
Režija: Denis Villeneuve
Uloge: Emily Blunt, Josh Brolin
Distribucija: Blitz
Ocjena: *****
“Pitaš me kako sat radi. Zasad samo prati koliko je sati.“ – “Sicario“ (2015.)
Prepad agenata FBI-ja na kartelsko gnijezdo u Arizoni je u tijeku. “FBI, ne miči se“, viče interventni tim, ali napadnuti ne slušaju. Pumperica ispali metak tik pored glave junakinje filma “Sicario“ i odvali komad zida. Ona, Kate Macer (iz uloge u ulogu sve bolja Emily Blunt), na paljbu odgovara paljbom i zaspe mecima vlasnika sačmarice. Uvodna akcijska scena tu ne staje. Jedan od agenata će u potrazi za drogom potegnuti katanac i aktivirati eksplozivnu napravu. Munjeviti prasak digne u zrak FBI-ovce i pretvori poprište njihove akcije u mini-savezničko iskrcavanje na Normandiju s raznesenim udovima na zemlji.
Jedan od najvećih redatelja današnjice Denis Villeneuve (“Naša majka“, “Zatočene“, “Neprijatelj“) rat protiv droge prikazuje upravo tako - kao pravi rat sa svim pripadajućim hororima. Nema velike razlike između rata protiv droge i rata u, recimo, Afganistanu. Specijalci su prije prepada prikazani u terencu gotovo poput vojnika pred juriš na neprijateljski teren, a u sprječavanju širenja kartela na američkom tlu, uz Kate, Matta (odlični Josh Brolin) i Alejandra (oskarovac Benicio del Toro kao direktan link s “Trafficom“), sudjeluje i tim koji se - provokativno - netom vratio iz Afganistana, perolak na okidaču strojnica.
![]() |
Užasna slika tri raščerečena tijela nekih nesretnika kako vise sa nadvožnjaka naslanja se na prizor zazidanih (i istrunulih) leševa pronađenih u kartelskom skrovištu na početku filma, jednog od najboljih ove godine, koji meksički segment “Traffica“ s Del Torom širi na papreni cjelovečernjak. Atmosfera je neprijateljska, napetost se može parati nožem i gledatelj očekuje da će Meksikanci otvoriti vatru na Amerikance s krovova ili u alejama, kao Kolumbijci u akcijskom trileru “Neposredna opasnost“ Phillipa Noycea.
![]() |
“Što misliš, od koga smo to naučili“, pita se jedan od njih, potvrđujući da na obje strane vladaju vukovi i nema klasične podjele na “dobre i loše momke“. Kate nije vučica, ali će u društvu takvih muškaraca izgubiti “nevinost“, što Villeneuve najavljuje kadrovima njezine krvi isprane s rane od početne eksplozije pod tušem. Villeneuve se najviše pronalazi u takvim simboličnim scenama i zasad mu je draže snimati artističke vatromete nego masovne detonacije. U jednom totalu iznad Juareza će zasvjetliti “gljiva“ eksplozije, no taj je trenutak povezaniji s egzistencijalističkom uvodnom noćnom panoramom budućnosnog L.A.-a iz “Istrebljivača“, čiji nastavak Villeneuve priprema, nego s akcijskim blockbuster spektaklom poput “Brisača“.
Briljantni panoramski kadrovi prožimaju “Sicario“ i slažu se s proganjajućom glazbom Johanna Johannssona (“Prisoners“), bilo da se hvata sjena aviona kako leti u (ne)poznato nad ogoljenim pustinjskim krajolikom ili bilježi topografija meksičkih mjestašaca preko satelitskih snimaka. Savjet “upijaj sve što vidiš“, upućen Kate od strane Matta, referira se i na kinogledatelja u smislu napajanja očiju na sjajnoj vizualnosti filma. S Deakinsom za objektivom Villeneuve nadmašuje sam sebe i potencira metafizičnost, pa i onostranost filma kao predivne noćne more prizorima zalaska sunca/zatišja pred oluju koja se manifestira u vidu novog napada na ključne kartelske točke. Snimljeni nesvakidašnjom kombinacijom naočala za noćno gledanje i termalne kamere, akteri sliče na protagoniste košmarne videoigre odigrane u stvarnosti.
Od 'solo' Del Tora do 'Blade Runnera 2'Šuška se da bi “Sicario“ mogao dobiti nastavak u kojem bi glavnu riječ vodio lik Alejandra Benicija Del Tora. Još se ne zna bi li iza kamere opet stao Denis Villeneuve, no realno teško bi i mogao prije 2018. godine. Za 2016. Villeneuve već radi SF “Story Of Your Life“ o dolasku na Zemlju izvanzemaljaca dvojbenih nakana (glavne uloge igraju Amy Adams i Jeremy Renner), a 2017. bi u kina trebao stići “Blade Runner 2“ s Harrisonom Fordom i Ryanom Goslingom. |
![]() |