Izložba ‘Pejzaž tijela‘ fotografkinje i dizajnerice Alme Štrkljević Matešan otvara se ovoga petka u 19 sati u splitskoj Galeriji Škola.
U svom novom radu ova talentirana umjetnica mlađe generacije nastavlja istraživati formu ljudskog tijela. Ona po tijelu slika, uklapa ga u ambijent u kojem fotografira te iz njega izvlači ključnu obojanu liniju, kao ideju vodilju koja nadilazi tjelesnost i materiju. Pred nama se otkriva intrigantni blend tijela, prostora i naše imaginacije.
Izložba će biti otvorena do 3. prosinca 2024.
----------------------------------------------------------
‘Alma Štrkljević u svom novom ciklusu fotografija “Pejzaž tijela” nastavlja istraživanje tijela i pokreta, no ovaj put s drugačijom pozadinskom pričom. Nakon njene ranije serije aktova pod nazivom "Crta, akt", u kojoj je istraživala liniju i formu ženskog tijela koristeći crnu pozadinu kao neutralnu dimenziju, njen novi rad se okreće prema prirodi te sada uvodi mušku figuru u središte kompozicije. Time se otvara novo polje izražaja, kako u pogledu tehničkih izazova, tako i u kontekstu likovne forme i umjetničkog razvoja.
Alma se ranije fokusirala na jednostavnost linije i svjetlo koje razdvaja tijelo od prostora. Kroz ocrtavanje tijela i njegovo postavljanje na crnu plošnu pozadinu, istraživala je skulpturalnost tijela te njegovu suptilnu transformaciju u apstraktnu formu bez identiteta. Crna pozadina dodatno je naglašavala čistoću linija, dok su kontrasti svjetla i sjene stvarali osjećaj apstraktnog i nadrealnog prostora. Takva tehnika neutralizacije tijela pomogla je publici da se fokusira na samu formu, na igru svjetla i linija, bez distrakcija identiteta modela.
U novoj seriji Alma fotografira muško tijelo, ovaj put u dinamičnim pejzažima. Boje i teksture postaju ključan element kompozicije, kako u prvom planu, tako i u pozadini. Raznolikost prirodnih tekstura – zemlja, kamenje, drveće, voda – sudjeluje u stvaranju doživljaja ukupne kompozicije. Umjesto čistih, geometrijskih oblika koji su dominirali ranijom serijom, sada se tijelo integrira u krajolik, stvarajući simbiozu između prirode i čovjeka.
Ova promjena predstavlja očigledan iskorak u Alminom radu. Priroda postaje aktivan sudionik u narativu njene fotografije. Sada se dodatno ističe i dinamičnost tijela – ono više nije statičan skulpturalni objekt, već je živo, mobilno, u interakciji s okolišem. Svaki pokret tijela prenosi energiju prostora, dok priroda djeluje kao kontrapunkt i produžetak samog tijela. Teksture prirode – hrapavost stijena, glatkoća vode, mekoća tla – dodatno pojačavaju taktilni dojam fotografija, uvodeći promatrača u svijet osjetila, ne samo kroz vizualni doživljaj, već i kroz osjetilo dodira.
Almina nova serija istražuje dinamiku tijela i njegovu interakciju s prirodom, otvarajući pitanje odnosa između prirodnih sila i ljudske volje. Pokret tijela u prirodnom okruženju izaziva dublje asocijacije na odnos čovjeka prema prirodi, ali i prema vlastitom tijelu kao prostoru i alatu izražavanja.
Promjena perspektive – s ženskog na muško tijelo, s neutralne pozadine na prirodni pejzaž – pokazuje Alminu želju za stalnim istraživanjem i pomicanjem njene fotogafije. Ova serija fotografija svjedoči o umjetničkom rastu, ali i o neprestanom istraživanju odnosa između tijela i prostora, tijela i pokreta, te ljudske interakcije s prirodom.
Almin novi ciklus tako nas poziva na promišljanje o tijelu kao dijelu šireg ekosustava, gdje se granice između čovjeka i prirode brišu. Umjetnica, kroz svoje fotografije, ispituje kako tijelo može postati medij kroz koji priroda progovara, te kako pokret u prostoru može otkriti nove slojeve značenja. Fotografije ne samo da hvataju trenutak, već stvaraju narativ koji nadilazi fizičko i ulazi u područje filozofskog – o prirodi čovjeka, tijela i njegovom mjestu u svijetu.‘ (Katarina Duplančić)