prepušteni sami sebi dok izbjegavaju napade orla itd. i gledaju kako će se vratiti Monici i Jacku, a oni istodobno i njih traže.
Dakle, u igri su dva filma. Prvi je komična avantura za djecu sa životinjama koje govore, što je nakon crtića s antropomorfnim likovima popularizirao "Babe" još sredinom devedesetih. Drugi je avanturistička romantična komedija, malko više za roditelje u publici nego djecu.
Međutim, prvi film po (ne)kvaliteti jedva da doseže "O mačkama i psima", kamoli "Praščića Babea", a avanturističke i humoristične situacije su na oba mjesta mahom prvoloptaške u "slapstick" prizorima i dijalozima, s tek rijetkim bljeskovima potentnije komedije (časna sestra u "Toi Toi" WC-u, kratki susret Dive i Chichija s "Trumpom").
Scenama s Divom i Chichijem ne ide u prilog loš CGI. Naime, pas i mačka su od piksela, računalno generirani, na momente iznimno neuvjerljivo, što baš znade zabosti oči i sugerira određenu lijenost ekipe filma koja je kućne ljubimce stvorila pomoću kompjutorskih efekata umjesto da su životinje prave i istrenirane kao u recentnim ostvarenjima tog tipa, poput "Puštenih s lanca", "Ljubavi na prvi vau" i "Izazova života".
Kherici i Dubosc, pak, nemaju rom-com kemiju dok se verbalno naganjaju kao pas i mačka, podsjećajući na Divu i Chichija. "Oni odbijaju pričati o osjećajima i samo se žele uvući u svačije gaćice", veli Monica, a Jack pita "Jesi sigurna da još razgovaramo o psima?" Vau-vau, mijau-mijau.