StoryEditorOCM

UNDERWORLD: BUĐENJE Skupo prodaj (Kateinu) kožu

Piše PSD.
30. siječnja 2012. - 20:51
Film: UNDERWORLD: AWAKENING; fantastična akcija; SAD, 2012.
Režija: Måns Mårlind i Björn Stein
Uloge: Kate Beckinsale, India Eisley
Distribucija: Continental
Ocjena: ** ½

Sjene noći ponovno se lijepe za plavooku vampirsku ratnicu Selene (Kate Beckinsale) i crna koža grli njezino skladno tijelo u spektakliću “Underworld: Awakening“. Kate je možda poslije drugog dijela (“Underworld: Evolution“, 2006.) izjavila da se ne namjerava više junačiti u ulozi “smrtonoske“ Selene, no u međuvremenu je očito shvatila kako joj je akcijašenje u krvi. On jest Selene na isti način kao što je Milla Jovovich – Alice (šifra: konkurentski serijal “Resident Evil“). U slučaju da je netko možda zaboravio kultni prvi kadar sa Selene izvornog “Underworlda“ (2003.), švedski redateljski dvojac Måns Mårlind i Björn Stein (“Storm“) ponavljaju ga u uvodu četvrtog filma iz popularne franšize.

“Underworld: Buđenje“ starta, znači, poznatim prizorom s kojim je završio i prethodni film, “Pobuna likana“ (2008.), “prequelovski“ ispripovjedavši povijest sukoba vampira i vukodlaka: Selene čuči na vrhu neke gotičke zgrade odjevena u fetišističku “matrixovsku“ odoru boje mraka i priča priču, ovaj put podsjećajući na mitologiju serijala. Vampiri i “likani“ ratovali su davno prije njezina rođenja, daleko od ljudskih pogleda. Nekad su se borili vatrom i čelikom, kao u prednastavku “Rise Of The Lycans“. Danas vampiri tamane likane modernim oružjem. Beskrajni sukob skriven od očiju ljudi ipak je dospio u “javnost“.

Nakon što postojanje vampira i vukodlaka sad ima “osnova u činjenicama“, ljudi kao ljudi, destruktivni i fašistoidni nastrojeni, proglašavaju izvanredno stanje, započinju masovno čišćenje i globalno istrebljuju “zaražene“ UV svjetlom i streljivom, srebrom... “Ljudi se više ne ubijaju, mi smo neprijatelj kojeg su čekali“, komentira “čistku“ obiju vrsta filozofski rijetko nadahnuta Selene na početku dinamična ostvarenja u kojem nema puno vremena za intelektualno trabunjanje i podrobnu karakterizaciju likova. “Awakening“ se otvara nekoliko mjeseci poslije događaja iz dvojke.

Selene i njezinog ljubavnika, “hibrida“ dviju vrsta Michaela (nekoć Scott Speedman) zbog kojeg je izdala svoju vrstu i ubila vampirske starješine, hvataju ljudi i stavljaju u odvojene, kriogenički zamrznute komore kako bi na njima radili pokuse predvođeni znanstvenikom Jacobom (Stephen Rea). Melodramska romansa Selene i Michaela, koja je prethodnim izdancima “Underworlda“ priskrbila usporedbe s “Romeom i Julijom“ (sa sufiksom “za vampire i vukodlake“), u ovom je nastavku svedena na jedan dojmljiv prizor ljubavnika razdvojenih podvodnom eksplozijom, poslije čega se efektnim montažnim rezom voda smrzava i postaje led u komori.

No, zato Selene takoreći ne izlazi iz kadra natopljena eksplozivnom akcijom, kao da Mårlind i Stein fanovima nadoknađuju njezin izostanak iz trećeg filma, gdje smo gledali zgodnu Rhonu Mitru. Poklonici iznimno privlačne akcijske heroine, siti eksploatacije trbušnjaka Edwarda i Jacoba (“Twilight“), doći će na svoje kad netko pokrene odsmrzavanje i Selene se u sljedećoj sceni ukaže gola “kao od majke rođena“, strateški ipak prekrivena ledenom parom preko ružičastih dijelova tijela. Kamera obožava Selene. Voli je odmjeravati od glave do pete i natrag, osobito u raskošnim “slow motionima“.

Čak i kolorna stilizacija (opet) pogoduje boji njezinih očiju u kojima sjaji puni Mjesec akcijskog seksepila. Naoružana do šiljatog zuba, Kate Beckinsale praši turove i na svojim leđima (iz)nosi film osrednjeg do solidnog dometa. Općenito, “Underworld: Awakening“ njezin je čak i više od prethodnika. Zbog Kate je “Underworld“ tako žilav serijal, obdaren sposobnošću samozacjeljivanja, imun na srebro i sunčevu svjetlost kritičara koji mu halapljivo sišu krv. A prema box-office izvještajima “Buđenja“ (prvo mjesto američke kinoliste i 25 milijuna dolara u prvom vikendu prikazivanja), dobitna formula franšize nije se istrošila. Junakinja u pripijenom lateksu koji bi i Trinity (“Matrix“) rado nosila, oku ugodni vampiri protiv vukodlaka kao kod “Sumraka“... Pa još sve to u tri dimenzije.


Prilično atraktivni 3D jedino je istinsko osvježenje novog “Underworlda“ i uistinu mu daje ekstra dimenziju. Publiku prska krv i režu krhotine stakala dok Selene traga za nestalim Michaelom, pronalazi “hibridnu“ tinejdžersku kćerku Eve (India Eisley) i bori se protiv “hulkovski“ golema vukodlaka (Kris Holden-Ried) u nizu nabrijanih, adrenalinskih scena atraktivne koreografije. Akcija počinje od prve sekunde i u približno istoj brzini vozi do posljednje, isporučujući uglavnom ono što obožavatelji od “Underworlda“ i očekuju – skupo prodavanje (Kateine) kože.

Ostavljen prostor i za peti dio

- “Underworld: Awakening“ nastavio je tradiciju prethodnika i u smislu angažiranja odličnih britanskih glumaca (Michael Sheen, Bill Nighy). U ovom filmu, tako, gledamo Charlesa Dancea (“Alien 3“) i Stephena Reu (“Plačljiva igra“).
- redatelj prvih dvaju “Underworlda“ Len Wiseman prepustio je megafon švedskom dvojcu, ali ostao je uključen kao (ko)scenarist i producent, slično trećem filmu kojeg je režirao Patrick Tatoupulos
- Wiseman je zauzet snimanjem nove verzije SF klasika “Potpuno sjećanje“ (“Total Recall“), zakazane za kolovoz 2012. Sada Schwarzeneggera zamjenjuje Colin Farrell, a na mjestu Rachel Ticotin i Sharon Stone nalaze se Jessica Biel i Kate Beckinsale
- finale “Buđenja“ ostavlja otvoren prostor i za potencijalni pet dio u kojem bi Michael nanovo trebao imati veću ulogu
- pretprošlog vikenda Kate Beckinsale bila je sama sebi konkurencija u američkim kinima; “Underworld“ je skinuo s vrha liste film “Contraband“ u kojem glumi s Markom Wahlbergom

'Underworld' vs. 'Resident Evil'

Dva hit-serijala, “Resident Evil“ i “Underworld“, u stopu se prate gotovo punih deset godina (2002., 2003.). Kvragu, prošlog vikenda, paralelno s dolaskom četvrtog “Underworlda“ u kina, izašao je i “teaser“ za peti “Resident Evil“ (rujan, 2012.). Promotrimo (očite) poveznice. Iza oba serijala stoji Sonyjeva podružnica Screen Gems. Njihovi autori Len Wiseman (“Underworld“) i Paul W.S. Anderson (“Resident Evil“) u vezi su s glavnom glumicom (Kate Beckinsale, Milla Jovovich). I Kate i Milla igraju (super)heroine u izazovnim odorama koje, s dva pištolja u ruci, “high kickovima“ itd., tamane nadnaravne kreature (zombiji, vukodlaci), a obje su bile i kriogenički smrznute. Prva tri “Underworlda“ u američkim su kinima zaradila 160 milijuna dolara, četiri “Resident Evila“ 202. Kako će “Buđenje“, sudeći po otvaranju od 25 milijuna dolara, okrenuti barem 50-ak, može se reći da Amerikanci više vole “Underworld“. Ostatak svijeta, pak, preferira “Resident Evil“. Prva četiri “Resident Evila“ okrenula su 675 milijuna dolara (najuspješnija je “četvorka“), dakle dvostruko više od 337, što je ukupan međunarodni prihod triju “Underworlda“.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. svibanj 2023 00:56