“Planine i rijeke je moguće pomaknuti, ali ljudsku prirodu ne.“ – “Šutnja“ (2016.)
Istetovirani golemi križ s vagom na nabildanim leđima utamničenoga Roberta De Nira u “Rtu straha“ (1991.) oslikava dvije možda i središnje filmske preokupacije ponajvećega živućeg redatelja starije generacije Martina Scorsesea. Na jednoj strani uravnotežene vage stoji “istina“ u obliku knjige (Biblije?), na drugoj mač i natpis “pravda“. Biblijskim motivima, (ne)vjerom u Boga i Božjom (ne)pravdom, Scorsese se bavio još od ranih dana plodne karijere, obilježene nasilnim mafijaškim remek-djelima poput “Dobrih momaka“ (1990.) i “Casina“ (1995.).
Unutar tog nasilja Scorsese je tragao za Bogom i propitivao njegovo postojanje, tražio odgovor na pitanje mogu li istina i pravda koegzistirati, odnosno...