Pozicioniran između zadnjih dvaju “Twilighta“, na vrhuncu popularnosti glumice Kristen Stewart, mračni “fantasy“ spektakl “Snow White And The Huntsman“ Ruperta Sandersa tržio je na drukčijoj viziji “diznijevske“ princeze - ratničkoj Snjeguljici u crnoj obleci i sivom oklopu umjesto šarene haljine. Jasno, tržišnosti filma “Snjeguljica i Lovac“ pomoglo je i to što je “huntsmana“ Erica odigrao Chris Hemsworth, aktualni superheroj Thor. A nije odmogla ni Charlize Theron u atraktivnoj ulozi Zle kraljice, pače njezina Ravenna je preotela “Snow White And The Huntsman“ pred nosom Snjeguljici i Lovcu. Sa zaradom od 396.5 milijuna dolara u svjetskim kinima, film je bio hit u ljeto 2012., ne i megahit, ali njegovi likovi i bajkoviti svijet podatni su za daljnje brendiranje ili, ako hoćete iskrenije, eksploataciju od strane hollywoodskog “major“ studija Universal Pictures.
Amenovanje “Lovca i Ledene kraljice“, nasumična (pred)nastavka “Snjeguljice i Lovca“, utoliko ne iznenađuje za franšizno razmišljajući Hollywood u (ne)vremenu sveprisutnih ekranizacija znanih ili neznanih bajki ispričanih iz ovog ili onog motrišta (“Alisa u zemlji čudesa“, “Jack, ubojica divova“, “Gospodarica zla“, “Snježno kraljevstvo“...). Ako se Snjeguljica u filmu “The Huntsman: Winter's War“ samo spominje, ne računamo li blicovski prizor kad je kadrirana s leđa kako kleči ispred čarobnog ogledalca s rukama na licu, tu je titularni Lovac, kao i Ravenna, premda je ona reducirana na epizodno pojavljivanje uz opetovanu krađu scena. Ledena kraljica iz naslova je Ravennina mlađa sestra Freya (Emily Blunt), akcijski supstitut za Snjeguljicu predstavlja, pak, Lovčeva ljubav, ratnica Sara (Jessica Chastain), za kojom je junak okajavao u prethodniku.
Srebrna Blunt je prilično dostojna zamjena za zlaćanu Theron i vizualno je zanimljivo isprepletanje njihova kolorita, a s Chastain na mjestu Stewart film je automatski unaprijeđen u smislu glume. Unaprijeđenje je dobio i Francuz Cedric Nicolas-Troyan - na prethodniku je bio potpisan kao supervizor za efekte, sada je zasjeo u redateljsku stolicu i uzeo megafon u ruke otkada je Sanders radije odabrao amerikanizaciju japanskog SF akcijskog kulta “Ghost In The Shell“ sa Scarlett Johansson. Pohvalno za Nicolas-Troyana, no impresija je da je njegova promocija rezultat studijske kontrole finalnog produkta i prava na “zadnju“ (riječ).
Universalu je lakše nametnuti studijski diktat s dobnim PG-13 predikatom i pripadnim komercijalnim traženjima nepoznatom redateljskom “zelembaću“, nego nekom iskusnom filmašu zvučnog (prez)imena. Odnosno, ako je Sanders u prvom, boljem filmu nekako uspio nadići lajterski komercijalni “touch“ i izboriti se za hororsku tmurnost (engleski “grim“) kakvu nalažu klasične bajke braće Grimm ili modernije fantazije Tima Burtona (“Edward Škaroruki“) i Guillerma Del Tora (“Panov labirint“), Universal će teško to dopustiti dvaput i riskirati da u kina ne odu mlađi gledatelji pod ruku s nekim članom obitelji kako bi “Lovac i Ledena kraljica“ potencijalno udvostručio utržak prethodnika.
“The Huntsman: Winter's War“, doduše, započinje mrgodno kao “druga priča koja još nije ispričana“. U toj “prequelskoj“ priči, ambijentiranoj prije zbivanja u “Snow White And The Huntsman“, Ravenna manipulacijama dolazi do trona, a Freya budi u sebi mraznu negativku kad je razočara ljubavnik i strada njezino djetešce. Ljubavnika će zalediti novonastalim moćima, stvoriti ledom obavijeno kraljevstvo i podizati vojsku elitnih mladih ratnika-lovaca kad već ne može djecu, učeći ih da je ljubav najobičnija obmana i nije “više od bajke“, kako pripovijeda narator Liam Neeson, što dakako opovrgavaju Eric i Sara.
No, Universal spriječava da se “Lovac i Ledena kraljica“ pretvori u darkersku inverziju “Snježnog kraljevstva“ s antagonisticom nesputane zloće i svireposti, tj. bez obistinjivanja onog “sretnog završetka zasvagda“ za protagoniste da bi se možda zapitali kakav kraj ima priča ovaj put. Kad “The Huntsman: Winter's War“ preskoči zbivanja prethodnika i protivno najavi postane “sequel“ lociran u Snjeguljičino kraljevstvo, simpatični patuljci ulete u kadar i krenu u potragu za Ravenninim moćnim Ogledalom prije nego ga se domogne Freya i postane “nazaustavljiva“, ton biva znatno lepršaviji, ma koliko ne odgovarao borbi s crnim goblinima i zlim kraljicama iz “Frozena“ za “odrasle“.
Oslikan razmjerno skupim efektima i rapidnom montažom u konfuznim akcijskim scenama, film “Lovac i Ledena kraljica“ zveketa zvukovnošću budžetne akcijsko-komične avanturističke slikovnice s podešenom frekvencijom romanse kao generička refleksija u zrcalu “Snježnog kraljevstva“, “Gospodara prstenova“ i “Willowa“. “Ja sam samo odraz“, kaže Ogledalo. Nema govora o tome da će Sarine riječi upućene Ericu kako je “navlažio oči mladih djevojaka, a možda ne i samo oči“ dobiti nekakav vizualni ekvivalent. Eric i Sara neće zaigrati “igru prijestolja“.
'Najgori plan ikad'
Kvartet patuljaka - Nion (Nick Frost), Gryff (Rob Brydon), Doreena (Alexandra Roach) i Mrs Bromwyn (Sheridan Smith) - unosi dašak života u film. Jessica Chastain nije vična ovakvim blockbusterima i samo se dijelom uklapa u okvir fantazije. Bolje funkcionira Chris Hemsworth dobro se zabavljajući u ulozi “flynnovskog“ junaka. “Ovo je najgori plan ikad“, reče Eric u jednom trenutku. Nadajmo se da se to odnosi i na nastavak, najavljen u finalnom kadru od strane naratora kako se “neke bajke doista obistine, a nijedna nikad ne skonča“.