Čak i da nije riječ o veličanstvenoj retrospektivi umjetnika čija su djela – i u „realnom vremenu“ i danas – išla uz bok najvećih dosega europske i svjetske skulpture, sjajna izložba djela Vojina Bakića u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti, zaslužuje atribut najznačajnijeg kulturnog događaja prošle i prvog polugodišta ove godine.
Značaj retrospektive umjetnika kojem su ubijali spomenike naime, daleko nadilazi okvire kunsthistorijske teorije i prakse; ona je i ružna slika u ogledalu koja zrcali sramotne devastacije i rušenja „ideološki nepodobnih“ spomenika, prostački brutalne revizije povijesti te civilizacijski sunovrat kojem smo usred ratnih strahota svjedočili i devedesetih, ali bogme, svjedočimo im i danas.
Cinici i nacionalistički lunatici bi rekl...
Značaj retrospektive umjetnika kojem su ubijali spomenike naime, daleko nadilazi okvire kunsthistorijske teorije i prakse; ona je i ružna slika u ogledalu koja zrcali sramotne devastacije i rušenja „ideološki nepodobnih“ spomenika, prostački brutalne revizije povijesti te civilizacijski sunovrat kojem smo usred ratnih strahota svjedočili i devedesetih, ali bogme, svjedočimo im i danas.
Cinici i nacionalistički lunatici bi rekl...